#1
|
|||
|
|||
bemoeienis gevraagt golf2 1.3
ik ben van plan een golfje te kopen met 1.3 motor
ik heb er geen verstand van en wil graag weten of er veel variatie in deze motoren is en of ze wel betrouwbaar zijn Op de foto is de motor te zien die er in zit nu is mijn vraag aan de kenners wie weet welke motor dit is en of deze goed zijn misschien ideen waar ik op moet letten?,,qua zwakke punten of juist niet? Past hier evt een 5 bak op van de golf 3? Graag alles wat je weet wat van belang kan zijn vertellen,,,ik wil alles weten voor ik dalijk honderden euro's in de sloot moet gooien |
#2
|
||||
|
||||
Wat ik tot zover heb gezien bij deze blokken is olie lekkage bij de dynamo door de koppakking en paar keermee gemaakt dat de hallgever stuk was. Voor de rest niet.
|
#3
|
|||
|
|||
Dacht een 5bak van een Polo, en waarom dan én 1300 4bak? Zou dan gewoon voor een 1.6 5bak gaan!
|
#4
|
|||
|
|||
Op de foto een MH blok denk ik. Heb al enkele Golfjes gehad met zo'n blok en 4-bak. Heerlijke motor. Carburateur kan natuurlijk problemen geven maar moet dan gewoon goed schoongemaakt en afgesteld worden.
Inderdaad ook soms olielekkage door een kapotte koppakking. Heb ik al bij al die Golfjes moeten vervangen... Het MH blok is er ook met injectie, de NZ. Die is wat gevoeliger voor vacuum-probleempjes enzo. |
#5
|
|||
|
|||
Quote:
Ik zit op het moment zonder auto en zonder degelijk inkomen,,,tijd zat om te sleutelen (liever niet natuurlijk maar wat moet ,,,dat moet) maar kan geen grote uitgaven aan reparaties doen Ik zocht ook naar een 1.6 die 9 van de 10 keer ook een 5 bak hebben,,,tot ik deze tegen kwam Deze zou helemaal goed zijn en het belangrijkste geheel roestvrij dat is voor mij het belangrijkste,,,oppervlakkige roest kan ik bewerken maar laswerk is een probleem Aangezien ik al naar diverse "roestvrije en tech 100%" ben wezen kijken die dus juist doorgerot of zulke technische problemen hadden dat ik er niet eens mee thuis zou komen ben ik met mijn wensen wat soepeler geworden omdat ik nu aan reiskosten leeg aan het lopen ben (schandalig dat ze je na uitleg van je probleem gewoon 250 km laten rijden terwijl ze weten dat hun auto gaar is) Ik wil een 5 bak omdat ik OOIT een Rotterdammer was en al mijn familie vrienden en kennissen zitten daar nog dus afstanden moeten gemaakt worden en liefst zo zuinig mogenlijk maar niet met een jap of italiaan want ik ben 1 mtr 97 en 1 mtr breed en een buik(je) Een te kleine spijkerbroek krijg je ook HEUS wel dicht,,,maar kan je dan nog ademen?? Daar bovenop heb ik VW in mijn bloed, dus,,,ja,,,,wat moet je doen? |
#6
|
||||
|
||||
Ik zou gewoon de 1300 nemen. Zon 4bak rijdt niet verkeerd hoor. En je zit niet met de pierburg carb. Ellende.
Vriend van mij rijdt ook dagelijks een 1300 4bak ook een carburateur motor en is ook 1op15/16 haabaar. 5bak kan je evt later wel monteren. |
#7
|
||||
|
||||
4 bak rijdt inderdaad gewoon goed. Daarnaast zijn die 5 bakjes ook niet zo betrouwbaar. Verder zijn het redelijk degelijke motortjes, lekker simpel. Enkel de kop-pakking is een zwak punt (zoals hierboven al aangegeven).
__________________
'06 A4 1.8T Quattro
'85 Transporter '85 Golf
|
#8
|
|||
|
|||
Okee bedank voor de info
punt blijft volgens mij bakje wisselen en ZEKER als de koppeling ook nog een s kan blijven zitten niet zo gek veel werk,,,toch? 5 bak rijd gewoon rustiger en,,,,misschien ook zuiniger? dat weet ik dan niet maar je hoeft in iedergeval niet te schreeuwen naar elkaar Ik wil nog een poosje doen met de auto en wil er dus best een beetje werk in steken ik heb van één ding last,,,,de verkoper klinkt heel eerlijk en oprecht, de brandstofmeter werkt niet-banden zijn niet meer je van het-heeft wat deukjes en hij loopt niet mooi omdat er iemand aan de ontsteking heeft geprutst waar hij bij stond en nu loopt hij niet mooi Hij heeft een lage km stand en rijd er zelf al jaren naar tevredenheid mee ,,,,, waarom moet die dan nu 4 maanden voor de APK weg? iemand een suggestie? roest kan ik vinden als het er is, remmen maak ik wel uitlaat doe ik zelf evt slijtage onderdelen geen punt lekke kop is minder,,,betekent dat een ander blok? of wat kost dat om te laten maken ongeveer? iemand een suggestie met problemen die je niet zo 1.2.3. opvalt? |
#9
|
||||
|
||||
klinkt als een auto met werk, zoals alle auto's van rond 25 jaar oud. Niet teveel voor betalen zou ik zeggen, dan hou je wat over voor reparaties. Anders doorzoeken naar een ander, zat 'goede' auto's te vinden voor weinig...
