#1
|
||||
|
||||
1.8 8v op 45webers ... vermogenbank resultaat
hallo .
ik heb vandaag een vermogen run gedaan van mijn golf 2 1.8 8v ( crossauto ) en dit viel mij eigenlijk wat tegen . setup : 1.8 8v ( ABS golf 3 ) cilinderkop ( DX ) inlaatklep 42mm , uitlaatklep 38mm , kent cams 290° nokkenas + verstelbaar tandwiel , kent cams competitie klepveren , in en uitlaat kanalen vergrooterd enz . spaghetti spruitstuk webers 45mm dcoe onderblok is standaard , maar gereviseerd . verkorte versnellingsbak met tandwiel sper en sinterplaatkoppeling . de run werd gedaan op 15" 195 50 7j breed . 1ste run : ( gereden in 3de) max power to shaft : 99.2pk max power at : 4983 rpm max torque : 167 nm max speed: 106 km/h max rpm : 6032rpm 2de run : ( ook in 3de) max power to shaft : 94pk max power at : 5230 rpm max torque : 171pk max speed : 108km/h max rpm : 6154 rpm ik vermoed dat power to shaft : op de wielen gemeten is ( ben ik vergeten te vragen ) standaard heeft een abs 90 pk en 145nm koppel
__________________
Now Scirocco 1 SL ( '81) Scirocco 2 GTS ('82) Corrado G60 ( '91) T5 ('09) Sold Caddy 1 ('83) Golf 6 1.6 Tdi ( '10) Scirocco 1 GT ('80) |
#2
|
||||
|
||||
Heb je de aandrijfverliezen niet bepaald?
__________________
Audi A4 Avant TDI werkpaard VW Passat LS '74 1.8 Weber hobbypaard Renault Twingo @ LPG-G3 Cheap-o-paard - Build to go, not to show - |
#3
|
|||
|
|||
Zijn de carburateurs ook goed afgesteld?
__________________
Golf mk1 16v met 45 webers |
#4
|
|||
|
|||
Inderdaad deze setup zou toch zeker een 150/160 pk kunnen draaien mits het flowen goed is gebeurd. Een 180nm koppel maar dat zit wel redelijk goed.
__________________
Scirocco 1 `78 Autocross Hustler GT Buggy project `73 Scirocco GT2 project `91 VW vrije-standaard cross project Daily : Scirocco GT 1.6 '85 47.000km Golf GTI `81 Sold! |
#5
|
||||
|
||||
Quote:
idd , ik was ook wat teleurgesteld . ik had ook op een 130pk gerekend . koppel ben ik wel tevreden over
__________________
Now Scirocco 1 SL ( '81) Scirocco 2 GTS ('82) Corrado G60 ( '91) T5 ('09) Sold Caddy 1 ('83) Golf 6 1.6 Tdi ( '10) Scirocco 1 GT ('80) |
#6
|
||||
|
||||
Quote:
webers zijn afgesteld , maar niet op de bank , maar er lijk me iets mis met mijn webers , afstelling verandert vanzelf
__________________
Now Scirocco 1 SL ( '81) Scirocco 2 GTS ('82) Corrado G60 ( '91) T5 ('09) Sold Caddy 1 ('83) Golf 6 1.6 Tdi ( '10) Scirocco 1 GT ('80) |
#7
|
||||
|
||||
Quote:
weet ik niet , ik heb de wagen uit handen gegeven , die kerel hebben hun ding gedaan
__________________
Now Scirocco 1 SL ( '81) Scirocco 2 GTS ('82) Corrado G60 ( '91) T5 ('09) Sold Caddy 1 ('83) Golf 6 1.6 Tdi ( '10) Scirocco 1 GT ('80) |
#8
|
||||
|
||||
Heb je een uitdraai gekregen, post die eens want zo aan de pk/nm te zien ligt het toerental waarbij de motor het maximaal koppel levert een stuk lager dan het toerental van de max PK.
Als mijn idee klopt zit er dus een probleem in het hogere toerengebied.
__________________
Audi A4 Avant TDI werkpaard VW Passat LS '74 1.8 Weber hobbypaard Renault Twingo @ LPG-G3 Cheap-o-paard - Build to go, not to show - |
#9
|
||||
|
||||
Is het max toerental ook niet wat laag voor 290 graden nokkenassen?
Ik heb in de mijne 268 graden assen gehad, en die liep max op 7600 toeren waarbij z'n max vermogen (als ik het nog goed weet) boven de 6000 toeren was. Ik weet niet wat er origineel in z'n blok zit, maar bij mij zat er origineel 220 graden in.
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62 GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN Honda CRF450 SM KTM EXC 525 Racing SM |
#10
|
|||
|
|||
42mm inlaatkleppen en 38 uitlaat? Lijkt me onwaarschijnlijk. 290graden nokkenas hoeveel lift en wat is de spreiding? Wat is de compressie van de motor?
__________________
1991 Golf GTI 20v 4x4 677pk 1989 Golf 20v turbo 4motion 1990 Golf GTI G60 1990 Golf GTI 16vG60 1991 Golf GTI G60 1991 Golf GTI Edition one G60 1983 Golf GTI 16vG60 1983 Golf GTI G60 2000 Audi S3 |
#11
|
||||
|
||||
is inderdaad volgens mij ook wel iets aan de lage kant..
mijn set up was..(en na wat het gekost heeft was het nog maar BS ) DX onderblok met boring tot bijna 1900cc, KS zuigers..uitgewogen drijfstangen 16v oliepomp ,knife edge krukas bewerkte kop met grotere kleppen (diameter ben ik effe kwijt),283 gr nokkenstok met verstelbaar tandwiel bewerkt inlaatspruitstuk met Audi 5 pitter gaskleppenhuis..luchtweger van een 1,6 GTI,Audi warmdraairegelaar..Supersprint 4-2-1 Macaroni met 60 mm uitlaat etc etc. dit was voor straatgebruik zowat het meest gebruikelijke en praktische totaalpakket altijd starten- lopen ik kwam toen bij Kroonenburg aan iets van 140-150 vliegwielpk's ,na gelang afstelling ik moest iets van 120pk aan de wielen hebben toen in een 83er was dit iets van 0-100 in een seconde of 7,5 en een top van net 200 km/h dat reed met een normale rijstijl nagenoeg hetzelfde als een goede standaard Dx.. enkel bij 'planken' ging heel de rotzooi bij 4000 toeren los tot 6500-7000 toeren.. beetje KR gedrag op zich... met Webers had er mischien nog een pk of 5 a 10 meer in gezeten ..maar dat is heel het gesodemieter met afstellen en telkens verlopende afstelling niet waard.. en aangezien ik er gewoon mee naar Italie of Spanje reed alswel de buurtsuper vond ik dit genoeg met injectie zo maar zonder een mille of 10 in een 8v te pompen is het niet eenvoudig om aan meer dan 160-170 pk te komen (atmosferisch).. maar er moet bij jou zeker meer inzitten,lijkt me |
#12
|
||||
|
||||
Quote:
gegevens van de nokkenas : Nokkenas Kent Cams GS2K Nowerband : 2000 rmp tot 6500 rpm Nokkenas lift : 10.94 mm Kleplift inlaat : 10.64 mm Kleplift uitlaat: 10.59 mm Duur inlaat/uitlaat : 290° Timing figuren: 35/75 75/35 Inlaat timing @ volledig kleplift : 110° V/Clearence inlet/exhaust 0.30 mm 0.35 mm Kleplift inlaat 1.88mm kleppen heb ik het mis voor , kleppen zijn 40mm en 35mm
__________________
Now Scirocco 1 SL ( '81) Scirocco 2 GTS ('82) Corrado G60 ( '91) T5 ('09) Sold Caddy 1 ('83) Golf 6 1.6 Tdi ( '10) Scirocco 1 GT ('80) |
#13
|
||||
|
||||
filmpje in link : http://www.youtube.com/watch?v=pQUr...eature=youtu.be ohja ps : de wagen was begrensd op 6000 rpm ( motor heeft nog geen km gereden ( enkel wat warm gedraaid )
__________________
Now Scirocco 1 SL ( '81) Scirocco 2 GTS ('82) Corrado G60 ( '91) T5 ('09) Sold Caddy 1 ('83) Golf 6 1.6 Tdi ( '10) Scirocco 1 GT ('80) Last edited by Scirocco_1600 : 11-08-2013 at 17:48. |
#14
|
||||
|
||||
Power to shaft? Zijn de wielen neem ik aan?
