#1
|
||||
|
||||
Golf 2 NZ stottert
Na een half jaartje probleemloos rijden hebben we er weer een probleempje bij.
Vorige keer was dit het probleem, nu iets anders. Het is minder dan vorige keer, lijkt ook anders te zijn. Nu stottert de auto wanneer ik vrij veel gas geef, bijvoorbeeld bij het oprijden van de snelweg. Korte stootjes, toerenteller doet niet vreemd. Gebeurd in allerlei versnellingen, 2, maar vooral 3 en 4. Betreft een Golf 2 NZ. Vorige zomer vervangen - bougies - bougiekabels - bobine - brandstofpomp - hallgever vorige week vervangen - rotor en verdeelkap - thermostaathuis waarbij sensors zijn losgeweest Iemand suggesties? kunnen het de sensors zijn? |
#2
|
||||
|
||||
Water/vocht bij je ecu ?
__________________
'85 Golf mk2 1.9 TDI PD "mk2 outside / mk4 inside" vwclubparkstad https://www.facebook.com/vwclubparkstad |
#3
|
||||
|
||||
lijkt me niet, hebben we na het stotteren van vorig jaar opgelost en dat kapje geplaatst.
zal het desondanks even controleren |
#4
|
||||
|
||||
tussen de 2 en 3000 toeren rijdt hij goed.
eronder ( dus als hij beetje power moet leveren ) of boven 3000 toeren vind ie niet leuk, dan gaat hij erg stotteren. Vacuumslangetjes vervangen, vd week maar blauwe sensor vervangen ?? |
#5
|
||||
|
||||
brandstoffilter al eens bekeken? als die veel vermogen moet leveren, moet die dus ook veen brandstof hebben? nergens geen geknikte brandstofleiding ofzo of verstopte filter? had ik jaren geleden ook toen men ascona nooit harder wou dan 180, en hoe meer bergop, hoe trager die liep. brandstofleiding geknikt.
losgemaakt en in een lus gezet en k ging weer vlot
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93 http://www.fordcapri.be |
#6
|
||||
|
||||
Quote:
ik zal het filtertje eens bekijken en de leiding bekijken thx! Gister in ieder geval even met mn pa en neef gekeken en het volgende: vacuumslangetjes dus vervangen en even met remreiniger gekeken naar valse lucht verder, motor reageerde niet dus geen valse lucht. blauwe temp sensor doorgemeten en die had de waarde van 3.25 met warme motor volgens mij. Volgens WPH in orde dus. de CO waardes zijn ook allemaal in orde, dus lambda kan het ook niet zijn ? Heb in ieder geval APK. |
#7
|
||||
|
||||
Had je het na het koelvloeistof vervangen?
Kijk eens of er genoeg koelvloeistof in het potje zit. |
#8
|
||||
|
||||
krijgt de auto (wanneer koud) meer benzine ingespoten?
zal het even uitleggen: ik had een DiTech scooter, dus een injectiescooter, en daarmee had je een truukje. als je op topsnelheid reed deed je het contact aan en uit en daarmee ging je zo 5 / 10 km/h harder omdat er meer benzine ingespoten werd omdat de ecu dacht dat hij net gestart was. waarom vraag ik dit? Gister was ik ff bij het tankstation bij de snelweg en dus met redelijke gang de snelweg weer op. De auto was dus net gestart Toen haperde de auto weinig tot niet, dus dan zou het probleem eventueel in de benzine aanvoer liggen? Of is het een leuk verhaal maar technisch niet mogelijk ik word er langzamerhand wel een beetje gek van Quote:
zit goed |
#9
|
||||
|
||||
auto doet het nu in gehele toerbereik .. strontvervelend ..
|
#10
|
||||
|
||||
Electra? Brakke stekker, bobine, bobinekabel. Massa
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#11
|
||||
|
||||
had het vorig jaar ook al, toen was de bobinekabel brak. dus die toen incl. bougiekabels vervangen.
de rest zal ik idd even controleren, opschuren en insprayen ... |
#12
|
||||
|
||||
NGK bougies gebruikt? Is een slechte batch meegekomen...had ik met de mk2 ook, keer wisselen o.i.d.
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#13
|
||||
|
||||
ja zijn wel NGK's.
kan dat ineens gebeuren? en ander merk nemen? |