#1
|
|||
|
|||
bolku revisiekop
heb al wat gezocht via search maar vind niet echt een antwoord hierop
ik ga int kort een revisie doen op men mk1 1.8 8v gti motor (DX) en heb bij bolku op de site hun revisie inruilkoppen bekeken die zijn 1-1.5mm afgevlakt voor hogere compressie en hebben grotere kleppen moet ik voor de rest iets aanpassen of kan ik deze er dan gewoon opschroeven betreffende onsteking , injectoren en dergelijke kan met standaard nokkenas of best met een andere het gaat mij vooral om koppel , aangezien ik geen hoge snelheidsrijder ben
__________________
passat 3bg golf MK1 GTI |
#2
|
|||
|
|||
Hoe groot zijn de kleppen dan? Had even snel gekeken, 40/34? Dat is bij mijn weten gewoon de std maat dus niets grotere kleppen. Met 1 tot 1.5 mm is het niet onverstandig om een verstelbaar tandwiel te monteren om de nokkenas weer te corrigeren. Andere nokkenas Ow niet nodig zeker in Jou geval niet als je koppel wilt en rustige rijder bent. Je kunt ook gewoon je eigen kop naar een revisiebedrijf brengen ben je waarschijnlijk voor een fractie klaar. Als je uit de buurt komt kan ik dat ook voor je regelen, mijn kammeraad reviceert koppen om zn hobby te kunnen bekostigen in de vrije uurtjes. Hij werkt bij een motorenrevisie bedrijf. Evt.complete motor is ook mogelijk.
__________________
Scirocco 1 `78 Autocross Hustler GT Buggy project `73 Scirocco GT2 project `91 VW vrije-standaard cross project Daily : Scirocco GT 1.6 '85 47.000km Golf GTI `81 Sold! |
#3
|
||||
|
||||
Denk dat Bolku dat kopje idd bedoeld heeft om wat harder te gaan dan standaard, 1 tot 1,5mm eraf is niet niks
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#4
|
|||
|
|||
Nouja van alleen vlakken gaat ie niet echt harder, kanalen zijn een nogal beperkende factor bij de 8v kopjes
__________________
Scirocco 1 `78 Autocross Hustler GT Buggy project `73 Scirocco GT2 project `91 VW vrije-standaard cross project Daily : Scirocco GT 1.6 '85 47.000km Golf GTI `81 Sold! |
#5
|
|||
|
|||
motor word gereviseerd door een vriend van me , heeft een bmw E30 met rond de 440pk , en heeft de kennis om te doen voor me
was enkel aan het rondkijken om eventueel wat dingen te veranderen waardoor er meer koppel is , en wat geen fortuin kost
__________________
passat 3bg golf MK1 GTI |
#6
|
|||
|
|||
Dan zou ik snel stoppen met de 1.8 ex en een 2.0 2e onderblok pakken. Zet hier een 1.8 kop op plug en play en je zit op 11-1 compressieverhouding en mer als genoeg koppel.
__________________
Scirocco 1 `78 Autocross Hustler GT Buggy project `73 Scirocco GT2 project `91 VW vrije-standaard cross project Daily : Scirocco GT 1.6 '85 47.000km Golf GTI `81 Sold! |
#7
|
||||
|
||||
Dat wil ik nog altijd een keertje bouwen, met een snelle stok erin en een mooie chip erop. Spaghetti en een lichter vliegwiel.
__________________
Tony Kart Rotax Senior Max 125cc 32PK. |
#8
|
|||
|
|||
In een 2L hoeft niet een al te scherpe nok zijn nogal lange slag blokken en draait daardoor mooier in lagere toeren. Superlicht vliegwiel doet het koppel niet ten goede. Maar hier kun je heel low budget een leuke straatmotor van bouwen. K-jet kan er ook zo weer op net orgineel. Uitlaat moet voor het mooie even een stukje tussen omdat het onderblok 15mm hoger is.
