|
||||
|
||||
Golf 4 temp sensor vraagje
Echt een achterlijke vraag maar ik google ernaar en kan er niks over vinden.
Je hebt de koelvloeistof temp sensor, 4 polig, groen. 2 voor de ECU, 2 voor dash. Nu zit er ongeveer 10cm verder in de slang nog een sensor. http://www.b2bautopart.com/pid12206...5+906+041+A.htm Deze, die is bij mij weliswaar wit maar het is in principe dezelfde. Er staat temperatuur sensor, maar die groene zorgt toch eigenlijk voor beide? Dash en ecu? |
|
||||
|
||||
Niemand die het weet?
|
|
||||
|
||||
Maak een foto van jou sensor of wat je bedoelt..
Die 2 polige die jij laat zien is voor een diesel! ( AEY ) Als je een temp sensor in een slang bedoelt is deze meestal voor de airco.. |
|
||||
|
||||
Het probleem is nog steeds niet weg trouwens. Nadat ik bij peter ben geweest liep hij wel echt beter maar hij viel alsnog uit. Hij springt wel soms meteen weer aan als ik de koppeling op laat komen. Dan is weliswaar de turbodruk weg dus ik zit nu aan de N75 klep te denken. Deze ga ik ook vervangen omdat kwa prijs het niet veel voorsteld. |
|
||||
|
||||
Wat had peter ook alweer eraan gedaan ?
Heb je hem ook nog eens uitgelezen ? Zo ja, wat stonden er voor storingen in ? Van de N75 zal de motor niet afslaan, als hij tijdens het rijden spontaan uitvalt en niet meteen weer start, zal het eerder de BDP sensor zijn of iets in die richting. Die sensor wat je trouwens laat zien is niet de kvs temp sensor, die is 4 polig idd, deze zal voor de AC zijn. |
|
||||
|
||||
Peter heeft mijn ECU gemaakt. Deze was al eens op een slechte manier gechip blijkbaar. Foutcode van defecte ECU is eruit en liep veel beter.
BDP sensor zit er al nieuw in. KVS ook, nokkenas ook. Gasklephuis is gereinigd en opnieuw ingeleerd. Er is echt al veel vervangen aan sensoren. Er is geen foutcode meer aanwezig. De garage dacht ook de benzine pomp maar hij valt telkens op precies hetzelfde moment uit. Ik ga rijden, niks aan de hand, zet hem neer, vertrek ongeveer 10min later en dan valt hij binnen 2km stil. Soms kan ik hem start dmv koppeling, soms niet en dan moet ik 5 minuten wachten, soms 2 minuten. |