Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Vento MK III
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 14-01-2012, 18:31
jo_vr6 jo_vr6 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 431
Default golf vr6 kopen of gewoon een cl......

Hee hallo!!

Ik heb een vraag.....
Ik zit namelijk een beetje te twijfelen....

Ik wil namelijk een golf vr6.
Maar niet zoals elke vr6....
Ik wil GEEN optie's.......
Dus geen elec. ramen. geen open dakje. dat soort dingen dus.
Maar ik wil dus ook geen plastic lijsten enzo aan de buitenkant.
Die over de wielkasten zitten of over de dorpels.
Nou kan je die bij een vr6 wel verwijderen maar wat zit eronder.... roest enzo??

Maar ja als ik wel een vr6 koop heb ik het blok plus onderstel en kenteken enzo......

Het gaat dus om een project he!! Hij gaat naar binnen en word geschorst.

En wat precies de plannen zijn....... dat is voor later!!
dat hou ik nog even voor mezelf ..

Maar het is of een vr6 kopen en ombouwen naar "cl"
Of een cl kopen en ombouwen naar vr6??

Ik hoop dat iemand mij kan helpen!!

Groetjes en alvast bedankt!!
Reply With Quote
  #2  
Old 14-01-2012, 18:34
Tjaap's Avatar
Tjaap Tjaap is offline
Volksforum Crew - You WILL comply!!
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 25,213
Default

nette blokjes zijn makkelijker te vinden dan nette auto's.
__________________
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.
Reply With Quote
  #3  
Old 14-01-2012, 18:54
jo_vr6 jo_vr6 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 431
Default

En ik wil een net blok in een nette auto!! hahaha
Dus je snapt wat ik bedoel toch tjaap....... en op kenteken zetten kan altijd...
Maar ja de kleur die ik wil is ook nooit op een vr6 gebracht....
Een witte of rode.... daar ben ik nog niet geheel over uit.

Maar de carroserie van een cl of een vr6 is toch niet anders ofzo??
Ik bedoel als je de echt kale kasko's naast elkaar zet??

Gr jo.

Last edited by jo_vr6 : 14-01-2012 at 18:56.
Reply With Quote
  #4  
Old 14-01-2012, 19:13
variant110 variant110 is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 609
Default

nou er stond laast een hele leuke WITTE golf vr6 op mp te koop!!
Reply With Quote
  #5  
Old 14-01-2012, 19:28
demonx_- demonx_- is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2011
Posts: 162
Default

Dan wordt het dus een cl met een vr6 motor. Aangezien een standaard vr6 best wel veel opties af fabriek heeft. (elektrische ramen, meerdelige dorpellijsten etc.)

De vr6 blokjes zijn al redelijk goedkoop te krijgen, kijk maar op MP. Ga wel voor een een DIS motor (na '93) die zijn doorgaans beter als de rotorblokken.
Reply With Quote
  #6  
Old 14-01-2012, 19:51
VWJYI VWJYI is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 2,095
Default

als het toch een project moet worden gewoon een cl kopen en een schade vr6 voor blok en alles voor de ombouw.
Reply With Quote
  #7  
Old 14-01-2012, 19:55
VWJYI VWJYI is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 2,095
Default

omdat die gegarandeerd kapot gaan bij een mk3
Reply With Quote
  #8  
Old 14-01-2012, 19:59
jo_vr6 jo_vr6 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 431
Default

Ja precies ik zoek echt gewoon een hele simpele golf 3 deurs met een vr6

want mijn plannen zijn.....

Helemaal kaal beginnen....... rolkooi erin. 2 kuipen. 5 punts gordels. en een geflockt dash. interieur klaar!! Haha en volledig gespoten natuurlijk!!

Buitenkant ook gewoon helemaal kaal en gewoon orgineel zonder poespas..... geen skirts of dingen en ook geen spoiler in de ruit achter ofzo..... en natuurlikk ook gewoon helemaal spuiten....

Motor ruimte..... ook gewoon helemaal leeg beginnen. spuiten en vr6 erin..... voorlopig een standaart vr6.......

Maar goed mischien is het iets om eerst een cl te kopen die helemaal kaal te trekken en te spuiten en dan een complete vr6 te kopen voor de ombouw??
Vanwege onderstel....... Motor...... en alle aanbouwdelen??

Ik weet het ook nog niet allemaal he het is toch best wel lastig om zo goed mogelijk te beginnen...
Want kabelboom en subframe enzo en alle andere kleine dingen heb ik ook allemaal nodig.....

Dus dan als laatste een donor vr6 kopen?? Vanwege de onderdelen + motor??
Reply With Quote
  #9  
Old 14-01-2012, 20:29
jo_vr6 jo_vr6 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 431
Default

En omdat ik geen elec. ramen wil........

Back to basic zeg maar maar met een dik blok.
Reply With Quote
  #10  
Old 14-01-2012, 20:38
jo_vr6 jo_vr6 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 431
Default

Quote:
Originally Posted by Rick
Je stript je auto helemaal als ik het zo lees, dus waar koop je dan niet gewoon een goede basis met al de luxe erop, voor de prijs hoef je het niet te doen...


Ja maar ik wil back to basic zeg maar wat heb ik dan aan de luxe??
Het liefst heb ik geen eens stuur bekrachteging!!

En de binnenkant blijft ook "gestript" he!

Soort van kale racer.......

Maar dan zonder echt race uiterlijk.....
Reply With Quote
  #11  
Old 14-01-2012, 20:53
jo_vr6 jo_vr6 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 431
Default

Quote:
Originally Posted by Rick
Ja, dus?! Ik snap je punt wel. Maar jij de mijne niet volgens mij... Al je de luxe niet wilt is het er zo uit te halen.


Ja oke alles eruit trekken enzo maar dan heb ik de basis al zoals het onderstel en motor en alle delen voor de ombouw.....
En dan gewoon de kale basis terug bouwen naar cl zeg maar...... dat bedoel je toch??

Ruiten enzo komen ook allemaal nieuw erin enzo.

Maar daarom vraag ik hier op het forum ook om tips!!

Want ik weet nog niet precies hoe ik het zal aanpakken namelijk!!
Reply With Quote
  #12  
Old 14-01-2012, 20:56
GJ007's Avatar
GJ007 GJ007 is offline
VW Guru
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 878
Default

zou gewoon een harde mk3 vr6 halen. en die helemaal strippen... gewoon alles opnieuw opbouwen (en wat je niet wilt weglaten) ... zoals al gezegd
__________________
Jetta Mk1 '83 1.8 DX [project]
Bora Mk4 '00 1.8T AQX [daily]
Audi A3 '03 2.0TDI BKD[daily]
Reply With Quote
  #13  
Old 14-01-2012, 21:13
jo_vr6 jo_vr6 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 431
Default

Dus dat zal wel het beste idee zijn??

En weten jullie de punten waar ik echt goed op moet letten bij de aankoop??
Alleen met die dorpel lijsten kan je niet zien hoe de dorpels zijn en achter de wielkuiplijsten ook niet...

Dat vind ik echt een vervelend iets...... masr goed dat moet ik dan maar gokken denk ik...
Reply With Quote
  #14  
Old 14-01-2012, 21:58
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,869
Default

ik vind het idee wel 'verfrissend'
Ik zou gwn een kale cl scoren, die goed gaaf is en dan ombouwen.
Supervet!
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #15  
Old 15-01-2012, 10:42
jo_vr6 jo_vr6 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 431
Default

Ja en daarom dacht ik dus ik koop een cl. maar als je een vr6 koopt ben je wel klaar.....

Maarik kom er echt niet uit wat ik het beste kan doen.....

Bij een cl kan je wel ern stuk beter de carr. bekijken bij aankoop.......
Reply With Quote
  #16  
Old 15-01-2012, 10:56
Herm Schreurs's Avatar
Herm Schreurs Herm Schreurs is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 2,044
Default

En de remmen, aandrijfassen etc dan??

Koop toch gewoon een "goede" VR6 compleet en knikker de e-ramen eruit, zwengels erin KLAAR

Het is toch niet alleen de motor erin en ik heb een VR6?
Lijkt me wel handig als je ook de goede remmerij voor en achter hebt, de goed ak erbij, of mijn kortere kopen (hoeft alleen een bakhelft gewiseld) en hij is meteen sneller zonder de motor aan te passen.

Bij een CL ziten ook niet de juiste motorsteunen erbij en eraan...
Reply With Quote
  #17  
Old 15-01-2012, 11:54
jo_vr6 jo_vr6 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 431
Default

Quote:
Originally Posted by Herm Schreurs
En de remmen, aandrijfassen etc dan??

Koop toch gewoon een "goede" VR6 compleet en knikker de e-ramen eruit, zwengels erin KLAAR

Het is toch niet alleen de motor erin en ik heb een VR6?
Lijkt me wel handig als je ook de goede remmerij voor en achter hebt, de goed ak erbij, of mijn kortere kopen (hoeft alleen een bakhelft gewiseld) en hij is meteen sneller zonder de motor aan te passen.

Bij een CL ziten ook niet de juiste motorsteunen erbij en eraan...


Hee herm....

Daarom had ik het er ook over zoals in mijn vorige posts beschreven om dan een vr6 erbij te kopen voor motor... onderstel... en alle andere aanverwante zaken!
Maar daarom vraag ik ook hier wat ik het beste kan doen!!

Want ik ga echt geen half werk doen ofzo hoor!!
Want bij mij moet er ook gewoon een gelaste kooi in komen.
Die dus ook naar de voorste veerpoten gaat!!
Gewoon goed dus.
En het maakt niet uit of ik er 1 of 5 jaar over doe!!
Hij moet goed zijn!!
En daarom vroeg ik me dus af wat ik mischien het beste kon doen.
Vanwege het compleet vanaf nul beginnen!
Snapie??

Maar wat bedoelde jij dan over die bakhelft?? En wat heb jij dan te koop??

Groetjes jo.
Reply With Quote
  #18  
Old 16-01-2012, 21:25
jo_vr6 jo_vr6 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 431
Default

Maar de auto's die vaak gebruikt worden voor ombouw met gelaste rolkooi ookal komt er een vr6 in of een gti ofzo zijn toch ook wel eens andere carroserie'en dan oorspronkelijk bedoeld was??

Ik wil echt wel een serieuse auto bouwen hoor!

En daarom moet de auto ook echt helemaal kaal!! Om echt goed te kunnen beginnen.
Maar daarom wil ik echt een goede basis hebben!!

Maar een cl of gl of gti of vr6 zijn toch zonder alles erop en eraan allemaal hetzelfde??
Dus echt de kale carroserie??

Groetjes.
Reply With Quote
  #19  
Old 22-03-2013, 21:22
Sevrinn's Avatar
Sevrinn Sevrinn is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2012
Posts: 129
Send a message via AIM to Sevrinn
Default

Ik heb t zelfde als wat jij hebt,
Daarom bouw ik een vr6 in mijn 1.8GT zodat ik geen airbags en die zooi heb!
Als het goed is begin ik volgende week met de ombouw..
__________________
VW Volf '95 'for sale'
Reply With Quote
  #20  
Old 22-03-2013, 21:35
bartuzz's Avatar
bartuzz bartuzz is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 184
Default

Je maakt het moeilijker dan her is.
Gewoon een vr6 kopen.
Opnieuw opbouwen en weg laten wat je niet wil.
Setje raam mechanieken met slingers kopen is goedkoper dan een hele cl. Al die orginele spullen hoeft toch niemand en kan je op elke hoek van de straat vinden.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 06:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum