#1
|
|||
|
|||
Golf 2 Diesel brandstof-aanwijzer doet raar.
Hallo allemaal,
zoals de titel het zegt, doet mijn brandstof naald heel raar, als ik constant naar links draai in een bocht (terwijl ik rij) wijkt mijn brandstofnaald ook naar links ( dan lijkt het alsof ik ineens 10liter diesel kwijt ben.) En als ik naar rechts draai komt mijn naald terug op de juiste positie te staan.. Wat kan de oorzaak zijn? is iriterend voor mij, ik vertrouw mijn naald niet zo helemaal meer.. ps; hij doet het al heel lang zo, zo gekocht. Alvast bedankt Last edited by Ludomk2 : 25-05-2013 at 12:49. |
#2
|
||||
|
||||
vlotter zit ook aan 1 kant in de tank.
als je een bocht neemt, gaat de vloeistof in de buitenhoek van de tank hangen. kan je niks aan doen. tank moet je altijd bekijken als je constante snelheid op vlakke baan rijd. bij optrekken en afremmen beweegt de naald namelijk ook
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93 http://www.fordcapri.be |
#3
|
|||
|
|||
Quote:
Oh ik dacht al Last edited by Ludomk2 : 25-05-2013 at 20:51. |
#4
|
||||
|
||||
Quote:
Onzin wat je zegt, meter mag niet of amper bewegen in een bocht, denk dat je teller kapot is..Gebeurt wel vaker. |
#5
|
|||
|
|||
Quote:
Denk je dat? Want is echt irritant, als ie niet de juiste waardes meer aangeeft.. |
#6
|
|||
|
|||
Quote:
Volgens mij is het geen onzin, doet de mijne ook. Wel interressant te vermelden dat mijn golf2 (en die van fcapri geloof ik ook) niet verlaagd zijn. En als ik snel om de bocht ga dan beweegd zon auto'tje nog wel . |
#7
|
||||
|
||||
Alle auto's die ik ooit gehad heb hadden dit.
Niet van vol naar leeg ofzo. Maar altijd verschillen bij optrekken en remmen en alles daartussen.
__________________
Welcome to the internet: Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents. |
#8
|
|||
|
|||
kwaal van VW
|
#9
|
||||
|
||||
niet alleen VW, zowat alle merken hebben dit.
en zelf de gastanken in mijn dodge hebben dit. bij de ene zit de vlotter vooraan de tank, bij de andere zit de sensor achteraan. bij optrekken met de auto gaat 1 tank dus omlaag, en de andere tank omhoog. als de tanken ver leeg zijn moet ik op beide tanken tegelijk rijden. want bij de ene valt de motor uit als ik optrek (aanzuigbuis komt droog te staan en bij LPG geen goed ding) moet je eens een hoge berg opgaan. dan kan de wijzer snel 1/4de veranderen tussen bergop en bergaf. als je dan optrekt en naar links draait op een oprit ofzo (als je kan nog bergop), dan ga je nogal benzine bijmaken . zou mij trouwens verwonderen dat AL mijn tankmeters dan kapot zijn, want heb ik de loop der jaren wel wat gewisseld al
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93 http://www.fordcapri.be Last edited by fcapri : 27-05-2013 at 07:58. |
#10
|
|||
|
|||
Nu jullie het er over hebben?!,,,,,,,
De mijne geeft met een volle tank maar de helft aan en daar blijft ie opstaan En als de tank dan (aan afgelegde km's geschat) half leeg is dan zakt hij geleidelijk aan mee naar leeg en nét voor het eerste streepje van het rode vlak blijft hij weer hangen om na een lange tijd door te slaan naar helemaal leeg (leuk als je dit hebt 150 km van huis en (nog) geen pomp in de buurt) Iemand een idee waar je dit moet zoeken want er is overduidelijk iets niet in orde Vlotter of meter? heeft iemand er misschien ervaring mee? |
#11
|
||||
|
||||
ik weet niet hoe vlot je aan de vlotter geraakt aan de tank? maar bv een paar keer een weerstandsmeeting uitvoeren kan voldoende zijn om te zien of de vlotter wel degelijk zakt of niet.
het kan een vlotterarm zijn die stroef loopt en soms blijft hangen, kan evengoed het metertje zijn van het dashboard (bimetaaltje dacht ik). of als je graag sleuteld, snel al eens je tellerunit wisselen en kijken of de andere het ook heeft?
