#1
|
|||
|
|||
Golf 2 start niet
Onlangs had ik het probleem dat het alarm van mijn Golf 2 1.6D was opgesprongen. Ik kon maar niet vinden hoe het uit moest. Een kennis van op het forum heeft me toen de tip gegeven om een kabel van de +pool van de batterij te spannen naar de inspuitpomp. En jawel zo starte de weer, zo was ik tijdelijk gedepanneerd. Vandaag reed ik de auto naar buiten. En onder het stuur zag ik een klein schakelaartje. Toen ik dat om zette stond het alarm af. En starte deze weer normaal. Dus zet ik het paneel onder het stuur terug vast en wou ik starten. En toen is iets fout gelopen. Wat weet ik niet.
Maar nu als ik het contact aanzet blijft het lampje van de gloeibougies branden. Maar wel maar heel zwak en als het in contact blijft word het feller maar het gaat niet uit. En de auto start ook niet. Zou ik ergens een kortsluiting hebben? |
#2
|
|||
|
|||
Batterij is niet leeg, juist getest. En nu gaat het lampje van de gloeibougies al helemaal niet meer branden. Het is echt van de regen in de drup met deze wagen :-(
|
#3
|
||||
|
||||
Start niet als in "slaat niet aan" of "startmotor draait niet rond" ?
__________________
Welcome to the internet: Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents. |
#4
|
|||
|
|||
Ik had ik mijn gti 8v uit 85' ook een ingebouwd alarm.
En ik weet niet hoe het bij jou is ingebouwd maar bij mij was er een hele berg electronica verspijkerd een aangepast wegens dat alarm. Zo zaten er aan mn achterlicht units per unit 4 relais, die daar normaal niet zitten. Mn mistlicht ging branden bij het remmen inclusief remlicht. En ook onder het stuur was er van alles aangepast. Dat is nog wel een werkje geweest om het er allemaal uit te slopen maar het kwam de orginaliteit van de wagen wel ten goede! Ik zou maar eens kijken bij jou hoe ze dat alarm hebben ingebouwd, en misschien het alarm er ook maar uit halen ? P.s. ik had ook zo'n tuimel knopje onder mn stuur Gr, Ramon |
#5
|
|||
|
|||
Ja, ik heb het gevonden na alles een te meten. En waar lag het aan? Relais 60. Eruit gehaald en de contact punten geschuurd. Ja hij starte weer. Maar mss is het wel beter om te vervangen. En het probleem van het alarm was idd opgelost met het tuimelknopjr in de juiste stand te zetten :-) maar tot vorige week wist ik niet dat er en alarm in zat :-)
|
#6
|
|||
|
|||
Motor sloeg niet aan, de gloeibougies deden het niet hè :-)
|
#7
|
|||
|
|||
Relais 60 is nog wel nieuw te krijgen bij de automaterialen zaak in de buurt
|
#8
|
||||
|
||||
zo stond ik 3dagen na aankoop ook in panne met de golf. zit ook een alarm in, maar het werkte niet meer (was eentje die ook de deuren sluit, met afstandsbediening.
wat bleek, de afstandbediening was kapot. heel soms als je hard drukt, sprong dat ledje eens aan. dus ik naar de auto om te testen of de deuren open gingen daarmee. 10min staan prullen tot die afstandsbediening eens werkt, en de pinkers gingen aan en ik hoorde de deursloten. happy me, dat gaan we wel eens fixen dacht ik bij mezelf. 1uur later wil ik vertrekken, deuren zijn vast , pinker lampje op dashboard bleef branden, voorgloeilampje niet meer... terwijl ik dacht dat het CV was, had ik blijkbaar ook het alarm geactiveerd. onder de motorkap zo een zwart blokje gevonden met een sleuteltje op. ik dacht: ah, hier schakel ik het alarm uit. ff de sleutel omgedraaid, begon me daar een sirene te loeien in de garage. ff men broer gebeld, die zei me dat de alarm box bij VW in die service ruimte zou zitten onder het stuur en dat ik ff de dieselppomp kabels moet doorverbinden. 21kabels steken daaraan. ding zit volledig in de kabelboom genesteld en ingetaped. zelf al verbind ik de dieselpomp, voorverwarmen is nog altijd uitgeschakeld, pinkers doen het niet meer... ik heb een poging ondernomen het alarm er volledig uit te slopen. na 3-4uur kabels volgen, alles maar schoon terug gestoken. afstandsbediening volledig gerepareerd en had een werkend alarm weer. nu is de afstandsbediening weer kapot, maar gelukkig wel in de alarm-off stand
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93 http://www.fordcapri.be |