__________________
'10 Skoda Yeti '95 Golf GT |
#10
|
|||
|
|||
Quote:
Hij kost ook maar 500 en dat is nu juist wat me dwars zit Als iets TE mooi is om waar te zijn is dat meestal zo ,,, maar is het NU zo? |
#11
|
||||
|
||||
Ik heb zelf een Jetta gehad met dat blok en ik weet dat de carburateur vaak problemen kan geven. Dat de auto niet goed loopt zou ik dan ook daarin zoeken. Dus zoek even de prijs op van een goede carburateur en je weet wat je maximaal kwijt bent om hem goed te laten lopen.
Dat een auto niet goed loopt hoeft niet alleen aan de ontsteking te liggen, zoals de verkoper zegt. |
#12
|
||||
|
||||
ik heb dit blokje er ook inliggen, inderdaad een 1300 MH. Heeft bij mij al vele km gedraaid (geen idee hoeveel keer het klokje rond is gegaan, gaat nl maar tot 99.999km) en carb wil na 26 jaar dienst een beetje moeilijk doen maar verder weinig problemen mee gehad.
__________________
Wagenpark: Golf 2 GTI 8v 1985 (Under Construction) Golf 2 Avance 1.3 1987 (SOLD) Passat Sportline 2.0 20V 2002 (SOLD) |
#13
|
|||
|
|||
Quote:
okee dus wat doe je met een rotte carb,,ik bedoel waar haal je een andere? of wat moet er gebeuren om te maken? |
#14
|
|||
|
|||
Ik heb een 1.3 met 4 bak en motorcode MH en ik kan er niks slecht van zeggen, tot nu toe nog niks met de pierburg meegemaakt. Ze is 25 jaar oud en heb er echt geen last van, start altijd zeer vlot, gaat goed vooruit voor wat het is en verbruik is te doen. Ik zou er voor gaan. Ben er echt gelukkig mee.
|
#15
|
||||
|
||||
en waarom geen 1.6diesel of GTD? zijn een heel pak zuiniger. hoge km standen boeien niet, die blokken gaan toch niet kapot.
ik kocht de mijne 3jaar terug aan 200€ bij een VW/audi garage. zit je natuurlijk met die o zo mooie wegenbelasting van NL nu. als een benzine zo een 1:15doet, dan kost die 10€ aan benzine per 100km als je een diesel hebt die 1:25 doet, dan kost die 5,2€ per 100km. op 20 000km ben je toch al 1000€ armer met een benzinewagen. vermoed dat daarvoor de belasting al is betaald. een diesel heeft ook geen last van slechte carburators, injectiesystemen, vacuumlekken, ontstekingsproblemen...
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93 http://www.fordcapri.be |
#16
|
|||
|
|||
Quote:
Een diesel is uit den boze want dankzij die mooie meneren in Den Haag mag ik dalijk mijn T3 diesel die afgelopen 2 jaar nog geen 1000 kms gemaakt heeft op de schroot hoop gooien ik heb er zo'n dikke 7000 euro in zitten en is (nu al) geen ruk meer waard Ik heb zojuist een golf 2 1.3 gekocht MET een 5 bakje en ga hier wel mee rijden en betaal GEEN of zo weinig mogenlijk belasting niet meer het golfje zie ik als een buitenkansje van 88 met Nog geen 150000 op de teller en de onderkant ziet er uit of ie net van de lopende band is gerold Als het motortje het een beetje vol houdt heb ik hier de komende jaren een prima auto'tje aan De foto's heb ik zojuist onderweg gemaakt maar ik open er nog wel een topic over |
#17
|
|||
|
|||
Dus!,,,,Boys,,,,,Met gepaste trots presenteer ik u mijn nieuwe aanwinst (foto's hier boven)
het is een 1.3tje met onverwacht toch een 5 bakje (4 en een eco versnelling) en omdat er ipv een 5 een E stond heeft de verkoper mij verteld dat het een 4 bak is Hij stond in Breda maar de papieren lagen in Wageningen en dus was het een vrij lange proefrit De hele weg heen 130/140 gereden (mocht van de eigenaar) en terug met 100/120 zonder problemen,,,niet warm geen stank en alles bleef het doen,,kachel stookt je de auto uit en op koel wordt het koud Door mijn roest fobie heb ik xtra goed opgelet omdat hij er zo goed uit ziet dat ik eigenlijk dacht dat hij opgeknapt was voor de verkoop en alles weggemoffelt was maar het is echt allemaal origineel Enige puntjes de achtervering bonkt bij het neerkomen van een stoep of drempel brandstof meter werkt niet (goed) ,,, geeft bij volle tank half aan en blijft dit doen en INEENS zakt hij als een speer naar net voorbij het 1e streepje van het rood wat er daarna gebeurt weet ik nog niet want ik wou naar huis ha ha de stoelen lijken wel recaro's en daar pas ik niet in met mijn dikke reet,,,misschien iemand ruilen of iets te koop staan? Het LIJKEN recaro's maar zijn het niet en de bestuurders heeft schade aan de stof op de wang,,,bij interesse mail ik wel foto's Ik weet niet of ik deze asociale sloffen er nog onder hou,,,deze banden zijn best duur en twee zijn al goed gebruikt Hij wil met optrekken onderin de versnellingen bijna niet trekken maar hoe meer toeren hoe beter het gaat,,,,ontsteking?,,,iemand een idee? En de slotjes van bijde deuren zijn beschadigt dus moeten nieuwe voor komen dat is het zo'n beetje op een deukje en krasje na het hele apparaat voor E 500,- gekocht netjes of niet? |
#18
|
||||
|
||||
Mooie MK2 hoor!
|
#19
|
|||
|
|||
Nou,,,Dat vond ik nou ook
|
#20
|
|||
|
|||
Ja en maak je over een eventuele olielekkage aan de koppakking niet te veel zorgen want er is geen simpeler motortje om aan te werken, onderdelen kosten een drol en 2 a 3 uurtjes sleutelen en hij zit erin.
Verder een hartstikke leuk ding voor dat geld |