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93 http://www.fordcapri.be |
#12
|
|||
|
|||
Dankje fcapri
Ik heb van stroom geen idee hoe het werkt ,,,na plus en min houd het al snel op De vlotter doet het gewoon als je het met de hand doet alleen de arm kan verder op en neer dan dat er ruimte in de tank is qua hoogte maar de arm beweegt heel soepel en het naaldje/draadje blijft bij hoe ik ook beweeg kontact houden met de wikkel dus volgens mij moet deze dan goed zijn Zou het dan toch de meter zelf zijn? Is dat te maken of moet er een andere meter op,,,,of zelfs een heel ander unit? |
#13
|
||||
|
||||
+ en - kennen is al voldoende.
bij spanning ga je iets meten, bv 12V, 220V... bij weerstand moet je de meter in weerstand zetten (ohm) en meet je bij vol bv 90ohm. bij 3/4de 75ohm, bij half 50ohm, en bij leeg 0ohm. als die bij halfweg 50ohm geeft, en bij vol OOK 50ohm, dan is de vlotter kapot en werkt je teller wel goed. als de vlotter correcte weerstand geeft en dus veranderd bij elke stand, en het meterje beweegt niet, is de meter kapot. tellerunit uithalen, paar schroefjes losmaken achteraan, benzinemeter eruit nemen, andere erin en gedaan. k denk zelf dat benzine en diesel te wisselen is
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93 http://www.fordcapri.be |
#14
|
|||
|
|||
Quote:
Okee,,thanks Gister had ik de vlotter in mijn handen en dacht dat ie wel soepel bewooog en het kontactje op de spoel bleef kontact maken zelfs met een beetje buigen Maar nu je het zo uitlegt zal ik morgen nog eens kijken. Als de meter er uit moet, moet ik dan het hele dash slopen? Ik heb al gekeken maar ik zou niet weten hoe ik die tellerunit er uit zou moeten krijgen. en dat moet toch want als ie eenmaal open is wil ik er wel een toerenteller in hebben ook,,,het is zo akelig stil in de auto qua motorgeluid en kan er niet aan horen hoeveel toeren ik maak om zuinig te rijden |
#15
|
||||
|
||||
als ik het goed heb, moet enkel het voorste paneel eraf. niet zo overdreven veel werk. schakelaars moet je wel lostrekken, maar die kan je niet verkeerd terug steken.
tellerunit zelf is 2 schroefjes dacht ik en kanteld dan naar voor. beetje prullen om de km teller kabel eraf te klikken. en dan afhankelijk van bouwjaar 1 of 2 stekkers onderaan lostrekken en de unit is eruit. als je toerenteller wil, zal je andere klokkenset moeten zoeken met toerenteller in. die folie achteraan verschilt, benzinemeter steekt in de toerenteller dan want de klok zit op de plaats van de benzinemeter. deze fotos zullen morgen (29/05) ff niet zichtbaar zijn door een electriciteitsonderbreking hier. dus gene paniek als je niks ziet, zou savonds na 15h moeten in orde zijn weer
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93 http://www.fordcapri.be |
#16
|
|||
|
|||
Okee dan misschien beter een komplete ergens vandaan toveren?
Het lampje van de dash boven de klok doet het ook niet meer Voor die lampjes ben ik al eens bij de dealer geweest maar die hebben ze niet meer,,,althans ik ga er van uit dat ze van de T3 bussen ook het zelfde zijn want de km teller brandstof en temp meter lijken erg veel op elkaar Alleen pech dat die brandstofmeter van mijn bus het zelfde heeft als die van jouw, die gaat ook met een halve tank verschil heen en weer Morgen weer ff wat te doen..bedankt en als het wel of niet lukt post ik het hier wel |
#17
|
||||
|
||||
Quote:
Heron in Hoorn had ze onlangs ook niet liggen, maar kon ze wel bestellen! |
#18
|
||||
|
||||
ik heb die lampjes eruit gehaald, en in die voetjes gewoon 2 ledjes met een weerstandje gesoldeerd. nooit meer lampjes vervangen
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93 http://www.fordcapri.be |
#19
|
|||
|
|||
Ben met het reserve wiel in mij handen eens stevig door mijn rug gegaan en lig al een week plat op bed of de bank
Nu gaat het wel weer DWZ ik kan weer een beetje rond strompelen en hou het een half uurtje vol achter de computer Zo gauw ik weer wat kan haal ik dit draadje weer op want wil toch heel graag alles in orde hebben,,,maar nog even niet |