![]() |
|
|||
|
|||
![]() Hallo,
ik heb af en toe een trilling in mijn stuur. Als ik het voel en gas geef wordt het versterkt. Het vreemde is, is dat het soms wel is en soms niet. Als het onbalans in de banden is zou het altijd moeten zijn, toch? Het is een nieuwe set velgen met nieuwe banden die goed zijn gebalanceerd (is al gecontroleerd). Wat kan het zijn? Het betreft een New Beetle 2.3 v5 |
|
|||
|
|||
![]() Wielbouten goed vast?
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Is de trilling aanwezig sinds je deze nieuwe wielen gemonteerd hebt ??
Bij welke snelheid is het ??
|
|||
|
|||
![]() Wielbouten zitten goed vast.
Trilling is idd merkbaar na montage nieuwe velgen. Deze zijn recht en zijn goed gebalanceerd (is al gecontroleerd). Ik reed in de winter op 16" en nu op 18". Heb kan dus zijn dat de trilling er ook in de winter al was maar door de hogere band minder voelbaar omdat de trilling dan meer in de band gaat zitten. De trilling is op wisselende snelheden maar ik rij voornamelijk snelweg. Tevens is de trilling er soms wel en soms niet (zelf op dezelfde stukken weg waar ik iedere dag overheen rij) ![]() |
|
||||
|
||||
![]() binnenste homokineten niet ruim?
|
|
|||
|
|||
![]() Als het met je andere wielen niet is kan het niet anders zijn dat het aan je nieuwe wielen liggen.
Sommige wagens zijn zeer gevoelig voor type velg en band, bij een beetle valt dit wel mee. Hebben de wielen niet veel hoogteslag als je ze op de brug rond laat draaien. Ook al zijn de wielen op het oog recht en gebalanceerd betekent nog niet dat ze niet voor problemen kunnen zorgen.
'11 Skoda Fabia TSI '04 Suzuki SV650 Last edited by Spierings : 04-04-2013 at 18:32. |
|
||||
|
||||
![]() Draagarmrubbers wel in orde?
|
|||
|
|||
![]() waarschijnlijk de rubbers idd.
gaan we ff wat aan doen |
|
||||
|
||||
![]() Kijk je stuurhuis maar eens na.
|
||||
|
||||
![]() Wielen balanceren als ze warm zijn. Dus flink rondje rijden dat banden op temperatuur zijn en vervolgens wielen erafhalen en balanceren. Dat kan het probleem zijn
|
||||
|
||||
![]() Naaf/centreer ringen in de velgen ?? Als deze er niet in zitten draait het wiel niet 100% recht.
Ik heb ook een tijdje zonder gereden en op hogere snelheden was dit ook goed merkbaar. |