![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() ik en me broertje hadden naar ons idee een goed geslaagd weekend achter de rug betreft de ombouw van een schade gti naar onze eigen gti wegens een doorgefikte kabelboom.
nu het probleem we zijn zeer zorgvuldig geweest met het labelen van alle kabels, maar toch komen wij niet meer uit de volgorde van de 4 draden op de bobine. dit is een rode/groene/dubbel zwart/enkel zwart. en tevens is een blauw/bruine draad met gele stekker over, deze zit samen in 1 kabelboom om het zo maar te noemen met de stekker die op de verdeler zit. zou iemand mij hiermee kunnen helpen want we balen er zwaar van dat hij niet start. en tevens de reden waarom de 1e affikte is nu weer gebeurt, het betreft enkel dit keer maar 1 draadje de vorige keer was er veel meer afgebrand waardoor de auto helemaal niet meer te gebruiken was, tis namelijk dat wij alles aan hadden gesloten en getjekt hadden, vervolgens de accu aangesloten alles deed het. na ongeveer 3 minuten testen van verlichting blazers enzovoort was er heel veel rook vanaf de stuurkolom en weer dezelfde draad afgebrand, de enigste functie die nu niet werkt is de mfa boordcomputer, voor de rest doet alles het behalve dan het starten van de motor. enkel eens een plofje in de uitlaat of luchtfilter, das al. de auto was origineel een 1.3 maar is volledig omgebouwd naar 1.8 ev, echt alles zit er op van de originele schade gti die wij hadden gekocht. |
#2
|
|||
|
|||
![]() iemand die dit zou weten?
|
#3
|
||||
|
||||
![]() Meten is weten. Pak eerst maar eens een schema erbij om de boel zorgvuldig te controleren.
__________________
WWW.MIVW.NL |
#4
|
||||
|
||||
![]()
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies 2013 Renault Megane Estate GT Line TCe 2011 Ford Ka |
#5
|
||||
|
||||
![]() Maar euhhh, ik lees niks over de oorzaak van de eerste kortsluiting. Ik bedoel, als je die niet oplost zal je kabelboom blijven affikken...
__________________
Power is nothing without the "d" betweens the W and the E... |
#6
|
|||
|
|||
![]() "Enkel zwart" en "dubbel zwart" gaan op de + van je bobine, rood en groen gaan op de - vd bobine.
Blauw/bruin weet ik niet, heb wel een zwart/blauwe die gaat naar de oliedruksensor in de kop. Is btw van een EV tje. |
#7
|
||||
|
||||
![]() Quote:
zekers! vwleusden gaf me een poosje terug de tip om hem een mailtje te sturen, binnen een paar dagen had ik het gezochte schema..... :p dus zekers een goeie tip ennuh karmaaatje voor vwleusden ![]()
__________________
Ex rides, polo g40 op th-tjes, 6n op vergulde gouden image hoepels, vento g60 unfinnished project, 61 ragtop empi look, 07 Leon plat en zwart, 08 Jetta, en nu een Lexus is220 d business luxury....oelala something went wrong :-) |
#8
|
|||
|
|||
![]() ik heb met de man al eerder contact gehad.
en ja waarom het blijft affikken weet jij het, dan weet ik het ook. tot nu toe onverklaarbaar. we hebben de volledige kabelboom die onder de motorkap zit en dashbord besturing vervangen uit een draaiende en goed functionerende auto. wat niet is vervangen is de kabelboom naar de achterlichten/benzine pomp/ruitenwissers achter/e.d, maar daar lijkt voor de rest geen probleem in te zitten, benzine pomp ratelt meteen bij op contact, we hebben ook daadwerkelijk benzine in de spinnekop. het enigste wat niet werkt is nadat het draadje weer affikte is de mfa. kword er beetje gefrustreerd van. |
#9
|
|||
|
|||
![]() hopla de gti draait weer, en perfect
de bougiekabels had me broertje verkeerd gestoken. |
#10
|
|||
|
|||
![]() Valo weet het antwoord zeker, hij heeft ook mijn dash gedaan.
|
#11
|
|||
|
|||
![]() nouja nu 2 proefdraai dagen later is duidelijk waarom de draad affikte, en nu weer.
de hendels aan het stuur om knippers en dergelijke te bedienen maakt kortsluiting. dus de 2e gestoken kabelboom is weer voor niks geweest, de auto word nu gesloopt, het blokje is van 84, maar geheel opgeknapt, gaat eruit. |