Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Transporter
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 30-04-2013, 16:06
vintrist vintrist is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 21
Default T5 .. kopen of laten?

Heren,

Ik heb de kans om een t5 te kopen voor de prijs van 2000 euro.
Natuurlijk is er iets mis.. het voertuig heeft een Joint De Culasse.
Km stand 300 000 km, 2.0 tdi.

Wat denken jullie? Kan dit een fijne hobby worden of
Reply With Quote
  #2  
Old 30-04-2013, 16:14
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

joint de culasse>koppakking,die hebben wel meer voertuigen
iets meer info?al denk ik dat je je voor 2000 geen grote buil kan vallen....
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #3  
Old 30-04-2013, 16:24
fabbi fabbi is offline
Forum junkie
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,570
Default

Koppakking zal er wel uit liggen...

Houd wat kosten betreft rekening met een ruilblok of revisie en je zit safe
Reply With Quote
  #4  
Old 01-05-2013, 15:38
vintrist vintrist is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 21
Default

Was het ook al aan het denken gewoon een ander blokje erin leggen en dat komt strak misschien is een ombouw naar een 2.5tdi ook mogelijk, al ben ik daar nog niet goed van op de hoogte.. was eerder een golfjes II mens vroeger .. nu gaan we de hobby terug starten
Reply With Quote
  #5  
Old 04-05-2013, 22:12
MrMiljon MrMiljon is offline
VW Addict
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 587
Default

2000,- is wel heeeeeel weinig. Klinkt haast verdacht. Een t4 TDI met 500000 op de klok kost dat al.

Is het wel een 2.0? Dan zou het de common-rail motor zijn uit de t5.5. Ik vermoed dat het een 1.9 betreft. Maar dan nog erg laag geprijsd.

Ombouw naar 2.5tdi... Tsja opzich een mooie motor alleen erg veel problemen mee en de problemen die er zijn, zijn ook erg prijzig.

Speling op de tandwielen (geen riem). Kop vlakken is tricky omdat de tandwielen dan niet meer passen. Scheuren van het uitlaatspruitstuk, hoog olieverbruik (bij verkeerd inrijden). Aluminium blok waarvan de cilinders gecoat zijn, wat niet opnieuw aangebracht kan worden.

Ach... En een 1.9 heeft gechipt ook al 130 pk
__________________
Daily T4 2.5TDI 88p
Gezinsbak Passat 3bg 1.9tdi 2005
Project 1 Golf Type1 1600GTi 1981 (marsrot)
Project 2 Golf Type1 1500LS 1979 (beige)
Project 3 Golf Type1 2000Gti Cabrio
Reply With Quote
  #6  
Old 04-05-2013, 22:30
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

Quote:
Originally Posted by MrMiljon

Speling op de tandwielen (geen riem). Kop vlakken is tricky omdat de tandwielen dan niet meer passen.

de tandwielen kun je gewoon bijstellen,ook na het vlakken van de kop.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 13:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum