#1
|
||||
|
||||
VCDS, wat kan je er mee?
Hallo,
Ik heb even door verschillende topics gebladerd over vag-com, maar kan er niet echt duidelijk uit op maken wat je er nu zelf precies mee kunt. Ik snap dat het programma werkt met meetblokken en dat je simpele dingen als airbag/abs storingen kan uitlezen/wissen en lmm toewijzen/turbodruk meten dat soort dingen. Maar wat kan het nog meer? Ik lees bijvoorbeeld op internet dat er vaak om SKC (secret kode cluster) wordt gevraagd. Misschien dat er mensen zijn die meer kunnen uitleggen, of die misschien weten of er een tutorial iod voor is? Ik hoor het graag. groeten johan. |
#2
|
||||
|
||||
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#3
|
||||
|
||||
Kort door de bocht;
- Overal waar een sensor voor is kun je uitlezen - Foutcodes uitlezen - Bij CAN-auto's kun je waarden aanpassen Ik begrijp niet helemaal wat je graag aan extra info zou zien, maar daar komt het op neer.
__________________
|
#4
|
||||
|
||||
Ik was wel benieuwd of er een soort handleiding van het programma is, zodat je er een beetje wegwijs in kan worden.
Snap wel dat er niet zomaar info op het net wordt vrijgegeven over hoe je km standen moet aanpassen en sleutels moet inleren, maar gewoon een beginners handleiding, of is dit heel makkelijk zelf uit te vinden? |
#5
|
||||
|
||||
De 2 dingen die je noemt zijn nu net niet mogelijk met VCDS.
De door Joram genoemde site van Gerrit Speek is een hele goeie, er zijn diverse fora en je hebt youtube. Echte handleidingen ben ik nog niet tegengekomen. Tis dat je in Friesland woont anders had je wel even bij mij kunnen kijken hoe het werkt. Misschien is er een Fries met VCDS hier aanwezig??
__________________
|
#6
|
||||
|
||||
Quote:
Kan de basis misschien wel zelf uitvinden, maar moet natuurlijk geen onnodige schade aanrichten.. |
#7
|
||||
|
||||
Quote:
Lijkt me duidelijk
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#8
|
||||
|
||||
Quote:
Een betere handleiding dan de site van Gerrit vind je niet! Verder kun je op www.tdiclub.nl kijken, veel leden hiervan zijn erg goed op de hoogte met vagcom en helpen Gerrit de site te ontwikkelen en te voorzien van de laatste updates mbt foutcodes etc. Verder kun je er de Wiki vinden met heeeel erg veel info, ook mbt vagcom. |
#9
|
||||
|
||||
Thanks mannen, ik zal me er eens goed in verdiepen.
|
#10
|
||||
|
||||
En? al verder gekomen?
|
#11
|
|||
|
|||
Denk dat ie het een jaar en 10 maanden verder toch wel redelijk snapt
__________________
E36 325TDS '96 daily tractor E30 320i cabrio '90 😎 Twingo 1.2 '01 extra daily Twingo 1.2 '08 voor de vrouw Polo 2f steilheck 1.4diesel (1w) is back! |
#12
|
||||
|
||||
Je kunt met Vcds haast meer dan de dealer kan..
SKC achterhalen kan er niet mee, wel sleutels / tellers e.d. inleren.. Met de oude Vagcom kun je icm een ander prog ook teller standen aanpassen e.d. |
#13
|
||||
|
||||
Quote:
standaard dingetjes lukt wel hoor Maar er zijn ook mogelijkheden waar bijna geen vraag naar is dus dan leer he ook niet zoveel.. |
#14
|
||||
|
||||
Quote:
Soms kom je oude topics tegen en vraag je je af wat er van terecht is gekomen. Dit was zo'n topic, vcds verliest nooit zijn relevantie dus vandaar de schop |
#15
|
|||
|
|||
Quote:
Ik vind t ook wel interessant om te weten hoe iets nu uiteindelijk gaat. Grappig.
__________________
E36 325TDS '96 daily tractor E30 320i cabrio '90 😎 Twingo 1.2 '01 extra daily Twingo 1.2 '08 voor de vrouw Polo 2f steilheck 1.4diesel (1w) is back! |
#16
|
||||
|
||||
Er is vrij veel mogelijk, wellicht kan beter iemand een vraag stellen, dat is makkelijker te beantwoorden ipv op te noemen wat er wel en niet mogelijk is..Dat is ook per type en controller afhankelijk.
Of je nu een originele of clone kabel hebt, die doen exact hetzelfde.. |
#17
|
||||
|
||||
Mijn vraag:
Die setjes die op marktplaats worden aangeboden, werken die? |
#18
|
|||
|
|||
Gisteren een setje gekocht via marktplaats voor €20,- had zelf al een vermoeden dat t niet zou werken. Maar omdat ik wanhopig ben toch maar gaan halen. Eerste maal bij het installeren gaat t fout en de meegeleverde software werkt gewoonweg niet. Dus 20 euro weg gegooid en ik weet nog niet waar het probleem met de golf zit helaas . Heb de software meerdere malen geprobeerd te installeren op Windows 7 en Windows XP. In beide gevallen werkt het niet.
|
#19
|
||||
|
||||
Je kan het ook legaal downloaden. moet je wel nog ff een kabel kopen.
Last edited by Johan1982MK1 : 14-10-2013 at 08:17. |
#20
|
|||
|
|||
toevallig gisteren een VAG KKL aangeschaft, met GeeX samen.
Als eerste kregen we de Software niet aan het lopen onder Win7... alles geprobeerd, met compatibiliteit en zo, vanzelfsprekend opgestart met "de wens naar gesigneerde Drivers onderdrukken" ... kabel werd herkend door de computer, Maar Software draaide niet. Nieuwere Software gedownload, werd de kabel niet in de Software herkend. Geprobeerd om bijgeleverde Software in VMWare WinXP te installeren.. Software liep, Maar de VM WinXP herkende de kabel niet. Aldus de Russische collega's, zit er een microcontroller in de grote stekker van de kabel, de programmering ervan, als je de officiele hebt, wordt vernieuwd met een update van VCDS. Als je dus een clone hebt, zou het niet zonder Meer mogelijk zijn, met nieuw Software te werken. EDIT: te lang gedaan over het typen, DOH......... |