Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Polo 6N, 6N2, 9N en 6R
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 07-04-2013, 20:19
go4all go4all is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2013
Posts: 8
Default polo 9n 1.9 tdi blijft storing geven

storing p0101 lmm blijft terug komen.

vervangen pakkingen inlaat uitlaat spuitstuk
roetfilter laten reinigen
lmm vervagen
egr gereinigd / inlaat spuitstuk gereinigd
n75 vervangen
turbo nagekeken

statonair netjes lopen
tussen de 1800 en 2300 toeren erg onrustig net of de 3 cillinders loopt
na een poos rijden in de noodloop zonder mil gaat branden

wie weet wat het kan zijn
Reply With Quote
  #2  
Old 07-04-2013, 20:37
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default

http://wiki.ross-tech.com/wiki/inde...85/P0101/000257

Zou de inlaat/intercooler verder op lekkages controleren en eventueel af laten persen.
Ook zou je de bedrading van de lmm door kunnen meten en eventueel bypassen.
__________________
'11 Skoda Fabia TSI
'04 Suzuki SV650
Reply With Quote
  #3  
Old 07-04-2013, 20:51
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,870
Default

Je zou idd het kabelboompje van de lmm kunnen checken maar ook die in de cilinderkop zit voor de verstuivers. Heb ik al een aantal keer vervangen alleen dan springt er meestal geen storingslampje aan.
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #4  
Old 07-04-2013, 20:59
go4all go4all is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2013
Posts: 8
Default

Quote:
Originally Posted by Spierings
http://wiki.ross-tech.com/wiki/inde...85/P0101/000257

Zou de inlaat/intercooler verder op lekkages controleren en eventueel af laten persen.
Ook zou je de bedrading van de lmm door kunnen meten en eventueel bypassen.



draden van lmm naar ecu gecontroleerd geen onderbreking
Reply With Quote
  #5  
Old 07-04-2013, 21:01
go4all go4all is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2013
Posts: 8
Default

Quote:
Originally Posted by Johan1982MK1
Je zou idd het kabelboompje van de lmm kunnen checken maar ook die in de cilinderkop zit voor de verstuivers. Heb ik al een aantal keer vervangen alleen dan springt er meestal geen storingslampje aan.



kebe;boom wel met het oog gecheckt, als deze defect is krijg je dan ook geen storing?
Reply With Quote
  #6  
Old 07-04-2013, 21:08
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default

Quote:
Originally Posted by go4all
draden van lmm naar ecu gecontroleerd geen onderbreking

Kunnen nog een lichte overgangsweerstand hebben welke je met een een weerstandsmeeting niet meet.
Dit omdat je ze onbelast meet.
Vandaar de eventuele bypass om het 100%uit te sluiten.
__________________
'11 Skoda Fabia TSI
'04 Suzuki SV650
Reply With Quote
  #7  
Old 07-04-2013, 21:10
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,870
Default

Laatst een a4 tdi sloeg ook zo nu en dan over. Kabelboom in de kop op sommige stukjen wat uitgehard. Vervangen door een nieuwe en klaar. En gaf op vagcom en in de auto geen enkele storing.
Maar weet natuurlijk niet zeker of dit bij die van jou het geval is icm met die lmm storing.
Ik noem dit even omdat het vrij vaak voorkomt dat overslaan van de motor.dus misschien heb je er wat aan.
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #8  
Old 07-04-2013, 21:11
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default

Quote:
Originally Posted by go4all
kebe;boom wel met het oog gecheckt, als deze defect is krijg je dan ook geen storing?

Niet altijd het geval, maar dan krijg je meen ik niet dit type storing.

Jouw storing krijg je als het signaal van de lmm niet aannemelijk is, iets wat meestal niet veranderd met een haperende verstuiver.
__________________
'11 Skoda Fabia TSI
'04 Suzuki SV650
Reply With Quote
  #9  
Old 07-04-2013, 21:35
Dokter D's Avatar
Dokter D Dokter D is offline
Draaideur donateur - MKII=Life
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 3,846
Default

Reply With Quote
  #10  
Old 07-04-2013, 21:41
go4all go4all is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2013
Posts: 8
Default

Quote:
Originally Posted by Johan1982MK1
Laatst een a4 tdi sloeg ook zo nu en dan over. Kabelboom in de kop op sommige stukjen wat uitgehard. Vervangen door een nieuwe en klaar. En gaf op vagcom en in de auto geen enkele storing.
Maar weet natuurlijk niet zeker of dit bij die van jou het geval is icm met die lmm storing.
Ik noem dit even omdat het vrij vaak voorkomt dat overslaan van de motor.dus misschien heb je er wat aan.



is niet af en toe maar iedere keer tussen de 1800 en 2300 toeren
.
Reply With Quote
  #11  
Old 07-04-2013, 21:41
go4all go4all is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2013
Posts: 8
Default

Quote:
Originally Posted by Spierings
Kunnen nog een lichte overgangsweerstand hebben welke je met een een weerstandsmeeting niet meet.
Dit omdat je ze onbelast meet.
Vandaar de eventuele bypass om het 100%uit te sluiten.



bypass? gewoon even nieuwe draden trekken?
Reply With Quote
  #12  
Old 07-04-2013, 21:58
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default

Quote:
Originally Posted by go4all
bypass? gewoon even nieuwe draden trekken?

inderdaad, is de enigste manier om het helemaal uit te sluiten.
__________________
'11 Skoda Fabia TSI
'04 Suzuki SV650

Last edited by Spierings : 07-04-2013 at 22:03.
Reply With Quote
  #13  
Old 07-04-2013, 22:12
go4all go4all is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2013
Posts: 8
Default

Quote:
Originally Posted by Spierings
inderdaad, is de enigste manier om het helemaal uit te sluiten.



morgen maar een draden trekken en intercooler nakijken!
hoop dat dit het is wordt er een beetje gek van.

toevallig iemand overzicht van welke pinnen er op de ecu van lmm zijn?
Reply With Quote
  #14  
Old 07-04-2013, 22:24
jos_br's Avatar
jos_br jos_br is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 165
Default

Ik geloof nooit dat dit soort storingen in de bedrading zit. De kabelboom in de kop kan vreemde storingen opleveren, echter hier brand toch een lampje? Is de auto uitgelezen? Bekijk anders het brandstoffilter eens.

Jos.
Reply With Quote
  #15  
Old 08-04-2013, 19:16
go4all go4all is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2013
Posts: 8
Default

oorzaak gevonden nokkenas versleten. bedankt iedereen voor het meedenken .
Reply With Quote
  #16  
Old 08-04-2013, 20:03
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default

Quote:
Originally Posted by go4all
oorzaak gevonden nokkenas versleten. bedankt iedereen voor het meedenken .

Stoters ook helemaal bol gedrukt ??
Check je oliepeil eens, heel vaak staat deze dan te hoog doordat er diesel bij zit.
Dat is bij 4 cilinders vaak het geval door een lekke opvoerpomp op de kop.
__________________
'11 Skoda Fabia TSI
'04 Suzuki SV650
Reply With Quote
  #17  
Old 10-04-2013, 11:24
go4all go4all is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2013
Posts: 8
Default

Quote:
Originally Posted by Spierings
Stoters ook helemaal bol gedrukt ??
Check je oliepeil eens, heel vaak staat deze dan te hoog doordat er diesel bij zit.
Dat is bij 4 cilinders vaak het geval door een lekke opvoerpomp op de kop.


stoters inderdaard bol gedruk, waarbij 1 zelfs een gaatje in zat.

Olie peil is en was normaal waarschijnlijk verkeerde merk olie gebruikt.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 01:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum