#1
|
||||
|
||||
Brandstof probleem corrado 9A
Hallo,
Ik heb hier een 9A staan die niet altijd maar steeds vaker ontzettend begint te bokken onder het rijden, ik heb nog nooit een auto zo hard zien inhouden. Nu is dus de brandstofpomp onder de auto vervangen voor een hagel nieuwe pomp die 5-6b moet brengen. Probleem nog steeds niet weg. Dus verder gaan denken.. Opvoerpomp in de tank. Nu heeft een 9A dus weer een andere pomp als een PL-KR die hebben een klein pompje wat dus 0.24Bar moet brengen. De 9A draait op 3bar voor geleverde druk. Dus netjes een nieuwe pomp besteld voor een 9A, die is vandaag geleverd, we gaan kijken zit er dus een complete vlotter met opvoerpomp van een 1.8 16v in de tank. Maar de aansluiting op de stekkers klopt weer wel, terwijl de 9A vlotter en pomp weer een andere hebben. Nu denk ik dus dat er ooit een keer een andere complete tank is in gezet van een 1.8 16v. Wie kan me nu werkelijk zeggen of die pomp wat onder de auto zit werkelijk 3Bar moet hebben om fatsoenlijk te kunnen werken? Of ben ik compleet verkeerd aan het denken. Ik wil nu dus de pomp gewoon wisselen en aansluiten met kabelschoentjes. Zodat de wagen toch gewoon normaal zou moeten kunnen lopen. Wie kan me even helpen of heeft iemand dat nog eens mee gemaakt? Bij voorbaat dank!
__________________
Tony Kart Rotax Senior Max 125cc 32PK. |
#2
|
|||
|
|||
Meet eerst eens de brandstofdruk op de rail zelf, kijken of je daar wel de benodigde druk haalt.
Houdt de auto ook in bij constante snelheid, of alleen bij versnellen? Andere dingen ook al gecheckt: timing, vonk, bobine, massa's? |
#3
|
||||
|
||||
Rail? op de spinnekop Tis KE-Motronic
Maar naast de motronic, de standaard zaken als ontsteking en vacuum lekkages ook ff nalopen idd
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#4
|
||||
|
||||
Uitlaat/kat verstopt?
__________________
Oliecrisis....?? Gelukkig rijden onze auto's op accijns! ------------------------------------------- Weber Society Drenthe ® |
#5
|
||||
|
||||
Alle slangen en zo zijn vervangen, zo ver waren we ook al. Bobine is nog niet vervangen maar is onderweg. Net nog even met De Pul (Gerben) gebabbeld en die meende de drukaccumulator naast de pomp. Daar word morgen nog voor gekeken wat die kost anders moet die ook nog vervangen worden. Wat dan nog over blijft zou de spinnenkop moeten zijn.
Het is echt een raar probleem want het is niet altijd. En eigenlijk wel bij een continu snelheid, en eerst leek het alsof het meer gebeurde bij een minder volle tank maar nu ook bij een volle tank. Rotor verdeler bougie's en kabels zijn ook nieuw. Drukken zou ik nog kunnen na meten maar niet meer voor Worthersee.
__________________
Tony Kart Rotax Senior Max 125cc 32PK. |
#6
|
|||
|
|||
Idd ik zou eerst eens gaan meten voordat je van alles lukraak gaat vervangen. Eerst probleem opzoeken en dan vervangen.
__________________
Scirocco 1 `78 Autocross Hustler GT Buggy project `73 Scirocco GT2 project `91 VW vrije-standaard cross project Daily : Scirocco GT 1.6 '85 47.000km Golf GTI `81 Sold! |
#7
|
||||
|
||||
Ja maar als het probleem zich niet altijd vertoont is het lastig meten, want zo doet die het perfect en opeens is er een storing. Daar ben ik wel al achter. Je moet wel een continu probleem hebben.om iets te kunnen meten.
__________________
Tony Kart Rotax Senior Max 125cc 32PK. |