Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 22-04-2013, 15:09
douwegroen douwegroen is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2013
Posts: 19
Default vreemde storingen na verwisselen vacuumpomp

Goedemiddag,

Mijn vacuumpomp was stuk (origineel) en heb hem nu verwisseld voor een pomp van een golf 2. Eenmaal verwisseld, motor gestart, en wat schetst mijn verbazing?! V snaar piept ineens ontzettend, er komt ergens rook vandaan maar niet bij de nieuwe pomp vandaan, en olie lampje brand ineens!!! Allemaal klachten die er niet waren voor het verwissele .
Help!! Wie o wie ik heb geen idee
Reply With Quote
  #2  
Old 22-04-2013, 15:16
J-9A-N's Avatar
J-9A-N J-9A-N is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 2,678
Default

De vacuumpomp zorgt ook voor een verbinding tussen de hulpas een de oliepomp middels een tandwiel. Alles wel goed gemonteerd?
Of zit de "nieuwe" vacuumpomp vast.
iig draait nu de hulpas niet en dus ook de oliepomp niet.
__________________
Oliecrisis....??
Gelukkig rijden onze auto's op accijns!
-------------------------------------------
Weber Society Drenthe ®
Reply With Quote
  #3  
Old 22-04-2013, 15:21
J-9A-N's Avatar
J-9A-N J-9A-N is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 2,678
Default

Waarschijnlijk slipt nu dus de distributieriem over de poelie en niet de v-riem.
iig niet weer starten!
__________________
Oliecrisis....??
Gelukkig rijden onze auto's op accijns!
-------------------------------------------
Weber Society Drenthe ®
Reply With Quote
  #4  
Old 22-04-2013, 15:21
douwegroen douwegroen is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2013
Posts: 19
Default

Nou de mk2 pomp wou niet geheel naar beneden, dus de flens rust niet op het blok zoals het denk ik hoort? Maar hij wou echt niet verder, dus ik ging ervan uit dat ie dan ook echt niet verder wil. Blijkbaar moet ie dus wel verder, want nu worden dan denk ik die tandwielen niet juist aangedreven. Mk2 vacuumpomp zit zeker niet vast
Reply With Quote
  #5  
Old 22-04-2013, 15:23
douwegroen douwegroen is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2013
Posts: 19
Default

Het piepende geluid was zeker weten v snaar
Reply With Quote
  #6  
Old 22-04-2013, 15:24
J-9A-N's Avatar
J-9A-N J-9A-N is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 2,678
Default

Onder in de as van de vacuumpomp zit een uitsparing die op/om de as van de oliepomp moet vallen. misschien even loshalen en opnieuw monteren.
__________________
Oliecrisis....??
Gelukkig rijden onze auto's op accijns!
-------------------------------------------
Weber Society Drenthe ®
Reply With Quote
  #7  
Old 22-04-2013, 15:33
douwegroen douwegroen is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2013
Posts: 19
Default

Dan haal ik hem zo weer los, en dan eens goed kijken en juist monteren. En daarna wel starten of is de kans heel groot dat ie van tijd gesprongen is?
Reply With Quote
  #8  
Old 22-04-2013, 15:35
J-9A-N's Avatar
J-9A-N J-9A-N is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 2,678
Default

Die kans is klein,maar wel aanwezig.
__________________
Oliecrisis....??
Gelukkig rijden onze auto's op accijns!
-------------------------------------------
Weber Society Drenthe ®
Reply With Quote
  #9  
Old 22-04-2013, 15:36
J-9A-N's Avatar
J-9A-N J-9A-N is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 2,678
Default

__________________
Oliecrisis....??
Gelukkig rijden onze auto's op accijns!
-------------------------------------------
Weber Society Drenthe ®
Reply With Quote
  #10  
Old 22-04-2013, 15:49
Erik Baas's Avatar
Erik Baas Erik Baas is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 2,561
Default

Quote:
Originally Posted by J-9A-N
De vacuumpomp zorgt ook voor een verbinding tussen de hulpas een de oliepomp middels een tandwiel. Alles wel goed gemonteerd?
Of zit de "nieuwe" vacuumpomp vast.
iig draait nu de hulpas niet en dus ook de oliepomp niet.


Zit dat bij een JP-blok (Golf II D, 1984) ook zo in elkaar? Ik was nl. juist van plan die pomp eens los te nemen...
Reply With Quote
  #11  
Old 22-04-2013, 15:58
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default

Quote:
Originally Posted by J-9A-N
Waarschijnlijk slipt nu dus de distributieriem over de poelie en niet de v-riem.
iig niet weer starten!

Dacht hetzelfde, een v-snaar heeft niks met de vacuümpomp te maken, de tandriem wel.

Persoonlijk zou ik hem mee vervangen als hier al rook vanaf is gekomen.
__________________
'11 Skoda Fabia TSI
'04 Suzuki SV650
Reply With Quote
  #12  
Old 22-04-2013, 15:59
J-9A-N's Avatar
J-9A-N J-9A-N is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 2,678
Default

ja klopt, je kunt hem er wel uithalen maar met de montage moet je er even om denken dat hij weer in de juiste stand gemonteerd wordt ivm passing op de oliepompas.
__________________
Oliecrisis....??
Gelukkig rijden onze auto's op accijns!
-------------------------------------------
Weber Society Drenthe ®
Reply With Quote
  #13  
Old 22-04-2013, 16:00
J-9A-N's Avatar
J-9A-N J-9A-N is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 2,678
Default

Quote:
Originally Posted by Spierings
Dacht hetzelfde, een v-snaar heeft niks met de vacuümpomp te maken, de tandriem wel.

Persoonlijk zou ik hem mee vervangen als hier al rook vanaf is gekomen.


idd
__________________
Oliecrisis....??
Gelukkig rijden onze auto's op accijns!
-------------------------------------------
Weber Society Drenthe ®
Reply With Quote
  #14  
Old 22-04-2013, 16:19
douwegroen douwegroen is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2013
Posts: 19
Default

Nou heb hem net weer los gehad en eens goed gekeken, daarna weer terug gezet en nu ging die er wel in zoals zou moeten. Stoute schoenen toch maar aangetrokken en weer gestart.... Niets aan de hand, blokje loopt weer zoals die liep, goed en rustig. Distributie is afgelopen donderdag nog vervangen... Dus hoop dat het zo goed blijft.
Remmen doet ie fantastisch met deze vacuumpomp!! Echt een aanrader!
Echter heb ik nu wel weer een ander bij geluid ik hoor een soort van klotsend geluid lijkt het wel.... Zo'n geluid die de vaatwasser maakt lijkt het wel daar kan ik het het beste mee vergelijken. Komt dit misschien bij het carter vandaan, aangezien ik er nog geen blindplaatje op heb gezet maar enkel die slang ernaar toe geknikt heb, en vast gezet heb met tiereps? Heb eens goed geluisterd en het lijkt daar wel weg te komen
Reply With Quote
  #15  
Old 22-04-2013, 16:23
J-9A-N's Avatar
J-9A-N J-9A-N is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 2,678
Default

Komt dit misschien bij het carter vandaan, aangezien ik er nog geen blindplaatje op heb gezet maar enkel die slang ernaar toe geknikt heb, en vast gezet heb met tiereps
????

Verklaar je nader, welke slang en blindplaatje?
__________________
Oliecrisis....??
Gelukkig rijden onze auto's op accijns!
-------------------------------------------
Weber Society Drenthe ®
Reply With Quote
  #16  
Old 22-04-2013, 16:30
douwegroen douwegroen is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2013
Posts: 19
Default

Het pompje van de mk2 bouwt zelf druk op, terwijl de pomp van de mk1 mede druk krijgt via het carter en dus d.m.v. Een slang met het carter is verbonden. Via dit medium kwam ik er achter dat een mk2 pomp ook paste en dat heb ik dus gedaan. Maar deze heeft dus die slang niet nodig vanaf het carter en daarom moet je een blindplaatje voor dat carter gat schroeven.
Reply With Quote
  #17  
Old 22-04-2013, 16:32
J-9A-N's Avatar
J-9A-N J-9A-N is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 2,678
Default

Hmm dat systeem ken ik niet. Komt mij ook een beetje raar voor aangezien het om vacuum gaat ipv druk.
__________________
Oliecrisis....??
Gelukkig rijden onze auto's op accijns!
-------------------------------------------
Weber Society Drenthe ®
Reply With Quote
  #18  
Old 22-04-2013, 16:34
Melvin Melvin is offline
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,427
Default

Ik zou die slang niet knikken en vasthangen met tie-wrap, maar even een grote bout insteken en dan een slangklem erop. Dan weet je dat het zeker dicht is. Is dan geluid ook weg? Alles in orde... zoniet, dan verder kijken.

Sowieso even blindplaatje bestellen bij dealer / zoeken op sloop...
Reply With Quote
  #19  
Old 22-04-2013, 16:59
douwegroen douwegroen is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2013
Posts: 19
Default

Heb een stuk van die slang gezaagd en een dikke bout erin gestoken en vastgezet met een slangenklem. Heb het idee dat het nu wat minder is geworden, maar ik hoor het nog steeds, kan het geluid ook niet goed localiseren, dus ook lastig om vast te stellen waar het nu vandaan komt
Reply With Quote
  #20  
Old 22-04-2013, 17:12
Melvin Melvin is offline
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,427
Default

Stuk rubber slang nemen en aan je oor houden, andere eind mee door de motorruimte gaan en kijken waar het geluid vandaan komt, dan kun je het snel lokaliseren.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 07:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum