Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Algemeen
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 09-08-2004, 21:33
Tinus's Avatar
Tinus Tinus is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 9
Default v6 motor golfIV in golf III

Hallo, heeft iemand vab jullie ervaring met het inbouwen van een v6 motor van een golf 4 in een 3'er?

Je ziet er wel steeds vaker een met een AudiTT 1.8T motor, maar een V6 of R32 motor bijna niet.....
Reply With Quote
  #2  
Old 10-08-2004, 09:09
OakgreenVR6's Avatar
OakgreenVR6 OakgreenVR6 is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,669
Send a message via ICQ to OakgreenVR6 Send a message via MSN to OakgreenVR6
Default

De basis is hetzelfde dus ik denk ( ! ) dat een V6/R32 er wel in moet passen. Het is ook de vraag hoe dat qua blokhoogte gaat.
__________________
1990 Golf mkII GTI 3.0 VR6
Proud owner, since '97
Reply With Quote
  #3  
Old 10-08-2004, 15:13
Ron21's Avatar
Ron21 Ron21 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 521
Default

Past wel in een drie maar de aandrijfassen moeten worden aangepast als je ook de bijbehorende bak plaatst. Denk wel aan de startonderbreker in de ECU !!!
Reply With Quote
  #4  
Old 10-08-2004, 15:19
Michiel86c's Avatar
Michiel86c Michiel86c is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 635
Default

En Ron kan het weten!
__________________
Derby S 1.3 '77
Polo 1.6 16V steilheck '87
Polo 1.3 steilheck GT '91


het polo 86(c) register
Reply With Quote
  #5  
Old 10-08-2004, 15:32
Ron21's Avatar
Ron21 Ron21 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 521
Default

bij jouw was het nog een "makkie"
Reply With Quote
  #6  
Old 10-08-2004, 15:56
Michiel86c's Avatar
Michiel86c Michiel86c is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 635
Default

Klopt! tot '98 / '99 is de startonderbeker nog vrij makkelijk. Daarna word het echt een stuk lastiger! :frown:
__________________
Derby S 1.3 '77
Polo 1.6 16V steilheck '87
Polo 1.3 steilheck GT '91


het polo 86(c) register
Reply With Quote
  #7  
Old 10-08-2004, 17:54
OakgreenVR6's Avatar
OakgreenVR6 OakgreenVR6 is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,669
Send a message via ICQ to OakgreenVR6 Send a message via MSN to OakgreenVR6
Default

In wat voor zin moeilijker? Niet meer een kwestie van de transponder in de buurt van de tellerunit plaatsen?
__________________
1990 Golf mkII GTI 3.0 VR6
Proud owner, since '97
Reply With Quote
  #8  
Old 10-08-2004, 18:04
Michiel86c's Avatar
Michiel86c Michiel86c is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 635
Default

Bij de wat oudere modellen met startonderbreker kan je gewoon een nieuw startonderbrekerkastje kopen samen met een sleutel en contactslot. Deze kan je dan vrij makkelijk 'aanmelden' bij je 'oude' ECU (met VAG-COM bijv.). Bij de wat nieuwere modellen heb je dus een code nodig van je ECU, je oude sleutel en autopapieren (chassisnummer / motornummer enz.) daarmee ga je naar de dealer en die kan dan een nieuwe code aanvragen en nieuwe sleutels / contactslot bestellen. Het opnieuw inlezen MOET dan ook bij de dealer gebeuren.
__________________
Derby S 1.3 '77
Polo 1.6 16V steilheck '87
Polo 1.3 steilheck GT '91


het polo 86(c) register
Reply With Quote
  #9  
Old 10-08-2004, 18:06
OakgreenVR6's Avatar
OakgreenVR6 OakgreenVR6 is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,669
Send a message via ICQ to OakgreenVR6 Send a message via MSN to OakgreenVR6
Default

En het is geen optie om de oude transponder met ECU te blijven gebruiken?
__________________
1990 Golf mkII GTI 3.0 VR6
Proud owner, since '97
Reply With Quote
  #10  
Old 10-08-2004, 18:08
Michiel86c's Avatar
Michiel86c Michiel86c is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 635
Default

Dus die van een golf 3 voor een golf 4 blok gebruiken? Nee dat gaat volgens mij niet werken!
__________________
Derby S 1.3 '77
Polo 1.6 16V steilheck '87
Polo 1.3 steilheck GT '91


het polo 86(c) register
Reply With Quote
  #11  
Old 10-08-2004, 18:15
VolkswagenRacing's Avatar
VolkswagenRacing VolkswagenRacing is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,705
Default

