#1
|
||||
|
||||
Caddy 1 1.6 start ineens niet meer
Hallo,
Ik ben nieuw op dit forum, en heb hier het een en ander al afgezocht voor mijn probleem, maar nog geen concrete oplossingen gevonden . Ik heb sinds kort een Caddy Mk1 uit 1986 gekocht. 1.6 benzine, pierburg carburateur, contactpunten. Nu heb ik deze auto opgehaald, en 90km naar huis gereden. De auto "stotterde" wel af en toe bij lage tot middelhoge toerentallen. Maar verder prima starten op die dag. Tot ik de volgende dag de Caddy weer wilde starten.... Wat doet hij wel: -Startmotor ronddraaien -Vonken -Benzine geven Wat heb ik gedaan: -Benzinetoevoer gecontroleerd -Benzinefilter vervangen -Contactpunten vervangen -Condensator vervangen Hij wil maar niet aanslaan , ook niet een beginnetje ofzo... Ik hoop dat jullie nog tips voor mij hebben. |
#2
|
||||
|
||||
iemand nog idee?
|
#3
|
||||
|
||||
vonk, benzine en compressie, meer heb je niet nodig. Dus een van de drie zullen je toch echt in de steek laten.
|
#4
|
||||
|
||||
Tsja..
Apart dat de motor er ineens mee ophoud... Even een soort van 'update': - Vandaag al de bougies eruit gehaald, even doorgestard (zonder bougies dus) en daarna de bougies er weer in. Toen, wilde hij bijna aanslaan, telkens van net wel, net niet.... Ik heb het idee dat de bougies gelijk te vet worden waardoor de vonk te zwak word.. Iemand een idee of het door de shoke (van de Pierburg carburateur) kan komen en waar die zit? Ik hoop dat iemand nog tips kan geven, alvast bedankt! |
#5
|
|||
|
|||
van je "vriend" Pierburg 2e2 loopt de vlotterkamer over.
enne je choke wordt door een wax element geregeld, er lopen naar je carb 2 koelslangen naar een "fietsbel" die zou je nog iets kunnen verdraaien om zo je choke nog een beetje af te stellen......... controleer eens zonder je luchtfilter of je brandstof blijft door lopen. Last edited by Sjeesbeest : 18-02-2011 at 21:57. |
#6
|
||||
|
||||
Quote:
Hey, Ik ben nog niet echt bekend met deze carburateur, hoe kan ik voorkomen dat de vlotterkamer overloopt? Kwestie van carburateur eraf halen en schoonmaken? Bedankt in ieder geval voor het meedenken!! |
#7
|
|||
|
|||
eerst even controleren of de carburateur daadwerkelijk overloopt, dus
je moet je luchtfilter demonteren en dan bovenin de carburateur kijken en iemand je wagen laten starten. Je brandstofpomp wordt aangedreven door je nokkenas en voorop je kleppendeksel zit een brandstof retour potje. Als je vlotter echt vastzit dan kan de brandstof via een interne overloop alleen weg naar je cilinders, je zult dan bovenin je carburateur echt brandstof zien wegvloeien, hierdoor krijg je een verzopen motor. De vlotter kun je loskrijgen door je carburateur te demonteren of je moet geluk hebben als je door tikken op de vlotterkamer de vlotter zakt. Heb je je bougies er ook al uitgehad? Als deze erg nat zijn is er echt iets aan de hand met je carburateur. |
#8
|
||||
|
||||
Vandaag met de carburateur bezig geweest...
Dat wil zeggen: carburateur erafgehaald, alles even schoongespoten met remmenreiniger / lucht. Vlotter werkte nog prima, zat ook niet vast o.i.d. alleen onderin de vlotterbak lag een klein beetje troep. Nu start de Caddy nog steeds niet... Aan het begin wilde hij heel even, daarna is het weer het oude verhaal. (wel ronddraaien, niet aanslaan) Wat kan het nu nog zijn? -brandstof-retour kan niet plaatsvinden...? - Vacuumvervroeger ? (weet niet precies welke dit is op de carb) Misschien toch maar een Weber 32/34 DMTL halen..? Als iemand tips heeft hoor ik het graag! Bedankt! |
#9
|
|||
|
|||
heb je de timing gecontroleerd?
uit welke regio kom je? |
#10
|
||||
|
||||
Ik kom uit putten, gelderland.
|
#11
|
||||
|
||||
De timing heb ik niet gecontroleerd, wat voor timing bedoel je precies, ontsteking?
