Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 02-06-2013, 21:54
the daantjee the daantjee is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Oct 2012
Posts: 69
Default aanpassen draadboom golf 2?

Hallo,


Ik ben al een tijdje bezig mijn golf om te bouwen naar injectie nu heb ik alle onderdelen verzameld enkel heeft mijn auto het oude type zekeringkast en de draadboom van de injectie is voor het nieuwe type,Nu had ik de vraag is dit om te solderen zo ja heeft iemand er hier ervaring mee en eventueel een aansluitschema?


Mvg,Daan
Reply With Quote
  #2  
Old 02-06-2013, 22:27
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,870
Default

Is wel te doen. Om watvoor motor/kabelboom gaat het?
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #3  
Old 03-06-2013, 08:10
the daantjee the daantjee is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Oct 2012
Posts: 69
Default

1300 en dan een injectie kabelboom, zat.een carb motor in.

Mvg,daan
Reply With Quote
  #4  
Old 03-06-2013, 08:45
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,870
Default

ah, ok.
Heb geen ervaring met de 1.3 digifant ecu en kabelboom, maar ik heb zelf de motorkabelboom en de ecu van de g60 in mijn golf gemaakt en dat zijn maar een paar draden.
Ik heb m stand alone gemaakt zeg maar, met 1 relais voor de ecu en 1 voor de brandstofpomp.
dan hoef je alleen een paar massa aansluitingen van de carroserie te halen en een constante plus en een geschakelde plus en dan werkt het gewoon en hoef je niet je hele zekeringskast en dash enz. om te bouwen.
ik denk dat de 1.3 kabelboom niet veel moeilijker is dan dat.

Zou eerst eens proberen een paar schemas op te zoeken, dan zie je snel genoeg hoe het zit.
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #5  
Old 03-06-2013, 16:50
the daantjee the daantjee is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Oct 2012
Posts: 69
Default

Hallo johan,



Ik zal dat inderdaad even doen, lijkt me tog wel dat de injectie kabelboom wat meer voedingen nodig zal hebben als de carburateur kabelboom of zit ik der dan volledig naast?


Mvg,Daan
Reply With Quote
  #6  
Old 03-06-2013, 17:03
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Als van beide motoren de schema's heb is dit volgens mij goed te doen
__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
  #7  
Old 03-06-2013, 18:16
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,870
Default

Leg de schemas maar eens nasstelkaar. Zal je nog meevallen denk ik. Het enige wat ik van mijn oude kabelboom heb gebruikt is de oliedruk voor het dashbord en de draad voor de temperatuurmeter in het dashbord. En voor de rest moet je de ecu vv stroom en de bedrading voor de pompen leggen naar achteren.
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #8  
Old 03-06-2013, 20:44
the daantjee the daantjee is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Oct 2012
Posts: 69
Default

oke, super heb het momenteel druk maar over 2 weken ga ik beginnen aan het aansluiten en uitvogelen van de bedrading. heeft een van jullie toevallig ook een foto waar de benzinepomp zit onder de auto, er schijnt standaart een ruimte voor te zitten maar aangezien mijne deze nogniet heeft moet ik gaten boren maar ik weet niet precies waar.


Mvg,Daan
Reply With Quote
  #9  
Old 04-06-2013, 07:45
Rallye-VR6t's Avatar
Rallye-VR6t Rallye-VR6t is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 1,534
Default

Waarom ga je niet naar een sloperij en haal een hele andere kabelboom.
Ben je sneller klaar dan om solderen, met kans op storingen en het ziet er niet uit.
__________________
Rallye Club Friesland, wie anders! VRnixT naar TFSI DSG
Reply With Quote
  #10  
Old 04-06-2013, 09:35
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,870
Default

'even' een andere kabelboom erin leggen is een beste klus..

ik heb mn eigen kabelboom ook gemaakt en dat is supernetjes geworden
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 17:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum