|
|||
|
|||
scharnierpen deur bestuurderszijde vervangen
Bij de deur aan de bestuurderszijde lijkt een scharnierpen aan vervanging toe te zijn, er zit nl. speling op en de deur gaat niet meer goed dicht. Hoe krijg je die pen eruit zonder je halve auto te slopen met gevaar op beschadigingen e.d. Kun je deze pennen nog krijgen?
|
|
||||
|
||||
deur moet er uit.
dan het scharnier ondersteunen op de bankschroef en dan hard meppen met een zware hamer en een dikke drevel gebruik een stuk anti dreun plaat of zo iets er tussen zodat je de deur niet kan beschadigen er uit gaat makkelijker dan er in, en altijd met zijn tweeen doen de pennen zijn nog bij de dealer te krijgen als setje met scharnieren wel opboren tot m10 bouten er door passen, want m8 is er niet meer het is mij ook gelukt met een net gespoten deur. succes |
|
|||
|
|||
Bedankt voor de tip. De scharnieren kun je niet in hun geheel vervangen toch? Ik heb althans geen (los te halen) bevestigingspunten gevonden aan de binnenzijde.
|
|
|||
|
|||
Gisteren bezig geweest met de scharnieren. Bij mij gingen de pennen er met geen mogelijkheid uit, heb alles geprobeerd. Uiteindelijk heb ik het deel dat de speling veroorzaakte (carosserie zijde zeg maar) kapot geslepen en toen de pen in twee delen eruit gehaald. Het onderste gedeelte had ik zo los maar het bovenste gedeelte kostte wederom veel moeite. Uiteindelijk gelukt met de brander en persen d.m.v. een M8 inbus bout i.c.m. een moer.
Anyway, nu moet ik dus nog een nieuw scharnier hebben maar ik begrijp nog niet helemaal hoe dat zit. Er zijn dus alleen nog scharnieren van de Golf 2 te krijgen maar deze hebben een M10 bout? Kwestie van opboren van de haak die aan de carosserie vastzit en met een M10 bout vastzetten? Gezien de moeite die ik heb moeten doen vraag ik me trouwens af of er niet een speciale tool is om die pennen er uit te krijgen. Ik moet nl. de andere kant ook nog.... |
|
||||
|
||||
Is uit boren geen optie? Eerst de uitsetekende delen van de pen er afslijpen en dan uit boren. Tis maar een idee..
|
|||
|
|||
Quote:
Hoi, nee dat gaat niet lukken. Door de ronding van de deur kun je er eigenlijk nauwelijks bij en de scharnierpennen zelf zijn van gehard staal oid. Ik kom er niet in met een boortje. Ik heb inmiddels de dealer even gebeld voor de scharnieren van een Golf 2 zoals golf1gti83 aangeeft echter deze zijn volgens de dealer niet meer te krijgen... iemand een idee hoe ik daar op een alternatieve manier aan kan komen? Ik werd door de dealer verwezen naar classicparts maar daar vindt ik hem ook niet. |
|
||||
|
||||
Scharnierpennen zijn hier te krijgen.
Heb ze zelf niet gebruikt maar staan aangeschreven als voor Golf 1 http://www.dolfvaneijk.nl/index.php...product_id=5104 |
|
|||
|
|||
Quote:
Dank. Ik heb echter de scharnieren zelf ook nodig. Een mede forumlid is aan het kijken of hij toevallig nog gebruikte heeft liggen. Mocht hij die hebben maar geen pennen dan weet ik waar ik ze kan vinden! |
|
||||
|
||||
http://www.dolfvaneijk.nl/index.php...product_id=5104
Zou het niet hier halen als je zeker wilt weten dat het niet past moet je het doen
|
||||
|
||||
op ebay : Artikelnummer: 271100130611
|
||||
|
||||
Lol 18,90 verzendkosten
All Cabriolets were shipped from the factory with the Karmann badges. They give credit to Karmann in Osnabrück Germany for building the convertible version of the popular Rabbit/Golf cabrio. it is incorrect to say "Karmann Edition". |
|
||||
|
||||
Quote:
eerst vragen wat het kost,verzending.
|
||||
|
||||
Quote:
Dat iss idd altijd een nadeel met goedkope artikelen. Had het pas ook met een koppeling rubbertje kosten 3,- verzenden 18,- Dan maar naar de dealer
|
||||
|
||||
beter duur dan niet te krijgen.
|
||||
|
||||
Zijn ze echt niet meer bij de dealer te krijgen?
twee jaar geleden 45 euro betaald in Stadskanaal bij Tjeerdsema art nummer scharnier : 321 831 403 art nummer scha. pen : 321 831 421 groetjes Peter Last edited by golf1gti83 : 18-03-2013 at 20:39. |
|
||||
|
||||
Heb al een setje scharnieren klaar liggen die morgen op de post gaan
|
|||
|
|||
Ik had vandaag een mooi setje op de deurmat liggen. Van het weekend even monteren. Bedankt Branko!
Overigens had ik bij de VW dealer geinformeerd en die kon ze niet meer krijgen. Ik neem aan dat die allemaal in dezelfde database kijken dus als je ze bij de 1 niet kunt krijgen heeft de ander ze ook niet? |
|
||||
|
||||
dat klopt...
|
||||
|
||||
Hey Jako goed dat ze zijn aangekomen.
Hoop dat je probleem nu is opgelost.
|
|||
|
|||
Bestuurderszijde is vervangen. Ik moet denk alleen het slot en/of de portiervanger afstellen want ik krijg hem bijna niet dicht (heel hard duwen). Ga ik morgen even naar kijken en wellicht nog even met de passagierszijde aan de slag.
|