#1
|
|||
|
|||
kas golf 2
Beste,
Ben al tijdje op zoek naar golf 2 gti 16v jeugddroom van me.... Heb er nu eentje gevonden maar probleem is dat motor in goede staat is maar de kas een paar accidenté is....... Kan je een kas van andere golfjes mk 2 gebruiken. hie zit dat met stevigheid. Weet bv dat de kas van een g60 en de ralley uitvoering een hogere tunnel hebben maar kan je een kas van een 1,6 of 1,8 gebruiken zonder aan stevigheid in te boeten??? heeft er nog iemand tips ivm de papieren voor alle duidelijkheid woon in Belgie..... Groeten |
#2
|
||||
|
||||
als er verschil in stevigheid is, kan je die verstevigingen niet gewoon overzetten op de andere kas?
van VW ken ik het niet, maar bij capris bv is het verschil tussen een 4cyl en V6 kas gewoon een paar kleine plaatjes her en der (driehoekjes die op bepaalde hoeken werden bij geplaatst). voor die papieren is er bitter weinig dat je kan doen in belgie. de officiele weg is aanvragen om een GTI motor in een 1.6kas te leggen. normaal moet de constructeur zijn toestemming geven (VW dus). eens je die hebt, moet je alles naar DIV sturen. die gaan alles bekijken en ook toestemming geven voor de ombouw. dan moet je de ombouw laten doen en de auto bij VW laten inspecteren zodat die kunnen kijken dat de ombouw werd gedaan volgens de regels (die 1.6 kas moet dan VOLLEDIG aan het gelijkvormigheidsattest van de GTI voldoen. dus elk verschil moet overgezet zijn (remmen, ophanging, verstevigingen...). daarna de auto voorrijden in de keuring en keuren als een GTI dan. ergens in bovenstaande stappen zal iemand een papier moeten opmaken dat de auto voldoet aan de motorswap. ik dacht dat DIV of VW dit moet geven na de ombouw en na de goedkeuring. dit was allesinds de manier waarop het vorige jaren werd uitgevoerd, geen idee of het intussen al veranderd is. je blijft dan wel steeds met de papieren van die golf 1.6 rondrijden, alleen heb je een 2de blad waar op staat dat een GTI motor legaal werd ingebouwd. optie 2: je koopt de 2 autos, stript ze beiden tot de kale kas, vergelijk de 2 kassen, zet alles over wat je wil overzetten van versteviging, slijp die hele motorkapplaat eruit met chassisnr, zet die van de andere er vakkundig in, herspuit de kas, bouw die volledig om en keur die als zijnde de GTI. SLOOP die andere kas alsook die 1.6 chassisnr en vernietig die 1.6 papieren volledig zelf. chassisnr's wisselen wordt niet toegelaten om te voorkomen dat 'gestolen voertuigen' zo terug op de baan geraken, of om te foefelen met papieren (1.3 kaske met nen 1.8GTI in om belastingen te ontduiken). als dat 2 van u eigen autos zijn.... pff, geen kat die er naar kraait. je kan evengoed die 1.6kas uit elkaar slijpen en elk onderdeel die beschadigd is op die GTI kas vervangen met plaatwerk van die 1.6. het idee van plaatwerk wisselen is ver hetzelfde als het chassisnr. je hebt gewoon ALLES vervangen buiten het chassisnr in deze stap rijd je dus volledig met GTI papieren rond in tegenstelling tot de officiele weg waar je nog 1.6papieren hebt.
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93 http://www.fordcapri.be |