|
|||
|
|||
verschil achterlichten
Hallo
Ik heb hier twee soorten achterlichten maar welk achterlicht past bij welk type golf?? Zal even de nummers van het linkse licht noteren Licht boven Saturnus - Oranje-Rood-Wit 171 945 095 Q Licht onder Hella - Donkeroranje - Rood - Roze 171 945 095 J/K/L/P |
|
||||
|
||||
Beide Golf 1 volgens mij. Volgens Google ook.
|
|
||||
|
||||
gewoon allebij golf 1, past van de eerste t/m de laatste met korte achterlichtjes en alle cabrio's. Het verschil is dat de onderste rood is gespoten en de bovenste niet!
|
|
|||
|
|||
Het zijn inderdaad beide kleine achterlichten voor de golf 1 maar voor welke specifieke versies dan?
Thx |
|
||||
|
||||
Iedere golf en cabrio met kleine achterlichten zoals hier boven gezegd.
|
|
||||
|
||||
Hij bedoeld denk ik de uitvoering. LX, C, etc.
|
|
|||
|
|||
Er zitten buiten de kleur kleine verschillen op, heb gisteren toevallig ook mijn rechter achterlichtkap vervangen.
Die heeft een iets dikkere dichtingsring en komt bijgevolg iets (3mm) meer naar buiten te staan. Beide zijn van hella maar op de oude staat R1 en de nieuwe R2 viel me op.
|
||||
|
||||
Zo'n pakking wordt vanzelf platter naarmate hij langer gemonteerd zit of harder aangeschroefd, dat is met de brede achterlichten precies hetzelfde.
|
|
|||
|
|||
Quote:
Denk ik ook wel, maar durf ze niet harder meer aan te schroeven, ben bang dat ik iets stuk draai. De pakking zelf is ook zwart tov de oudere die wit is
|
||||
|
||||
Als de ene ook een wit kunststoffen achterkant heeft, is het een hele oude. Van modeljaar '74/'75, de swallowtails dus. Je moet ze inderdaad niet te strak aandraaien, want die boutjes hebben nogal eens de neiging om uit te breken. Maar goed, een ander lampje kost 5 euro, dus ja...
|
|
|||
|
|||
Quote:
M'n Einser is van eind 76 en heeft witte pakking, maar spijtig genoeg moest ik rechtsachter vervangen wegens afgebroken klipjes, lamphouderplaat zat los en bleek al eens verlijmd te zijn geweest, al meer als een half jaar in m'n bezit maar gisteren pas ondekt. Zal niet het laatste zijn en zo blijven we bezig