|
||||
|
||||
Tip voor de Eigenaren van oldtimers
Waarschijnlijk bij de meesten bekend,
Maar toch even een tip: http://www.belastingdienst.nl/wps/w...mentenregeling/ |
|
|||
|
|||
Nice!
|
|
||||
|
||||
Je zou het maar niet weten
Thanx
|
||||
|
||||
daarvoor moet een evenement wel worden erkend als evenement.
dit moet dus ook worden aangevraagd 3 maanden van te voren door de organisatie. tevens moet je zelf een maand van te voren aangeven bij de organisatie dat je met een geschorst voertuig komt. dan moet de organisatie dit weer doorgaan geven om vervolgens weer een lijst aangeleverd gaat krijgen welke wel en niet deel mogen gaan nemen. tevens dient het voertuig een ‘Verklaring van aanmelding’ dienen te hebben en ondertekent tijdens het evenement en dient het voertuig wel verzekert zijn. zitten best nog wat regels aan zo te lezen ik heb het hier even kort neergezet wat voor extra regels er bij komen puur een algemenen vraag, wordt er ook door sommige organisatoren dit aangevraagd zoja welke meetings dan bijv. dit om te kijken als het voor sommige mensen bijv. een optie is om een voertuig te gaan schorsen. |
|
||||
|
||||
nog een aanvulling en maximaal 4 evenementen (maximaal 6 dagen)
|
|
|||
|
|||
wat omslachtig allemaal weer , waarom niet gewoon de 60 dagen kaart terug
kan digitaal via digi D heel makkelijk volgens mij |
|
||||
|
||||
Quote:
Alberto het is Nederland he , makkelijker kunnen we het niet maken, wel moeilijker. |
|
|||
|
|||
sorry , maar als evenement zit je ook niet te wachten op 500 man waarvoor je als organisatie een aanvraag moet indienen
|
|
|||
|
|||
Quote:
presies Quote:
presies Emiel , komt een complete boekhouding bij zo zit je echt niet op te wachten |
|
||||
|
||||
ik zit er als voertuigeigenaar ook niet op te wachten om zoveel moeite te doen.
|
||||
|
||||
En de regels van de verzekering? volgens mij ben je niet verzekerd zonder apk.
|
|
||||
|
||||
Quote:
zal de bedoeling wel zijn dat je wel gewoon apk hebt?
|
||||
|
||||
Quote:
Nee, even goed lezen: "en hoeft het motorrijtuig niet APK gekeurd te zijn" |
|
||||
|
||||
Quote:
dat zou betekenen dat je naast deze rompslomp ook nog met je verzekeraar in conclaaf moet?
|
||||
|
||||
En als je dan eens wil sleutelen oid. Moet je m weer uit de schorsing halen om m naar huis te rijden?
|
|
||||
|
||||
Wanneer je een auto puur voor de show hebt is het natuurlijk wel een uitkomst mits deze 15 jaar of ouder is.
|
|
||||
|
||||
Quote:
dat lijkt me ook het geval indd! |
|
||||
|
||||
zitten nogal wat haken en ogen aan ja..
lijkt wel net zoiets als bij een wapenvergunning... je mag een pistool bijhebben als je naar de vereniging rijd..maar dan wel met de munitie buiten 'handbereik'...en via de kortste weg er maar toe..je schietbeurt moet geregistreerd worden op die dag etc etc.. stel je rijd ergens op weg naar een evenement ,en de TomTom zit fout ,of je moet omrijden vanwege werkzaamheden o'i'd ..(kan zo maar)..2 man in een wit /oranje carnavals auto zetten je aan de kant en beginnen allerlei vragen te stellen over je voertuig... grote kans dat je zwaar de pineut bent..(meneer ,er is hier geen evenement op of omstreeks deze plaats danwel omgeving..ofzoiets) denk ook niet dat een organisatie op zoveel rompslomp zit te wachten die dag(en) en wat te denken wat voor JOU als voertuigeigenaar er ergens in al die administratie iets verkeerd gaat...boetes,inbeslagname,nog meer boetes,inname kenteken ,nog meer boetes,royering bij de verzekering,nog veel meer boetes,voorkomen op de rechtbank ,nog meer boetes... een foutje is zo gemaakt..het leed niet te overzien.. ik deed het niet...je bent zo 1000€ lichter door zoiets |
|
|||
|
|||
Wat mij betreft een onnozele regeling die veel te veel rompslomp met zich meebrengt.
Conclusie: Ambulance huren voor 5 tientjes en je geschorste auto daarop zetten!
|
|||
|
|||
Voorwaarden
Als u gebruik wilt maken van de evenementenregeling, geldt wel een aantal voorwaarden: ■De organisator heeft het evenement aangemeld bij de Belastingdienst. ■U mag aan maximaal 4 evenementen per kalenderjaar deelnemen. ■U mag maximaal 6 dagen per kalenderjaar gebruikmaken van de regeling. ■U moet het motorrijtuig verzekeren. ■U gebruikt het motorrijtuig alleen in het kader van het evenement. En dat voor 6 dagen per jaar,,,,,NOPE !! |