|
#15
|
||||
|
||||
Quote:
nope...Crankshaft...de krukas |
#16
|
|||
|
|||
Komt het niet gewoon door een slechte afstelling, zitten zeer veel dippen in en op het punt waar deze nog ruim zou moeten stijgen zakt deze volledig in (bij 5200 toeren)
Zeker met de nokkenas zou hij nog een stuk verder door moeten gaan, een standaard dx heeft het max vermogen bij 5800 toeren...
__________________
'11 Skoda Fabia TSI '04 Suzuki SV650 |
#17
|
||||
|
||||
Quote:
dacht ik ook . ik had ook minstens op 130 pk gerekend , ik weet 1 iets , als de motor breekt , gaan de webers de deur uit .
__________________
Now Scirocco 1 SL ( '81) Scirocco 2 GTS ('82) Corrado G60 ( '91) T5 ('09) Sold Caddy 1 ('83) Golf 6 1.6 Tdi ( '10) Scirocco 1 GT ('80) |
#18
|
||||
|
||||
IK ben sinds een maandje in de webers gedoken en ben heel wat wijzer geworden na het lezen van de Weber tuning manual en andere websites. De Webers moet je tunen op je motor, erop schroeven en verwachten dat het werkt is het helaas niet.
Lees deze how-to maar eens door: http://www.tr3a.info/WeberDCOEinfo.htm Doe een rollenbank sessie met lambda sensor in de uitlaat, dan zie je waar de motor niet de optimale verhouding benzine/lucht krijgt. Dan de afstelling van de carbs daar op afstemmen.
__________________
Audi A4 Avant TDI werkpaard VW Passat LS '74 1.8 Weber hobbypaard Renault Twingo @ LPG-G3 Cheap-o-paard - Build to go, not to show - |
#19
|
||||
|
||||
Dat is duidelijk niet goed afgesteld, zie je zo.
Maar een setje webers afstellen moet niet al te moeilijk zijn, als je de goede maat sproeiers hebt en de luchtstelschroef goed zet ben je meestal al een heel eind. Gaan de gaskleppen wel mooi synchroon ? Heb zelf ook een carb van een ford op me golf gehad vorig jaar, na veel verschillende maten sproeiers proberen had ik eindelijk de goede. Reed toen duidelijk beter, check ook gewoon je bougies om de zoveel tijd. Op een rollenbank is het uiteindelijk wel het beste om zoveel mogelijk eruit te halen maar zonder kun je al een heel eind komen. Gewoon goed luisteren en aanvoelen tijdens testritjes. |
#20
|
|||
|
|||
45'ers zijn toch ook veel te groot voor een 1.8 8v. Hierdoor is je luchtsnelheid relatief laag waardoor het al niet makkelijke afstellen nog moeilijker wordt. 40'ers is meer dan groot genoeg. 45'ers is leuk boven de 2 liter en met 16 kleppen.
__________________
Passat variant 1.8 20vt ABT 2001 familie kar Golf 3 1.6 1997 beunmobiel |