#1
|
||||
|
||||
Jetta 1.5 start niet!
Hey guys
Me jetta met 1.5jb start niet meer na het vervangen van de koppakking en distributie - distributie staat 100procent op tijd alle merktekens komen overeen (krukas poulie, koppeling en binnenste puntje van de nokkenas) - bougie kabels zijn vervangen en opgeschuurd - bobine geeft vonk ook tijdens starten en bij inschakeling contact -Carbrateur krijgt benzine -zit een electrische ontsteking op uit een golf 2 (DUS GEEN CONTACTPUNTEN) -tijdens het starten komen er puffen rook uit de carbrateur -vacuum is afgedopt behalve de vacuum slang naar me ontsteking - tijdens het starten helpt het roteren van de ontsteking niet. Ik heb geen idee waarom hij niet aanslaat jongens dus ik hoop dat jullie met suggesties komen.
__________________
Jetta mk1 1984 Project "Badass" |
#2
|
|||
|
|||
Wijst je rotor wel naar de goede bougie die op bdp staat?
Puffen uit de carb is een foutieve ontsteking/timing van de motor. |
#3
|
||||
|
||||
Als de motor op tijd staat, naar welke bougie moet de rotor wijzen?
__________________
Jetta mk1 1984 Project "Badass" |
#4
|
|||
|
|||
ik denk ook dat je rotor 180 graden foutief staat..
zoniet dan zou ik nog eens naar de timing van de distributie kijken.. heb je de distributie op tijd gezet met de plastic kap rond je krukas pullie? |
#5
|
||||
|
||||
Ik heb de ik heb de distributie gelijk gezet met het merkteken op me klukkastandwiel en hulpas tandwiel. Zo staat het beschreven in de vraagbaak.
Nu de kap erop zit staat hij inderdaad gelijk met het merkteken op de kap en die van me koppeling staat dan ook gelijk.
__________________
Jetta mk1 1984 Project "Badass" Last edited by SuperGRT : 25-03-2013 at 20:56. |
#6
|
|||
|
|||
als je je verdelerkap eraf haalt zie je als je je distributie optijd heb staan een kerfje op je behuizing, naar dit kerfje moet je rotor wijzen en vanaf hier ga je dus de bougiekabels monteren. (1-3-4-2 met de klok mee)
|
#7
|
||||
|
||||
Ik ga er morgen weer naar kijken en ik hoop dat het lukt want ik heb vandaag de ontsteking al een paar keer verdraaid tijden het starten
__________________
Jetta mk1 1984 Project "Badass" |
#8
|
||||
|
||||
heb ik ook eens gehad na nieuwe koppakking van
een 1300 accu goed vol, bougies heet maken met de verfstripper en dan monteren dan luchtfilter er af en hand op de carburateur Zodat hij alleen bezine krijgt en dan maar starten vol gas |
#9
|
|||
|
|||
loopt ie alweer?
|
#10
|
||||
|
||||
Quote:
Nee hij loopt nogsteeds niet. Hij doet het 5 seconde en dan valt tie uit. Alle merktekens komen overeen - ontsteking - krukkas - nokkenas - vliegwiel - alle vacuum slangen zijn vervangen - bobine vervangen en vonkt Ik denk dat de ontsteking met een stroboscoop pistool goed afgesteld moet worden. En de carb moet ook ff afgesteld worden Wie wil deze arme student uit zuid holland helpen in ruil voor een kratje bier?
__________________
Jetta mk1 1984 Project "Badass" Last edited by SuperGRT : 30-03-2013 at 22:15. |
#11
|
||||
|
||||
Iemand?
__________________
Jetta mk1 1984 Project "Badass" |
#12
|
|||
|
|||
Je heb al gemeld dat je carb benzine krijgt, maar komt het daadwerkelijk in je vlotterkamer terrecht of zie je het alleen retourlopen via de retourleiding?
Als je carb lang zonder brandstof zit wil het wel eens voorkomen dat je vlotter gesloten blijft waardoor de vlotterkamer niet gevuld wordt. Start je wagen eens en vul steeds een klein beetje brandstof toe aan de bovenzijde van je carb. Ik ben nogsteeds van mening als je puffen uit de carb heb dat je ontsteking niet lekker staat. |
#13
|
||||
|
||||
Quote:
Bedankt voor je reactie -Ik ga zo ff me carb schoonmaken -bougies worden nat dus ik denk dat tie wel benz krijgt -met een lange schroevendraaier in mijn bougiegat kijken naar welke cilinder me rotorwijst als ik em op bdp zet En weer proberen
__________________
Jetta mk1 1984 Project "Badass" |
#14
|
|||
|
|||
Quote:
Dacht dat je dat al gedaan had? Controleer dan gelijk de stand van de kleppen als je 1e cylinder op bdp staat, weet je gelijk of jij je nokkenas goed heb staan. Succes |
#15
|
||||
|
||||
vlotterkamerpakking was versleten, mijn acceleratie sproeier sproeide niet. Ik heb een nieuwe besteld bij golf1onderdelen.nl in Assen. zodra die binnen is ga ik het weer proberen
__________________
Jetta mk1 1984 Project "Badass" |
#16
|
||||
|
||||
probleem opgelost
Het pompje inneen carb liep de Hele tijd vast dus heb een nieuwe carb erop gezet enne loop tie als een trein. Alleen blauwe rook als een malle. Had er iets teveel olie in
__________________
Jetta mk1 1984 Project "Badass" |