#1
|
|||
|
|||
vreemde storingen na verwisselen vacuumpomp
Goedemiddag,
Mijn vacuumpomp was stuk (origineel) en heb hem nu verwisseld voor een pomp van een golf 2. Eenmaal verwisseld, motor gestart, en wat schetst mijn verbazing?! V snaar piept ineens ontzettend, er komt ergens rook vandaan maar niet bij de nieuwe pomp vandaan, en olie lampje brand ineens!!! Allemaal klachten die er niet waren voor het verwissele . Help!! Wie o wie ik heb geen idee |
#2
|
||||
|
||||
De vacuumpomp zorgt ook voor een verbinding tussen de hulpas een de oliepomp middels een tandwiel. Alles wel goed gemonteerd?
Of zit de "nieuwe" vacuumpomp vast. iig draait nu de hulpas niet en dus ook de oliepomp niet.
__________________
Oliecrisis....?? Gelukkig rijden onze auto's op accijns! ------------------------------------------- Weber Society Drenthe ® |
#3
|
||||
|
||||
Waarschijnlijk slipt nu dus de distributieriem over de poelie en niet de v-riem.
iig niet weer starten!
__________________
Oliecrisis....?? Gelukkig rijden onze auto's op accijns! ------------------------------------------- Weber Society Drenthe ® |
#4
|
|||
|
|||
Nou de mk2 pomp wou niet geheel naar beneden, dus de flens rust niet op het blok zoals het denk ik hoort? Maar hij wou echt niet verder, dus ik ging ervan uit dat ie dan ook echt niet verder wil. Blijkbaar moet ie dus wel verder, want nu worden dan denk ik die tandwielen niet juist aangedreven. Mk2 vacuumpomp zit zeker niet vast
|
#5
|
|||
|
|||
Het piepende geluid was zeker weten v snaar
|
#6
|
||||
|
||||
Onder in de as van de vacuumpomp zit een uitsparing die op/om de as van de oliepomp moet vallen. misschien even loshalen en opnieuw monteren.
__________________
Oliecrisis....?? Gelukkig rijden onze auto's op accijns! ------------------------------------------- Weber Society Drenthe ® |
#7
|
|||
|
|||
Dan haal ik hem zo weer los, en dan eens goed kijken en juist monteren. En daarna wel starten of is de kans heel groot dat ie van tijd gesprongen is?
|
#8
|
||||
|
||||
Die kans is klein,maar wel aanwezig.
__________________
Oliecrisis....?? Gelukkig rijden onze auto's op accijns! ------------------------------------------- Weber Society Drenthe ® |
#9
|
||||
|
||||
__________________
Oliecrisis....?? Gelukkig rijden onze auto's op accijns! ------------------------------------------- Weber Society Drenthe ® |
#10
|
||||
|
||||
Quote:
Zit dat bij een JP-blok (Golf II D, 1984) ook zo in elkaar? Ik was nl. juist van plan die pomp eens los te nemen... |
#11
|
|||
|
|||
Quote:
Dacht hetzelfde, een v-snaar heeft niks met de vacuümpomp te maken, de tandriem wel. Persoonlijk zou ik hem mee vervangen als hier al rook vanaf is gekomen.
__________________
'11 Skoda Fabia TSI '04 Suzuki SV650 |
#12
|
||||
|
||||
ja klopt, je kunt hem er wel uithalen maar met de montage moet je er even om denken dat hij weer in de juiste stand gemonteerd wordt ivm passing op de oliepompas.
__________________
Oliecrisis....?? Gelukkig rijden onze auto's op accijns! ------------------------------------------- Weber Society Drenthe ® |
#13
|
||||
|
||||
Quote:
idd
__________________
Oliecrisis....?? Gelukkig rijden onze auto's op accijns! ------------------------------------------- Weber Society Drenthe ® |
#14
|
|||
|
|||
Nou heb hem net weer los gehad en eens goed gekeken, daarna weer terug gezet en nu ging die er wel in zoals zou moeten. Stoute schoenen toch maar aangetrokken en weer gestart.... Niets aan de hand, blokje loopt weer zoals die liep, goed en rustig. Distributie is afgelopen donderdag nog vervangen... Dus hoop dat het zo goed blijft.
Remmen doet ie fantastisch met deze vacuumpomp!! Echt een aanrader! Echter heb ik nu wel weer een ander bij geluid ik hoor een soort van klotsend geluid lijkt het wel.... Zo'n geluid die de vaatwasser maakt lijkt het wel daar kan ik het het beste mee vergelijken. Komt dit misschien bij het carter vandaan, aangezien ik er nog geen blindplaatje op heb gezet maar enkel die slang ernaar toe geknikt heb, en vast gezet heb met tiereps? Heb eens goed geluisterd en het lijkt daar wel weg te komen |
#15
|
||||
|
||||
Komt dit misschien bij het carter vandaan, aangezien ik er nog geen blindplaatje op heb gezet maar enkel die slang ernaar toe geknikt heb, en vast gezet heb met tiereps
???? Verklaar je nader, welke slang en blindplaatje?
__________________
Oliecrisis....?? Gelukkig rijden onze auto's op accijns! ------------------------------------------- Weber Society Drenthe ® |
#16
|
|||
|
|||
Het pompje van de mk2 bouwt zelf druk op, terwijl de pomp van de mk1 mede druk krijgt via het carter en dus d.m.v. Een slang met het carter is verbonden. Via dit medium kwam ik er achter dat een mk2 pomp ook paste en dat heb ik dus gedaan. Maar deze heeft dus die slang niet nodig vanaf het carter en daarom moet je een blindplaatje voor dat carter gat schroeven.
|
#17
|
||||
|
||||
Hmm dat systeem ken ik niet. Komt mij ook een beetje raar voor aangezien het om vacuum gaat ipv druk.
__________________
Oliecrisis....?? Gelukkig rijden onze auto's op accijns! ------------------------------------------- Weber Society Drenthe ® |
#18
|
|||
|
|||
Ik zou die slang niet knikken en vasthangen met tie-wrap, maar even een grote bout insteken en dan een slangklem erop. Dan weet je dat het zeker dicht is. Is dan geluid ook weg? Alles in orde... zoniet, dan verder kijken.
Sowieso even blindplaatje bestellen bij dealer / zoeken op sloop... |
#19
|
|||
|
|||
Heb een stuk van die slang gezaagd en een dikke bout erin gestoken en vastgezet met een slangenklem. Heb het idee dat het nu wat minder is geworden, maar ik hoor het nog steeds, kan het geluid ook niet goed localiseren, dus ook lastig om vast te stellen waar het nu vandaan komt
|
#20
|
|||
|
|||
Stuk rubber slang nemen en aan je oor houden, andere eind mee door de motorruimte gaan en kijken waar het geluid vandaan komt, dan kun je het snel lokaliseren.
|