Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 14-06-2005, 12:55
black_gti black_gti is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 48
Default damn 5 draadjes over na ombouw kabelboom

ik en me broertje hadden naar ons idee een goed geslaagd weekend achter de rug betreft de ombouw van een schade gti naar onze eigen gti wegens een doorgefikte kabelboom.
nu het probleem we zijn zeer zorgvuldig geweest met het labelen van alle kabels, maar toch komen wij niet meer uit de volgorde van de 4 draden op de bobine.
dit is een rode/groene/dubbel zwart/enkel zwart.
en tevens is een blauw/bruine draad met gele stekker over, deze zit samen in 1 kabelboom om het zo maar te noemen met de stekker die op de verdeler zit.
zou iemand mij hiermee kunnen helpen want we balen er zwaar van dat hij niet start.

en tevens de reden waarom de 1e affikte is nu weer gebeurt, het betreft enkel dit keer maar 1 draadje de vorige keer was er veel meer afgebrand waardoor de auto helemaal niet meer te gebruiken was, tis namelijk dat wij alles aan hadden gesloten en getjekt hadden, vervolgens de accu aangesloten alles deed het. na ongeveer 3 minuten testen van verlichting blazers enzovoort was er heel veel rook vanaf de stuurkolom en weer dezelfde draad afgebrand, de enigste functie die nu niet werkt is de mfa boordcomputer, voor de rest doet alles het behalve dan het starten van de motor. enkel eens een plofje in de uitlaat of luchtfilter, das al.

de auto was origineel een 1.3 maar is volledig omgebouwd naar 1.8 ev, echt alles zit er op van de originele schade gti die wij hadden gekocht.
Reply With Quote
  #2  
Old 14-06-2005, 16:49
black_gti black_gti is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 48
Default

iemand die dit zou weten?
Reply With Quote
  #3  
Old 14-06-2005, 17:39
Jurgen Santana's Avatar
Jurgen Santana Jurgen Santana is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,526
Default

Meten is weten. Pak eerst maar eens een schema erbij om de boel zorgvuldig te controleren.
__________________
WWW.MIVW.NL
Reply With Quote
  #4  
Old 14-06-2005, 17:50
vwleusden's Avatar
vwleusden vwleusden is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 5,365
Send a message via MSN to vwleusden
Default

www.xs4all.nl/~valo

De man die het antwoord 100% zeker voor u heeft.
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies
2013 Renault Megane Estate GT Line TCe
2011 Ford Ka
Reply With Quote
  #5  
Old 14-06-2005, 18:28
WilliamF's Avatar
WilliamF WilliamF is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 426
Default

Maar euhhh, ik lees niks over de oorzaak van de eerste kortsluiting. Ik bedoel, als je die niet oplost zal je kabelboom blijven affikken...
__________________
Power is nothing without the "d" betweens the W and the E...
Reply With Quote
  #6  
Old 14-06-2005, 20:25
Bakkie Bakkie is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 9
Default

"Enkel zwart" en "dubbel zwart" gaan op de + van je bobine, rood en groen gaan op de - vd bobine.

Blauw/bruin weet ik niet, heb wel een zwart/blauwe die gaat naar de oliedruksensor in de kop.

Is btw van een EV tje.
Reply With Quote
  #7  
Old 14-06-2005, 21:17
61 RagTop's Avatar
61 RagTop 61 RagTop is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 836
Default

Quote:
vwleusden : www.xs4all.nl/~valo

De man die het antwoord 100% zeker voor u heeft.


zekers!
vwleusden gaf me een poosje terug de tip om hem een mailtje te sturen,
binnen een paar dagen had ik het gezochte schema.....
:p
dus zekers een goeie tip



ennuh karmaaatje voor vwleusden
__________________
Ex rides, polo g40 op th-tjes, 6n op vergulde gouden image hoepels, vento g60 unfinnished project, 61 ragtop empi look,
07 Leon plat en zwart, 08 Jetta, en nu een Lexus is220 d business luxury....oelala something went wrong :-)
Reply With Quote
  #8  
Old 14-06-2005, 22:40
black_gti black_gti is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 48
Default

ik heb met de man al eerder contact gehad.
en ja waarom het blijft affikken weet jij het, dan weet ik het ook.
tot nu toe onverklaarbaar. we hebben de volledige kabelboom die onder de motorkap zit en dashbord besturing vervangen uit een draaiende en goed functionerende auto.
wat niet is vervangen is de kabelboom naar de achterlichten/benzine pomp/ruitenwissers achter/e.d, maar daar lijkt voor de rest geen probleem in te zitten, benzine pomp ratelt meteen bij op contact, we hebben ook daadwerkelijk benzine in de spinnekop.
het enigste wat niet werkt is nadat het draadje weer affikte is de mfa.
kword er beetje gefrustreerd van.
Reply With Quote
  #9  
Old 15-06-2005, 17:52
black_gti black_gti is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 48
Default

hopla de gti draait weer, en perfect
de bougiekabels had me broertje verkeerd gestoken.
Reply With Quote
  #10  
Old 17-06-2005, 10:52
mellowyellow20VT
Guest
 
Posts: n/a
Default

Valo weet het antwoord zeker, hij heeft ook mijn dash gedaan.
Reply With Quote
  #11  
Old 17-06-2005, 17:07
black_gti black_gti is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 48
Default

nouja nu 2 proefdraai dagen later is duidelijk waarom de draad affikte, en nu weer.
de hendels aan het stuur om knippers en dergelijke te bedienen maakt kortsluiting.
dus de 2e gestoken kabelboom is weer voor niks geweest, de auto word nu gesloopt, het blokje is van 84, maar geheel opgeknapt, gaat eruit.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 21:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum