#1
|
|||
|
|||
Roest in de kofferbak
Goedenavond,
Ik ben net wezen kijken bij een Golf die er nog erg goed uit zag, dorpels en alles waren in goede staat. Echter, in de kofferbak zo'n beetje ter hoogte van de tankdop zat een roestgat van zo'n 3cm doorsnee. Nu kan ik dit zelf wel dichtlassen en dergelijk, maar ik vraag me af wat hier nog meer onder kan zitten wat verrot is. Ik heb ook al eens gelezen dat de plekken waar de vering gemonteerd zit snel slecht kan worden, kan dat ook een gevolg van dit zijn? Verder kon ik de uitlaat voorin horen, is het een bekend probleem dat het spruitstuk rot is of is de kans groot dat het de uitlaatpakking is? Kon namelijk niets bijzonders zien. |
#2
|
|||
|
|||
Goed naar de hele wielbak kijken. Bij mij zat het meeste achter de bank/bekleding verborgen. Is een bekende golf kwaal.
Uitlaat kan vanalles zijn, maar uitlaatdelen zijn niet duur
__________________
Passat variant 1.8 20vt ABT 2001 familie kar Golf 3 1.6 1997 beunmobiel |
#3
|
|||
|
|||
Quote:
Hm oké, zolang het bij inwendige roest blijft maak ik me nog niet zo'n zorgen. Morgen maar eens een paar foto's vragen dan. Als dat verder aardig in orde is ben ik binnenkort trotse eigenaar van een Golf 2 |
#4
|
||||
|
||||
Die van mij heeft daar ook een gat zitten en ben voor nog n mk2 aan het zoeken en bij twee die ik heb gezien zat er ook n gat of beginnende roest komt volgens mij van de vulhals bevestiging kwaaltje van de mk2
|
#5
|
||||
|
||||
Inwendige roest op die plek komt vanuit de wielkast.
Daar blijft troep/water staan in de tankhalsbevestiging. De echte schade komt pas aan het licht als je de tank er onderweg haalt en een goed met een schroevendraaier gaat prikken.
__________________
Oliecrisis....?? Gelukkig rijden onze auto's op accijns! ------------------------------------------- Weber Society Drenthe ® |
#6
|
|||
|
|||
wat ook altijd een kwaaltje is qua roest is bij het voorraam onder bij de bestuurderskant.
ik heb het ook maar er zit lak op dus het rot gelukkig niet (zosnel) door.
__________________
Je moet niet dronken dat ik denken ben. VW Golf MK2 1.8 RP 1989. |
#7
|
||||
|
||||
ik heb ooit ergens gelezen dat de oorzaak de boutjes zijn die de vulhals vasthouden in de wielkuip. dit zouden geen rvs bouten zijn, die beginnen te roesten, daarna begint de plaat te roesten waar die boutjes inzitten, en zo roest de hele wielkuip weg.
heeft de mijne ook (1988) terwijl men 1991'er sloper totaal geen roest had daar (ga die kuip overzetten)
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93 http://www.fordcapri.be |
#8
|
||||
|
||||
Damn.. Die van mij is van 85 en heeft daar geen roest. Maar heb ze jonger ook wel gezien met veel roest op dat plek. Goed schoonhouden in de wielbak bij de vulhals.
|