|
|||
|
|||
Problemen koppeling 020 4t bak
Beste mensen
Ik heb even wat input nodig: Gister heb ik de complete koppelingset van mijn golf1 1.6 td vervangen. Alles nieuw gemonteerd. Probleem is nu dat ik ik het koppelingspedaal soms wel maar vaker niet goed helemaal kan intrappen. Ik had de kabel goed afgesteld, maar na gereden te hebben kwam er meer speling op de kabel. Ook hoor ik nu regelmatig een gierend geluid, met name als ik terugschakel naar de 2e met het koppelingspedaal ingetrapt. Ook kan ik de versnelling soms moeilijk inzetten. Alles is correct geïnstalleerd naar mijn weten. De problemen die ik nu heb had ik eerder niet. De reden waarom ik de koppeling vervangen heb, is omdat de krukaskeerring lekte en er olie op de koppelingsplaat kwam waardoor hoj ging slippen. Kan het zijn dat het druklager het begeven heeft, of heb ik toch misschien iets verkeerd gemonteerd? Wie kan me hier verder mee helpen? Groet Coen |
|
|||
|
|||
In principe kun je als je de boel sluitend hebt gekregen niets verkeerd gemonteerd hebben.
Druklagers van 020 bak gaan zelden kapot, is je drukstift niet krom? |
|
||||
|
||||
Koperen busje stuk in de bak ?
daardoor stift scheef en op een drukvinger totdat die breekt en je geen druk meer op je pendaal hebt |
|
|||
|
|||
Jongens bedankt!
Hoe kan de stift op een vinger komen? Die stift raakt alleen de druktafel toch? |
|
||||
|
||||
Ik heb het zelf een keer gehad
druktafel wordt in het midden gehouden door 3 vingers , bij mij was er 1 afgebroken zodat hij scheef gaat |
|
|||
|
|||
Ok, nou dat zou behoorlijk waardeloos zijn, de drukgroep is nieuw..
Mss toch de boel maar weer loshalen dan. Klooote |
|
||||
|
||||
Koppelingsplaat verkeerd om gemonteerd.
|
|
|||
|
|||
Nee, is correct gemonteerd.
|
|
|||
|
|||
Als je de plaat verkeerd om monteerd krijg je van zn leven de boel niet aangedraaid.
|
|
||||
|
||||
Zelfde probleem hier, mn maatje heeft een koppeling vv van een golfje.
Geen koppeling. Nou mag ik uitzoeken wat het is. Als eerst trek ik de dop er af, ik wil die stift en lager zien. Willen nog wel eens slijten. |
|
|||
|
|||
Haha, jij mag het uitzoeken! Ik trek die dop er ook af. Moet eerst wel een nieuwe vinden.
Als je iets interessants hebt gevonden dan laat t gerust weten! |