Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Corrado en Scirocco
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 06-04-2013, 08:10
apoc [t.i.m.] apoc [t.i.m.] is offline
VW Enthousiast

Question geen versnelling (VW Shift Cable Repair Block)

ik heb de Corrado (VR6) in de 3e of 4e versnelling staan en kan dus geen versnelling meer schakelen, kabel lijkt me gebroken of dat laatste stukje wat vaker schijnt af te breken vermoed ik...

onderdeel@Gruvenparts.com:
Billet Stainless VW Shift Cable Repair Block, iemand enig idee of dergelijke schakelkabel reparatie blokjes ook in nederland (of duitsland ofzo) te koop zijn?

(vandaag even op de brug kijken of het dat inderdaad is maar verwacht het haast van wel daarom al vast even deze orientatie, betere/andere ideeën en/of tips altijd welkom uiteraard)

b.v.d.

Last edited by apoc [t.i.m.] : 06-04-2013 at 08:23. Reason: add type corrado
Reply With Quote
Old 06-04-2013, 09:51
VW Enthousiast

Default metalen voetje op de bak is los/gammel

kabels zitten goed aan/op de bak, het metalen voetje waar 1 kabel aanzit zit er gammel op en blijft niet zitten (schiet omhoog er uit) als deze goed terug wordt gedrukt kan ik weer schakelen. Wat is dan het probleem? (wordt niet op de plek vast gehouden dus)

Hopelijk beetje duidelijk uitgelegd? kan ik alleen die bovenste deel op de bak vervangen ofzo? metalen voetje zelf lijkt optisch in orde dus vermoed dat het zit in het deel op de bak wat dit metalen voetje moet vergrendelen/vasthouden niet functioneerd?
Reply With Quote
Old 06-04-2013, 12:04
VW Enthousiast

Thumbs up Afstellen?

OPGELOST:
te veel speling contragewicht op/aan schakelhuis bakzijde...
goed gemonteerd, vastgedraaid terwijl auto in de versnelling stond en vastgezet... (boven en onderzijde) Schakelen werkt dus moet goed wezen, valt verder niks aan af te stellen of wel? Kabels zijn in elk geval zelfstellend toch?

(dat "voetje" was dus het contragewicht)
Reply With Quote
Reply

Posting Rules