#1
|
||||
|
||||
Waterpomphelft vervangen
Ik wil de waterpomphelft (dus niet de gehele pomp) van mijn '88 16V vervangen. Dus enkel het buitenste deel waar poulie opzit:
Ik weet dat de distributieriem eraf moet om de gehele pomp te vervangen, maar moet dit ook om enkel de helft te vervangen? Iemand ervaring hiermee? |
#2
|
||||
|
||||
Alleen je v snaar zit hier overheen alleen je dynamo moet je ontspannen dmv dat boutje die door de bovenste beugel zit, zodra de spanning van de riem is kun je de pomp los maken. Dus riem ff weg halen, opvang bak eronder en de bouten los draaien, daarna kun je de pomp helft verwijderen, nieuwe helft erop,, nieuwe pakking ring ertussen en dan kan het weer terug allemaal .
Meer is het niet. |
#3
|
||||
|
||||
De distributie hoeft er niet vanaf om de hele pomp te wisselen,Maar zou em persoonlijk wel in zn geheel wisselen,kost een10tje meer of zo maar dan is ook alles nieuw.Edit daar was kevert me net voor
|
#4
|
||||
|
||||
Ik zou gewoon een complete waterpomp monteren. Kostte volgens mij 60 of 70 euro bij brezan. De bouten wat die 2 helften verbinden braken bij mij sowieso af.
|
#5
|
||||
|
||||
Distri riem moet er echt wel af omd e gehele pomp te vervangen, de pomp zit namelijk deels achter een poulie waar de distri-riem opzit.
Ook zit de onderste plastic distri kap voor de pomp (waardoor je dus niet aan alle 8 boutjes kan die de 2 helften verbinden), maar deze kap heb ik er niet kunnen afhalen want die zit vast achter de krukaspoulie.. (De reden dat ik maar de helft heb gekocht is omdat er eigenlijk niets mis is met de nog originele pomp, dus als ik het mechanische buitenste deel vervang is dat voldoende) Last edited by -spyrock- : 12-06-2013 at 22:26. |
#6
|
||||
|
||||
Heb deze foto net gevonden die dit aantoont:
|
#7
|
||||
|
||||
Pas nog gedaan,
Distributieriem kan blijven. Kap wel er af Dynamo eraf. Beugel eronder ook. Pomphelften in de bankschroef overzetten, 20nm per boutje.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#8
|
||||
|
||||
Ok, thanks.
Dus het is niet mogelijk enkel de buitenste pomphelft er af te halen, heel de pomp moet eraf? |
#9
|
||||
|
||||
ik had in Spanje, omdat het niet anders kon, ook de helft gedaan, er braken 4 bouten af en ik was er ziek van. (stond met lekkende waterpomp op de camping te knutselen) Lekker compleet vervangen dat gaat nog sneller ook.
Tandriem had ik er even afgehaald, maar dat is het werk ook niet.
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor Golf 1 1.3 Carburateurs Golf Rallye Dailys: Phaeton W12 & T5GP California |
#10
|
||||
|
||||
heb wel heel de pomp eraf gehad, zodat het wisselen van de helften zeker weten goed ging.
Zit 1 boutje verstopt achter het oliewiel, maar daar kan je bij met de kap los. groot formaat: http://www.volksforum.com/albums/fi..._o_original.jpg
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#11
|
||||
|
||||
Gehele pomp wisselen is wel een stuk makkelijker, kosten ook helemaal niet zoveel hoor.
Mijn idee is , als je het toch al los gaat halen meteen dat hele ding verwisselen want dan heb je daar zeker geen omkijken meer naar voor een tijd. |
#12
|
||||
|
||||
Quote:
Zo ik ook zeker doen!!
__________________
'88 Golf II VR6 '91 Golf II G60 '86 Golf II 16V New Project |
#13
|
||||
|
||||
de hele pomp vervangen waarom, ook omdat er wel eens verschil in de maat van de schoepen zit al eens gehad dat de nieuwe schoeven aan liepen in het oude huis
daarom alleen al de helepomp v-riem los dynamo los pomp eraf nieuwe erop dynamo er weer op vullen en klaar |
#14
|
||||
|
||||
Heb de pomphelft al een tijdje liggen, dus helaas te laat om de hele pomp te bestellen.
|