Door wat voor slangetjes kunnen de vacuum-slangetjes vervangen worden? EDIT:: ik heb even een foto gemaakt van de carburateur en deze vergeleken met wat foto's van het forum. Nu vallen mij twee dingen op (pijltjes in foto): 1- Er lijkt hier een onderdeel te missen?? 2- Op een andere foto zag ik dat de slangetjes omgedraaid waren. ( dus degene met de 3-weg splitter zit bij mij op de bovenste aansluiting, terwijl ik op een andere foto zag dat deze op de onderste aansluiting zat) Last edited by VWCaddymk1 : 20-02-2011 at 14:11. |
#12
|
||||
|
||||
Ik heb even een foto in mijn vorige post toegevoegd.
Iemand een idee of ik een onderdeel mis op de carburateur? |
#13
|
|||
|
|||
kan zo niet zeggen of je iets mist, maar je hebt er gewoon mee gereden.
Kijk of je distributie optijd staat, misschien dat de spanrol niet goed op spanning staat waardoor je ontsteking en timing van z'n plek is. Je heb een vrijloop blok dus schade aan je motor heb je niet bij lage toeren. |
#14
|
||||
|
||||
Quote:
Ik zou graag even willen kijken of de ontsteking nog op de goede timing staat, alleen weet ik niet zo'n goed waar ik zou moeten beginnen.. Ik heb een hobby-matig 'sleutelniveau'.. Ik heb het volgende gevonden over het afstellen van de onsteking: (bron: problemcar.nl) ---- Draai de motor aan de bout van de krukaspolie of krik hem op aan draai aan het voorwiel tot het BDP merkteken "0" op het vliegwiel tegenover het merkteken in de openning van het koppelingshuis ligt. Controleer of de kleppen van de eerste cilinder gesloten zijn. Als dit niet zo is de motor nog een slag draaien. Draai de aandrijfnok van de oliepompas evenwijdig aan de krukashartlijn en draai de rotor van de stroomverdeler tegenover de kerf voor de eerste cilinder in de rand van de stroomverdeler. Steek zo de stroomverdeler in de boring en zet hem vast. De basis afstelling van de puntjes is inderdaad 0,40 maar de fabriek schrijft voor dat daarna de contacthoek moet worden afgesteld op 47 +/- 3 graden. Als laatste het ontstekingstijdstip afstellen. ---- Opzich is dit een duidelijke test, maar zou iemand deze met foto's kunnen verduidelijken? Alvast bedankt! (Ik ben ook aan het pijnzen over het aanschaffen van een Weber 32/34 dmtl... ) |
#15
|
|||
|
|||
Hieronder het "gat" van je vliegwiel, je kunt deze zien door de grote imbus bovenop
je versnellingsbak eruit te halen. en dan heb je het miniscule kerfje in je verdelerhuis, deze zie je als je je verdelerkap demonteerd. (deze wijst automatisch naar je 1e cilinder als je alle merktekens goed heb staan) de krukaspoelie en hulpaspoelie moet met de kerfjes bijelkaar staan, let er wel op dat het kerfje op de krukas eigelijk het kerfje op je dynamoriempoelie staat je nokkenaspoelie met met de centerpunt gelijk zijn aan de voorzijde van je kleppendeksel/kop, je moet het binnentje merkteken hebben !!!! |
#16
|
|||
|
|||
En voor je start, eerst even je motor met de hand ronddraaien of het overal soepel
gaat.......... nooit en te nimmer direct starten met startmotor. |
#17
|
||||
|
||||
Bedankt voor je reactie!
ik ga er mee aan de gang. |
#18
|
||||
|
||||
Zou het aan de Pierburg liggen?
In dat geval zal een Weber 32/34 dmtl uitkomst gaan geven... Heeft iemand ervaring met deze carburateurs? (ontsteking op tijd zetten, heb ik nog niet gedaan) |
#19
|
|||
|
|||
tis wel een probleem carb die pierburg 2e2 maar mijn cabby loopt er altijd mee, dus er zijn uitzonderingen
|
#20
|
||||
|
||||
Vandaag een afspraak gemaakt bij de garage...
Vrijdag gaat de Caddy erheen voor een "diagnose" Wieweet is het iets kleins (hoop ik..!) Zelf kwam ik er na al die tijd niet meer uit. -Compressie -Vonk (misschien niet sterk genoeg) -Bougies worden nat -Benzine loopt door de carb -Sproeier werkt goed nog vanalles veranderd maar het mocht niet baten. Vrijdag hoop ik meer te weten |