__________________
Scirocco 1 `78 Autocross Hustler GT Buggy project `73 Scirocco GT2 project `91 VW vrije-standaard cross project Daily : Scirocco GT 1.6 '85 47.000km Golf GTI `81 Sold! |
#9
|
||||
|
||||
272graden altijd mooi toch
__________________
Tony Kart Rotax Senior Max 125cc 32PK. |
#10
|
|||
|
|||
ik moet nog naar de keuring en heb net deze blok gekocht om geen risico te lopen om afgekeurd te worden , zal het met deze moeten doen
en het is een GTI , ik ga daar geen ander blok in lepelen , had dan beter een 1.1 ofzo gekocht heb er zelf nog niet mee gereden dus weet niet wat te verwachten maar blok word volledig herdaan dus kan ineens beetje meer doen mijn vraag is nou , gaat het "iets" afdoen met deze kop grotere kleppen (als het al effectief zo is ) , afgevlakt ,standaard uitlaatspruitstuk en rest van uitlaatlijn word ook vervangen of is het de moeite niet
__________________
passat 3bg golf MK1 GTI |
#11
|
|||
|
|||
Nou wat ik al eerder aangaf volgens mij zitten er geen grotere kleppen in maar is dit de std klepmaat gti. Ik zeg op mijn beurt dat je er niet veel tot niets van gaat merken. Zonde van het geld. het typenummer van het blok kin je wel overslaan in een 2l onderblok probleem opgelost
__________________
Scirocco 1 `78 Autocross Hustler GT Buggy project `73 Scirocco GT2 project `91 VW vrije-standaard cross project Daily : Scirocco GT 1.6 '85 47.000km Golf GTI `81 Sold! |
#12
|
||||
|
||||
zoals sciroccoGTII zegt : die grote kleppen die jij aanhaalt zijn idd standaar kleppen van een gti .
ik heb grote kleppen zitten in mijn cilinderkop en deze waren dacht ik 42/36mm ( maar dat durf ik niet met zekerheid zeggen ... zou ik eens moeten opzoeken )
__________________
Now Scirocco 1 SL ( '81) Scirocco 2 GTS ('82) Corrado G60 ( '91) T5 ('09) Sold Caddy 1 ('83) Golf 6 1.6 Tdi ( '10) Scirocco 1 GT ('80) |
#13
|
||||
|
||||
Golf 1 GTI heeft standaard 40/ 33 mm kleppen.
In de bewuste kop zitten dus 1 mm grotere uitlaatkleppen. Op zich wel logisch als er staat dat er grotere kleppen inzitten, die zitten er dan ook in anders zou ik het er niet bijzetten. Met een standaard nokkenas ga je daar weinig van merken, dit zijn aanpassingen die je vaak als een van de laatste dingen doet als je echt veel vermogen uit een motor wil halen. Ik zou een standaard gereviseerde cilinderkop aanraden, compressie wat verhogen en met een sportnokkenas van rond de 280 graden/ verstelbaar nokkenastandwiel het geheel goed af laten stellen, dan heb je waarschijnlijk een erg fijn rijdende motor.
__________________
Groeten, Jeroen. |
#14
|
|||
|
|||
Daarom gaf ik ook aan `volgens mij`..ik heb het ook niet even uitgezocht ik wist dat het zoiets was.
__________________
Scirocco 1 `78 Autocross Hustler GT Buggy project `73 Scirocco GT2 project `91 VW vrije-standaard cross project Daily : Scirocco GT 1.6 '85 47.000km Golf GTI `81 Sold! |
#15
|
||||
|
||||
Grotere kleppen alleen op zichzelf zal je ook niet merken maar het is een optel sommetje toch , alles bij elkaar maakt het wel degelijk verschil. Maar dan moet je ook alles aanpakken.
En een standaard gereviceerde kop lijkt me voor jou doel dan meer geschikt indd. |
#16
|
|||
|
|||
dat is wat ik in de eerste post al aangaf
__________________
Scirocco 1 `78 Autocross Hustler GT Buggy project `73 Scirocco GT2 project `91 VW vrije-standaard cross project Daily : Scirocco GT 1.6 '85 47.000km Golf GTI `81 Sold! |