Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Algemeen > Stel je voor
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 17-06-2013, 15:06
ArnoldusZelf ArnoldusZelf is offline
Forum Newbee

Post ArnoldusZelf

hoi..
Een paar maanden geleden kocht ik een Golf II 1.8i met (e) als vijfde versnelling, bj okt 86. Geen houderschapsbelasting meer, en toch nog gekeurd, alhoewel inmiddels niet meer, volgens het CJIB althans .

Ik was van plan er zelf in te blijven rijden, maar helaas gaat dat er niet van komen. Want het is toch een reddingsprojekt eigenlijk. En dat gaat me voorlopig zelf niet lukken.

Jammer, een oldtimer is altijd leuk, of, een 'modern classic' in dit geval. De geschiedenis van deze klassieker is te volgen vanaf datum aanschaf in oktober 86 bij een dealer in Amsterdam tot aan ongeveer 2000. Via het oorspronkelijke onderhoudsboekje en later via allerlei bonnetjes die ik in een kastje onder het stuur tegen kwam.

Het is zeker nog een goeie wagen, maar de koppeling is versleten en op dit moment is er ook een electrische storing in het benzinepompsysteem. Ik denk dat er ook wat aan de wiellagers gedaan moet worden, en vervang daarbij meteen de remschijven. Twee banden lopen langzaam leeg, maar samen met de andere twee zitten die dan weer wel om bredere velgen.

Ik had eerder al twee Golf II's en een Golf III, het blijven leuke auto's. Dus de volgende wordt er weer een. maar dan eentje met voor mij minder onderhoud... Ik zet 'm op de aangeboden pagina van dit forum, want ook al zijn er talloze mk II's gemaakt, naar de sloop hoeft hij dus helemaal niet. Want dit zal maar net die ene VW Golf II 1.8i zijn die over 80 jaar nog rondrijdt? Misschien staattie dan wel in het Autotron! (bestaat dat nog? )
Reply With Quote
Old 19-06-2013, 06:55
evilnyntje's Avatar
evilnyntje evilnyntje is offline
10k maniac

Welkom!

My Swallowtail

Flake It!
Reply With Quote
Reply

Posting Rules