#1
|
|||
|
|||
Heeeeelp!!!!
Eerst even voorstellen,
Mijn naam is T3 fan (ed mag ook) en ik wil graag een golf II aanschaffen voor dagelijks gebruik Ik kies bewust voor de golf II omdat ze nu 20 jaar zijn en je er nog heel veel ziet integenstelling tot de andere merken van de zelfde klasse Ik ben nu al een week aan het zoeken maar aangezien het aanbod blijkbaar in gro frie dre en de achterhoek is en ik uit zeeuws-vlaanderen moet komen is het wel lastig Ik wil op een dag een paar auto's bekijken en dan één aanschaffen Mijn vraag is eigenlijk waar moet ik op letten en wat zijn de zwakke punten van de golf II wat is het beste blok qua verbruik en duurzaamheid?,,ik had al eens gehoord (kweenie oftzo is) dat 1.3 al gauw een lekke kop zou hebben,,, en dat sommige golfjes van voor een bepaald bouwjaar WEL roesten als een jap,,,zulke weetjes zoek ik Onderdelen vervangen vind ik niet zo heel erg Mijn grootste angst is roest ,,,ik heb geen mogenlijkheid om te lassen en ik kan het zelf niet ook als ik de spullen zou hebben WIE KAN MIJ HELPEN?,,,,MISSCHIEN HEEFT IEMAND OOK IETS STAAN? |
#2
|
||||
|
||||
beste blok van verbruik en duurzaamheid is een 1.6 diesel blok. onverwoestbaar en bij zuinig rijgedrag toch rond de 1:25. als je doorgast, zal je rond de 1:15-1:20 blijven.
roest voor zover ik aan vond: -rond het raamrubber voorraan, gevolg natte voeten en rotte bodem daar (lekte bij mij rechts voor) -wielranden achteraan als er zo van die plastiek randjes op zit. het roest onder die plastiek en je ziet het niet, tot de plastiek eraf valt (en dan zijn het GATEN) -aan de vulhals in de koffer. de boutjes om de vulshals mee vast te zetten gaan roesten, en het plaatwerk waar ze aanhangen volgt snel. wat de prijs snel kan drukken bij benzinewagens is de carburator. als de auto schommelt in toerental, hikt, stotterd, uitvalt... is het meestal aan de carbu te wijten. revisie of vervangen en weg zijn de problemen. kan je wel leuk voor afbieden bij aankoop -ohja, plaatwerk ONDER de ruitensproeier tank. beweeg de tank maar eens goed, als die loskomt (zoals bij mij) zonder de schroeven los te maken, heb je gaten
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93 http://www.fordcapri.be Last edited by fcapri : 12-05-2013 at 06:18. |
#3
|
|||
|
|||
Wat zoek je dan? benzine, diesel of lpg een (oldtimer)? En je ziet snel genoeg of het een strakke zonder roest auto is, gewoon overal goed kijken en desnoods de krik eronder!
|
#4
|
||||
|
||||
Rotte plek is ook altijd onder het rubber van de voorruit bij een golf 2.
Inderdaad goed de dorpels en dergelijke nakijken bij een golf 2. Voor zuinig rijden benzine: 1.3 of 1.6 en dan altijd voor injectie gaan zodat je van de carburateur af bent en het liefste een 5-bak erachter. Een 1.3 motorcode nz rijd ongeveer 1:12-1:14 uit eigen ervaring Voor zuinig rijden diesel: een 1.6 turbodiesel uithalen. Rijdt met een 5-bak ongeveer 1:18 uit eigen ervaring |
#5
|
||||
|
||||
Quote:
Moet wel gezegd worden dat onze forumgenoot uit Waregem z'n golfje helemaal geknepen en optimaal afgesteld heeft om dat verbruik te halen, hij maakt er echt een sport van, inclusief z'n rijgedrag aangepast
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#6
|
|||
|
|||
Ah,,,sorry ,,,vergeten te melden
In ieder geval al bedankt voor de snelle reacties ben er blij mee Ik ben op zoek naar een benzine want diesel is te duur in wegenbelasting een oldtimer had leuk geweest als meneer Rutte geen accuzuur in het eten had gegooit Ik heb nl al een oldtimer diesel (T3 doka pickup)staan die dalijk voor oud ijzerprijs naar de schroot kan Door het verlies van mijn baan mag het niet te veel kosten en door mijn lengte van 1.95 en 1 mtr doorsnede heb ik nu eenmaal een ruime auto nodig ik had al een corsa geprobeert maar die was echt te klein (IK weet hoe een sardien zich voelt) Een golfje gaat prima |
#7
|
|||
|
|||
enne,,,fcapri,,,,wat jij daar hebt is dus mijn grootste nachtmerrie
daar heb je wel heel wat werk aan denk ik Ik heb geen idee of dit APK afkeur is maar als de onderdelen los komen kan dat nooit goed zijn zeker? Ik heb er geen probleem mee om (des noods maar liever niet natuurlijk) een heel blok te wisselen maar die roest gaten kan ik niets mee |
#8
|
||||
|
||||
Voor roest zoals gezegd onder het raamrubber vooraan. Ook de dorpels goed nakijken en onderaan de bodemplaat eens nakijken. neem desnoods een hamertje mee en klop er lichtjes op, je hoort het direct als het rot is er onder (of je zit er door met je hamertje).
Waar je ook vaak roest hebt is op het achterpaneel onderaan. Zo rond het sleepoog bijvoorbeeld. |
#9
|
|||
|
|||
Quote:
Denk dat je bij de mensen niet aan hoeft te komen met een hamertje Als ik mijn golf zou verkopen en er iemand met een hamertje komt, zou ik hem meteen van de oprit trappen Je heb je ook kans op roest in de onderste hoeken van de wielkasten achter de wielen, hier hoopt het zand op.
__________________
'11 Skoda Fabia TSI '04 Suzuki SV650 Last edited by Spierings : 12-05-2013 at 12:18. |
#10
|
|||
|
|||
Volgens mij heeft wouter42 van hier nog een goedkope golf te koop.
__________________
E36 325TDS '96 daily tractor E30 320i cabrio '90 😎 Twingo 1.2 '01 extra daily Twingo 1.2 '08 voor de vrouw Polo 2f steilheck 1.4diesel (1w) is back! |
#11
|
|||
|
|||
Heeeeelp!!!! Reply to Thread
Nou spierings dat ben ik met je eens,,,ik zou ook dat hamertje steken waar de zon niet schijnt
maar ik kan het wel proberen toch? ik doe wel een zware ring om (deurknop formaat) dan heb ik al getikt voor ik klappen krijg ha ha enne,,polo1w je hebt gelijk maar die heeft een 4 bak achter een 1.3 dacht ik en (misschien heb ik mij wel gek laten lullen) maar heb vaker gehoord dat die makkelijk een lekke koppakking hebben/krijgen daarbovenop ben ik niet zo gesjarmeerd van een 4 bak die zijn minder zuinig en veel toeren Wel een op eerste zicht een hele nette auto moet ik zeggen |
#12
|
||||
|
||||
Tja dat hamertje kan sommige verkopers afschrikken natuurlijk, houd het in je auto en vraag vriendelijk of je eens met een hamertje op de onderkant mag tikken om te onderzoeken of er rot is of niet. Ik als verkoper zou dat toestaan, maar je moet er wel bij zeggen dat je niet op gelakte delen zal kloppen. Zo maar stom zijn om de lak te beschadigen :p
Eigenlijk ben je best af met een auto te kopen van iemand hier op het forum, best zelfs van een vrij actief lid. Dan heb je een betere garantie dat die auto in orde is. En die zal ook beter begrijpen dat je eens wil onderzoeken of alles aan de onderkant nog in orde is. |
#13
|
|||
|
|||
Mja dat is wel een idee en had ik ook al gevraagt ar1g3 en heb al een aanbod gehad maar was helaas te duur
Wel heb ik in de buurt een ander karretje gevonden en ik ga nu proberen foto's te plaatsen,,,het is mij vanmiddag uitgelegt maar ben het al weer een beetje kwijt Het is een (uiteraard) golf II uit '92 met 1.6 CL 51KW U9 met 220 000 kms op de teller Buiten 1.6 weet ik niet wat het inhoud maar zo op de foto ziet ie er goed uit met NIEUWE APK die er nog op gaat komen terwijl de oude nog tot september? loopt iemand een idee wat U9 betekend? bO0NcPmlpSZiVpLWA9HOXA== MNdjo44+WDKi4wd2puwO1g== IHsmz6qjUzyvnq5n615AKw== doen ze het zo? |
#14
|
|||
|
|||
Nee foto's werken zo niet, foto's uploaden (bijvoorbeeld met photobucket) en dan de link naar de foto tussen [img] en [/img] zetten of het foto insert knop indrukken en de link erin zetten
__________________
'11 Skoda Fabia TSI '04 Suzuki SV650 |
#15
|
||||
|
||||
U9 is katalysator
__________________
History Vw Jetta 1.8 '88 Vw Corrado g60 '89 Vw Golf mk3 1.8 '92 Vw Golf mk3 Vr6 '94 Vw Caddy 1 1.6d '90 Huidig Vw golf mk2 2.8 '91 http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=99464 |
#16
|
||||
|
||||
Quote:
ik haalde geen 1:18, ook geen 1:25 maar heb er verschillende tanken rond de 1:29 mee gereden . daarvoor reed ik normaal met de gewone afstelling en verbruikte die een 1:22. je moet niet gek veel doen op 1:20 te halen met een golfke 2 diesel. je mag zelf nog redelijk doorrijden dan . Quote:
dat gedeelte in de kofferbak was al opgelast bij de vorige eigenaar maar slecht gedaan. ik ga de hele wielbak nog veranderen, heb al een donor. had alleen wat werk aan de chassisbalken die ik in friet van elkaar heb gereden de ruitensproeier plaat is eenvoudig te lassen en op een voormiddagje gedaan. je kan overal vlot bij. na 3 jaar is het nu nog altijd keihard daar http://fcapri.homelinux.com/fcapri/golf/laswerk.htm
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93 http://www.fordcapri.be |
#17
|
|||
|
|||
Heeeeelp!!!!
ah! een kat,,,zijn die niet vreselijk duur?
vanaf wanneer zijn die verplicht? Als je kan lassen zal het wel geen probleem zijn maar ik heb de mogenlijkheid niet én ik kan er geen ruk van,,,vooral ondersteboven niet dan is mijn te lassen stuk weg gesmolten en ik zit onder de blaren ha ha ha die dieseltjes zijn idd erg zuinig vooral ook omdat ze bijna geen gewicht hoeven te verplaatsen Ik heb een T3 doka en daar zat ook zo'n zelfde motor in maar dan met 1500 kilo auto er aan en nog haalde ik tussen de 1:13 en 15 (moet je wel op je voet letten en windje mee anders moet je eerder tanken) nu hangt er een 1,9 in en nu lust hij wel een slokkie heur Nu is hij extra zuinig want hij staat geschorst in de schuur van mijn buurman omdat hij afgekeurt is op (je raad het al) laswerk en ik steek er geen cent meer in tot rutte zijn kabinetje (eindelijk) omvalt of dat de donkere wolk van de wegenbelasting overis gewaaid nog eens proberen om foto's te uploaden eerst mijn doka en nu wat ik wil kopen |
#18
|
|||
|
|||
Jaaaah,,,gelukt
En Dat Voor Een Digibeet,,, |
#19
|
||||
|
||||
Is dat roest onderaan de deur? of is dat maar een illusie?
|
#20
|
|||
|
|||
Ik had mijne even te koop gezet voor te testen, kreeg ik biedingen van +- €700.
kill yourself please, een golf 2 is meer waard |