#1
|
||||
|
||||
Schroefset max afstellen en uitlijnen.....
Wie is er ervaren met het afstellen en uitlijnen van een golf 1? En wil dit bij mijn auto doen? (Hoeft natuurlijk niet voor niks, mag wel )
Schroefset is al gemonteerd. Ik hoor het wel, heb geen haast!
__________________
Better a Golf than a tsunami |
#2
|
|||
|
|||
Bij de bandenboer laten uitlijnen? kost ergens tussen de 30 en 50 euro. Is wel te doen toch?
__________________
Golf MkI, 1.4 aex, 268 nokkenstok en spaghetti uitlaat! |
#3
|
||||
|
||||
Quote:
Zeker, geen probleem. Maar zoek eigenlijk iemand die het maximale uit de veren kan halen, zonder aanlopen e.d. En dat het dan gelijk goed is...
__________________
Better a Golf than a tsunami |
#4
|
||||
|
||||
lammert van der meulen uit Dokkum, niet naast de deur, niet voor niks, maar wel de max, dus voor jouw het enige adres!
__________________
RIJD DUURZAAM, RIJD OLDTIMER! Fryske Âlde Skoalle Loftkuolle Gêrs Jarre Memmebatsers! '72 T2 singlecab '78 T2 doka '80 T3 singlecab '80 T3 singlecab Lupo 3L |
#5
|
|||
|
|||
Quote:
Heb je dan een volledig instelbare schroefset Uitlijnen kan gewoon bij de meeste bandenspecialisten, hier zijn gewoon waardes voor. Daar zou ik niet teveel vanaf wijken voor een straat auto. Hooguit de wielvlucht iets verder negatief zetten (niet te extreem)
__________________
'11 Skoda Fabia TSI '04 Suzuki SV650 |
#6
|
|||
|
|||
Quote:
Hier is lammert vd Meulen het juiste adres voor , die zet hem op straat zo jij wil En niet naar de waardes ... Hij zet hem op de millimeter neer zo jij hem wil De meester in uitlijnen |
#7
|
|||
|
|||
Quote:
Het is maar net wat je wilt Dat deze ze neer zet zoals jij wilt wil niet zeggen dat dit het weg gedrag ten goede komt. Persoonlijk wil ik een goed weggedrag zonder dat de banden extreem slijten of dat dit de grip ten nadelen komt. Doe mijn wagens altijd zelf uitlijnen en vind hem zelf het fijnste rijden als deze niet te ver afwijkt van de orginele waardes. Zelfs met de orginele waardes mag deze nog een voorgescheven afwijking hebben. Meestal zet ik ze net iets negatiever als de orginele waarde (nog binnen de voorgeschreven afwijking), dan kun je zelfs verschil in stuurgedrag en grip merken.
__________________
'11 Skoda Fabia TSI '04 Suzuki SV650 |
#8
|
||||
|
||||
Voor straatgebruik zou ik niet te negatief. Niet te veel afwijken van de originele waardes wat spierings ook zegt.
Anders heb je kans op onnodig snelle bandenslijtage of 'verkeerd' afslijten van de band. Om er een echte neutrale stuurmachine van te maken zit je bij lammert wel goed, het is maar net wat je zelf met de auto wilt gaan doen. |
#9
|
||||
|
||||
haha wat is de max... lekker!
__________________
RIJD DUURZAAM, RIJD OLDTIMER! Fryske Âlde Skoalle Loftkuolle Gêrs Jarre Memmebatsers! '72 T2 singlecab '78 T2 doka '80 T3 singlecab '80 T3 singlecab Lupo 3L |
#10
|
|||
|
|||
eerst notchen en platte 13 inch eronder? Anders ga je de max nooit halen natuurlijk.
Qua uitlijnen zijn er bovenstaand voldoende tips |
#11
|
||||
|
||||
Alvast bedankt voor jullie reactie's, ga er eens serieus over nadenken...
__________________
Better a Golf than a tsunami |
#12
|
||||
|
||||
gewoon langs de bandenboer, en dan vraag je toch om een graad negatief camber?
de hoogte stel je van tevoren gewoon in zoals je wilt. je moet alleen een garage vinden die lage auto's op de brug kan hebben en uitlijnen.
__________________
Jetta Mk1 '83 1.8 DX [project] Bora Mk4 '00 1.8T AQX [daily] Audi A3 '03 2.0TDI BKD[daily] |