#1
|
|||
|
|||
Markhietbrink
Hallo allemaal!
Ik ben Mark en kom uit Borne in het mooie Twente! Ik word eind oktober 20 jaar. Nadat ik in juni 2012 me autorijbewijs behaald heb, ben ik begonnen met mijn motorrijbewijs. Ook deze heb ik in 2012 nog behaald en vervolgens heb ik een Yamaha FZR600 uit 1992 aangeschaft! In tussentijd veel gereden in de auto van pa en ma, een Volkswagen Passat 1.8 20v uit 1998 met 125pk. Reed wel leuk, maar vergeleken met andere auto's met dezelfde cilinderinhoud is het niet bepaald een vlotte wagen. Dan heb ik natuurlijk nog niet over de snelweg gesproken hé (dan wil die wel lopen)! Echter was het nu de hoogste tijd om zelf een auto aan te schaffen, dit kwam mede doordat ik afgelopen jaar ruim 11 a 12k heb gemaakt met de motor. Uiteraard niet met tegenzin, maar helaas wel in weer en wind. Ik ben afgelopen zondag al wezen kijken naar een Golf MKII uit 1990, maar de staat van deze golf was niet bepaald redelijk te noemen. Mijn zoektocht is nog steeds bezig en ik ben voor veel modellen in (zolang het maar een VW is), maar als arme student ligt me budget onder de €2000,-! Ik kijk o.a. nu naar een Golf MKIV en naar Golfjes en Jetta's MKII's. Indien je wat leuks in de aanbieding hebt en binnen een straal van 50 tot 75km woont dan moet je het hier maar zeggen! Greetz Mark! |
#2
|
||||
|
||||
Welkom op dit forum
mooie motor
__________________
Volkswagen golf MK2 2.0 8v 1990 ( sold) Opel vectra 1.6 1997 ( sold) Volkswagen golf MK2 1.6 Aut. 1988 ( Sold) Volkswagen Polo 6n 1.4 (sold) Volkswagen kever 1972 (project) Volkswagen Golf MK4 1.6 (daily |
#3
|
|||
|
|||
Welkom streekgenoot
|
#4
|
||||
|
||||
Welkom mark! Reed jij ook niet altijd op die gele aerox? Vroeger
|
#5
|
|||
|
|||
Vroeger op een gele aerox en later op een zwarte ja :P ! Toen ik niet op 2 wielen wou rijden maar op 1 :$
|
#6
|
|||
|
|||
Iemand nog advies van waarom een golf of jetta mk2 of een golf mk4?
Zit echt met een golf of jetta 2, omdat het beetje de oudere looks nog heeft. Maar een golf 4 kan ik misschien wat langer mee vooruit? |
#7
|
||||
|
||||
Welkom!
Interesse in een Jetta MkII Coupé 1.8 Automaat? mag ook in een pb P.S.: heb even met Google gekeken, auto staat zo'n 60km bij je vandaan
__________________
Audi TT Coupé 8N 1.8T '01 VW Polo Coupé 2F 1.3CL '92 |
#8
|
|||
|
|||
Morgenavond een Golf MK2 1.6cl met 3 traps automaat bekijken!
|
#9
|
|||
|
|||
Quote:
Golf MK1 |
#10
|
|||
|
|||
Het is een MK2 geworden! Zaterdag ophalen!
|
#11
|
|||
|
|||
Mark
Hallo mede-VAG liefhebbers!
Ik lees alweer een aantal jaren mee hier op het forum en ik zag zonet dat ik me ook al 1 of 2 maal eerder voorgesteld heb. Maar tot op heden was ik niet tevreden over mijn voorsteltopic! Over mezelf: Nou ik ben Mark Hietbrink, ik ben woonachtig in het mooie Borne (Twente). Ik ben op dit moment 21 jaar jong en ben opgegroeid met volkswagens! Zo werd ik vanaf mijn geboorte al vervoerd in een Golf MK2 uit 1991 een 1.3 wel te verstaan! In de jaren die volgden kwam er een Vento MK3 en nog een aantal jaren later een Passat 3B. Momenteel rijden me ouwe lui een Polo 9N. Me neef heeft in tussentijd 2 kevers gehad, me nicht 1 en haar vriend rijdt een Karmann Ghia. Dus dat VAG virus zit er bij mij wel goed in! Na wat rijden in de Passat, heb ik mijn motorrijbewijs gehaald en een Yamaha FZR600 uit 1992 gehaald. Hier rij ik nu al 2 jaar en 24.000 km mee en ben nog steeds tevreden. Maar me ouwe lui konden de Passat niet zovaak missen waarop ik mijn eerste Golf MK2 kocht. Het was een 91'er met een 1.6PN motor waar een 3-traps automaat achter lag. Het was ook een koopje van 500 euro en de 3 maanden die ik erin gereden waren leuk en leerzaam (zonder schade). Maar er zat teveel werk in waarop ik deze weer verkocht heb. Na de verkoop waren 3 maanden erg lang zonder auto, mede doordat het winter was, er pekel lag en het zo nu en dan glad was kon ik de motor niet gebruiken. Zo kocht ik in Maart 2014 weer een Golf MK2, deze vond ik in de 'Bornsche Courant' (ons weekblad). De vorige eigenaar heeft de auto nieuw gekocht en was een garagehouder in Borne. De garage had hij bij zijn huis en de golf stond altijd geparkeerd binnen op de brug, dus ook een mogelijkheid om deze van onderen goed te inspecteren. De golf had nog geen 136.000 km gedraaid, kwam uit 1984 en liep zeer mooi, in overleg en aangezien zijn zoon een garage had is er meteen een nieuwe distributieset opgekomen en dat voor maar 50 euro. In de golf ligt een 1.6ez met een 3-traps automaat (alweer ja). Bij aanschaf: Vervolgens ben ik aan de slag gegaan om beetje bij beetje de golf naar mijn eigen smaak te maken. Uiteraard ben ik nog lang niet klaar, maar dat komt beetje bij beetje wel. zwarte plaat was 1 malig iets :P En nu staat het golfje in wintermodus: Zal zometeen wel een post doen van wat eraan gedaan is & wat ik nog in de planning heb op korte termijn! Have fun with reading! |
#12
|
|||
|
|||
Gegaan & te doen?