Nee die transponder van dat golf 4 blok bedoeld hij denk ik
__________________
- VW Golf II '89 ex 16v > 20vt k04
- Audi A3 8p '04 1.9 TDI
- Seat Arosa S '03 1.4
- VW Caddy 3k '10 1.9 TDI
http://www.krasendeukservice.nl
Reply With Quote
  #12  
Old 10-08-2004, 18:16
Ron21's Avatar
Ron21 Ron21 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 521
Default

Als je alles compleet neemt van de auto waaruit het blok afkomstig is, ECU, Contactslot +sleutel + tellerhuis, bekabeling....heb je weinig zorgen. Of er moet iemand te vinden zijn die HEEL erg goed is met "nulletjes & eentjes" :-)
Reply With Quote
  #13  
Old 10-08-2004, 18:22
Michiel86c's Avatar
Michiel86c Michiel86c is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 635
Default

Dus gewoon een golf 4 met schade kopen en motor, bak, ECU, Contactslot +sleutel + tellerhuis, bekabeling uitbouwen, aandrijfassen aanpassen en misschien wat motorsteunen en....: KLAAR! :biggrin:

Klinkt zo makkelijk
__________________
Derby S 1.3 '77
Polo 1.6 16V steilheck '87
Polo 1.3 steilheck GT '91


het polo 86(c) register
Reply With Quote
  #14  
Old 10-08-2004, 18:34
OakgreenVR6's Avatar
OakgreenVR6 OakgreenVR6 is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,669
Send a message via ICQ to OakgreenVR6 Send a message via MSN to OakgreenVR6
Default

Lijkt ook niet zo moeilijk Zo te lezen niet veel meer werk dan een VR6 in een mkII Golf kwakken
__________________
1990 Golf mkII GTI 3.0 VR6
Proud owner, since '97
Reply With Quote
  #15  
Old 10-08-2004, 18:42
Ron21's Avatar
Ron21 Ron21 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 521
Default

idd, appeltje eitje
Reply With Quote
  #16  
Old 10-08-2004, 22:09
Erwin16v Erwin16v is offline
Forum regular
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 73
Default

Nieuwe startonderbrekers hebben een wissel code die veranderd elke keer bij het starten van de auto dus signaal of iets dergelijks opvangen heeft geen zin als het werkt doet het het allemaal goed maar als er storing in zit dan is het ff minder
Reply With Quote
  #17  
Old 05-11-2004, 12:52
Golf 2 R32 Golf 2 R32 is offline
Forum regular
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 66
Default

Voor Golf IV blok in een MKII moet je alleen motorsteunen maken en aandrijfassen in laten korten.....en dan de rest...
Reply With Quote
  #18  
Old 05-11-2004, 15:02
VeeDubber's Avatar
VeeDubber VeeDubber is offline
Volksforum Crew - S2 Racer
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 6,861
Default

Quote:
Originally Posted by Michiel86c
Bij de wat oudere modellen met startonderbreker kan je gewoon een nieuw startonderbrekerkastje kopen samen met een sleutel en contactslot. Deze kan je dan vrij makkelijk 'aanmelden' bij je 'oude' ECU (met VAG-COM bijv.). Bij de wat nieuwere modellen heb je dus een code nodig van je ECU, je oude sleutel en autopapieren (chassisnummer / motornummer enz.) daarmee ga je naar de dealer en die kan dan een nieuwe code aanvragen en nieuwe sleutels / contactslot bestellen. Het opnieuw inlezen MOET dan ook bij de dealer gebeuren.


En het wordt nog leuker, want ze zijn nu bezig met de overstap dat het online moet gebeuren vanaf de fabriek. Niet grappig....
__________________
Reply With Quote
  #19  
Old 06-11-2004, 11:17
Michiel86c's Avatar
Michiel86c Michiel86c is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 635
Default

Quote:
Originally Posted by VeeDubber
En het wordt nog leuker, want ze zijn nu bezig met de overstap dat het online moet gebeuren vanaf de fabriek. Niet grappig....


Bizar!!
Moet je dan ook een paar weken wachten? En wat gaat het kosten?
__________________
Derby S 1.3 '77
Polo 1.6 16V steilheck '87
Polo 1.3 steilheck GT '91


het polo 86(c) register
Reply With Quote
  #20  
Old 06-11-2004, 14:34
MauSeR35's Avatar
MauSeR35 MauSeR35 is offline
Volksforum QUATTRO Donor
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,657
Send a message via MSN to MauSeR35
Default

en dat allemaal omdat er een aantal lui rondlopen die nergens met hun fikken af kunnen blijven! grrr
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 19:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum