|
|||
|
|||
Olielekkage + foto's
Kan iemand helpen met welke pakking lek is? Heb enkele foto's bijgevoegd omdat dat meer zegt dan 1000 woorden. Heb afgelopen tijd bijna elke week wel een liter olie kunnen toevoegen.
Kan hem helaas niet schoonmaken want me koppelingspedaal bungelt heen en weer. Waarschijnlijk drukgroep of koppelingscilinder? Hoor het graag! |
|
||||
|
||||
komt waarschijnlijk uit de kleppendekselpakking of de koppakking.
Begin eens met de kleppendeksel pakking, deze is het goedkoopst.
|
|||
|
|||
Rondom de kleppendeksel ziet het er vrij droog en schoon uit toch? Proberen kan altijd. Kan er echt uit bijvoorbeeld alleen de koppakking zoveel olie komen dat zelf de hele onderkant van mijn auto zwart van de olie is?
|
|
|||
|
|||
Advies. Met motorreiniger of velgenreiniger inspuiten. En voorzichtig met de hogedruk afspuiten. (motor laten draaien). Daarna droogrijden en het spoor volgen
|
|
|||
|
|||
Quote:
Bedankt voor je reactie, maar zoals ik in mijn beginpost aangaf is mijn koppeling kapot en kan ik voorlopig er niet mee rijden. |
|
||||
|
||||
Misschien kun je hem zoals genoemd schoonmaken en daarna alleen laten draaien?
|
|||
|
|||
Quote:
Zou het zo ook doen, als een wagen zo nat is van de olie is het gokken waar hij lekt. Mij lijkt dat hij ergens bij de nokkenaskeering/kleppendeksel/koppakking/o-ring olievuldop lekt.
|
|||
|
|||
Ik kan je plaatje niet zien, maar waarom fix je niet eerst die koppeling?
|