Na aanschaf ben ik als eerste alle vacuumslangen gaan vervangen, er bleken er gewoon een paar te ontbreken, verkeerd aangesloten & poreus te zijn. Dit geldde ook voor een aantal benzineslangen dus meteen meegepakt.
Ook was het luchtfilter en benzinefilter niet bepaald fris meer en kostte de kop ook niet. Na een tijdje te hebben rondgereden begon ik het wiellager rechtsvoor te horen. En kwam ik achter een klein rot plekje dat weer netjes gemaakt is en weer jaren vooruit kan. Na 2 maanden met hoogtevrees gereden te hebben is de golf een heel eind omlaag gegaan met een schroefsetje met nieuwe toplagers en zijn er BSA Motorsport velgen onder gekomen in de maat 16 inch met getrokken banden. Maar die moest eind van de zomer nog lager achter, aangezien hij eerst dook. Zo is ook de uitlaat vervangen en nog een paar dingen (even alles opgesomt): - Alle vacuumslangen (goed aansluiten, leggen en vervangen) - Alle benzineleidingen met benzinefilter - Tankbeugels (verrot) - Klein rot plekje weer strak gemaakt - Schroefset - BSA Motorsport 16 inch (165/45-16 getrokken banden) - Uitlaatsysteem van voor naar achter - Rembekrachtigingsslang - Hoofdremcilinder - 1 Wielremcilinder - Vloeistof + ontluchten - Ontsteking goed afgesteld - Luchtfilter - Geluidsinstallatie - Dakdragers (+ skies & skihouders voor in de winter) - Ruitenwissers - Ruitenwissermotor achter - US Lights Vast nog wel wat vergeten! 2015 - Spatborden voor spuiten (andere kleur dan de auto, andere tint) - Remklauwen & trommels blauw maken - Verder omlaag - Oldskool mistlamp eronder voor - Wielkasten voor rollen (voorspuiten uiteraard) - Eindbuis einddemper verlassen (dikkere eindpijp schuin omhoog) - Kleppendekselpakking - Op den duur andere velgen En komen vast nog wel een paar dingen op! En uiteraard meetings bijwonen! |
#13
|
||||
|
||||
Golfje ziet er toch goed uit!
Maar dan lees ik trommels blauw maken? Hoop dat je op die beslissing terug komt want dat ziet gewoon niet uit. En een andere tint spatborden? Ben ik ook wel benieuwd naar. Als ik de bovenstaande foto's zie, dakrek er af en gelijk die trekhaak er ook vanaf doen, tenzij die natuurlijk te vaak gebruikt wordt. |
#14
|
|||
|
|||
Quote:
Zit op dit moment een kleurverschil in, spatborden komen van een CL en mijne is een C. Hier is een andere kleurcode gebruikt en niet exact hetzelfde. Over de remklauwen, die roestkleur ziet er gewoon niet uit en zwart vind ik ook niks. Zit er al langere tijd aan te denken en dat zou best nog wel leuk staan een donker blauwe kleur. Aangezien die niet te opvallend is. Trekhaak gebruik ik regelmatig als ik met de motor wegga, & het dakrek is ieders zijn smaak weetje. Ik vind zonder de auto zo kaal lijken |
#15
|
|||
|
|||
We zijn weer begonnen met o.a. het onderhoud aan de Golf!
Vanmiddag de kever van me nicht weer de garage uit gerold en toen kon de golf erin! Makkelijk als je oma een garage heeft! De planning op dit moment is: - Kleppendekselpakking vervangen - Kleppendeksel & distributieriemkap zwart spuiten - Olie + oliefilter vervangen - Lekke radiator & kvs vervangen - Koelslangen nalopen (poreus?) - Accubak maken/kopen & monteren - Mistlamp monteren - Spatborden laten spuiten in de juiste kleurcode - Trilplaten van de voorremmen - Remklauwen/-trommels geel spuiten - Paar roestpuntjes bijwerken - Afstandbussen tussen de poelies van de stuurbekrachtiging (loopt tegen de poelie van de v-snaar aan) Wegens klapperend geluid gaan waarschijnlijk de volgende zaken vervangen worden (stuurt ook zwaarder dan eerder): - Stuurkogels - Spoorstangen - Draagarmrubbers - Fuseekogels - ?Draagarmen? Kom vast nog wel wat meer tegen! |
#16
|
|||
|
|||
|
#17
|
||||
|
||||
Goed bezig en mooie kleur blijft dat polarzilver :P
|
#18
|
|||
|
|||
Quote:
Het blijft een top kleurtje, helaas heeft de vorige eigenaar te strak langs een muur gereden en de krassen vluchtig overgespoten met als resultaat druipers en mat uitgeslagen. Dus indien ik de tijd heb ga ik dit proberen strak te krijgen. Ook nog aan het zoeken naar een spuiter voor me spatborden |
#19
|
||||
|
||||
Ik heb ook last van slecht bijgewerkte plekken
Dat ga ik deze zomer proberen bij te werken |
#20
|
||||
|
||||
Hallo Mark je hebt een mooie Mk2 maar ik vind de kever van je nicht ook super.
Ik blijf toch de Mk1 en 2 de mooiste vinden rij nu zelf met een Mk3
__________________
Mensen met verstand rijden een VW. |