#1
|
|||
|
|||
golf vr6 kopen of gewoon een cl......
Hee hallo!!
Ik heb een vraag..... Ik zit namelijk een beetje te twijfelen.... Ik wil namelijk een golf vr6. Maar niet zoals elke vr6.... Ik wil GEEN optie's....... Dus geen elec. ramen. geen open dakje. dat soort dingen dus. Maar ik wil dus ook geen plastic lijsten enzo aan de buitenkant. Die over de wielkasten zitten of over de dorpels. Nou kan je die bij een vr6 wel verwijderen maar wat zit eronder.... roest enzo?? Maar ja als ik wel een vr6 koop heb ik het blok plus onderstel en kenteken enzo...... Het gaat dus om een project he!! Hij gaat naar binnen en word geschorst. En wat precies de plannen zijn....... dat is voor later!! dat hou ik nog even voor mezelf .. Maar het is of een vr6 kopen en ombouwen naar "cl" Of een cl kopen en ombouwen naar vr6?? Ik hoop dat iemand mij kan helpen!! Groetjes en alvast bedankt!! |
#2
|
||||
|
||||
nette blokjes zijn makkelijker te vinden dan nette auto's.
__________________
Welcome to the internet: Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents. |
#3
|
|||
|
|||
En ik wil een net blok in een nette auto!! hahaha
Dus je snapt wat ik bedoel toch tjaap....... en op kenteken zetten kan altijd... Maar ja de kleur die ik wil is ook nooit op een vr6 gebracht.... Een witte of rode.... daar ben ik nog niet geheel over uit. Maar de carroserie van een cl of een vr6 is toch niet anders ofzo?? Ik bedoel als je de echt kale kasko's naast elkaar zet?? Gr jo. Last edited by jo_vr6 : 14-01-2012 at 18:56. |
#4
|
|||
|
|||
nou er stond laast een hele leuke WITTE golf vr6 op mp te koop!!
|
#5
|
|||
|
|||
Dan wordt het dus een cl met een vr6 motor. Aangezien een standaard vr6 best wel veel opties af fabriek heeft. (elektrische ramen, meerdelige dorpellijsten etc.)
De vr6 blokjes zijn al redelijk goedkoop te krijgen, kijk maar op MP. Ga wel voor een een DIS motor (na '93) die zijn doorgaans beter als de rotorblokken. |
#6
|
|||
|
|||
als het toch een project moet worden gewoon een cl kopen en een schade vr6 voor blok en alles voor de ombouw.
|
#7
|
|||
|
|||
omdat die gegarandeerd kapot gaan bij een mk3
|
#8
|
|||
|
|||
Ja precies ik zoek echt gewoon een hele simpele golf 3 deurs met een vr6
want mijn plannen zijn..... Helemaal kaal beginnen....... rolkooi erin. 2 kuipen. 5 punts gordels. en een geflockt dash. interieur klaar!! Haha en volledig gespoten natuurlijk!! Buitenkant ook gewoon helemaal kaal en gewoon orgineel zonder poespas..... geen skirts of dingen en ook geen spoiler in de ruit achter ofzo..... en natuurlikk ook gewoon helemaal spuiten.... Motor ruimte..... ook gewoon helemaal leeg beginnen. spuiten en vr6 erin..... voorlopig een standaart vr6....... Maar goed mischien is het iets om eerst een cl te kopen die helemaal kaal te trekken en te spuiten en dan een complete vr6 te kopen voor de ombouw?? Vanwege onderstel....... Motor...... en alle aanbouwdelen?? Ik weet het ook nog niet allemaal he het is toch best wel lastig om zo goed mogelijk te beginnen... Want kabelboom en subframe enzo en alle andere kleine dingen heb ik ook allemaal nodig..... Dus dan als laatste een donor vr6 kopen?? Vanwege de onderdelen + motor?? |
#9
|
|||
|
|||
En omdat ik geen elec. ramen wil........
Back to basic zeg maar maar met een dik blok. |
#10
|
|||
|
|||
Quote:
Ja maar ik wil back to basic zeg maar wat heb ik dan aan de luxe?? Het liefst heb ik geen eens stuur bekrachteging!! En de binnenkant blijft ook "gestript" he! Soort van kale racer....... Maar dan zonder echt race uiterlijk..... |
#11
|
|||
|
|||
Quote:
Ja oke alles eruit trekken enzo maar dan heb ik de basis al zoals het onderstel en motor en alle delen voor de ombouw..... En dan gewoon de kale basis terug bouwen naar cl zeg maar...... dat bedoel je toch?? Ruiten enzo komen ook allemaal nieuw erin enzo. Maar daarom vraag ik hier op het forum ook om tips!! Want ik weet nog niet precies hoe ik het zal aanpakken namelijk!! |
#12
|
||||
|
||||
zou gewoon een harde mk3 vr6 halen. en die helemaal strippen... gewoon alles opnieuw opbouwen (en wat je niet wilt weglaten) ... zoals al gezegd
__________________
Jetta Mk1 '83 1.8 DX [project] Bora Mk4 '00 1.8T AQX [daily] Audi A3 '03 2.0TDI BKD[daily] |
#13
|
|||
|
|||
Dus dat zal wel het beste idee zijn??
En weten jullie de punten waar ik echt goed op moet letten bij de aankoop?? Alleen met die dorpel lijsten kan je niet zien hoe de dorpels zijn en achter de wielkuiplijsten ook niet... Dat vind ik echt een vervelend iets...... masr goed dat moet ik dan maar gokken denk ik... |
#14
|
||||
|
||||
ik vind het idee wel 'verfrissend'
Ik zou gwn een kale cl scoren, die goed gaaf is en dan ombouwen. Supervet! |
#15
|
|||
|
|||
Ja en daarom dacht ik dus ik koop een cl. maar als je een vr6 koopt ben je wel klaar.....
Maarik kom er echt niet uit wat ik het beste kan doen..... Bij een cl kan je wel ern stuk beter de carr. bekijken bij aankoop....... |
#16
|
||||
|
||||
En de remmen, aandrijfassen etc dan??
Koop toch gewoon een "goede" VR6 compleet en knikker de e-ramen eruit, zwengels erin KLAAR Het is toch niet alleen de motor erin en ik heb een VR6? Lijkt me wel handig als je ook de goede remmerij voor en achter hebt, de goed ak erbij, of mijn kortere kopen (hoeft alleen een bakhelft gewiseld) en hij is meteen sneller zonder de motor aan te passen. Bij een CL ziten ook niet de juiste motorsteunen erbij en eraan... |
#17
|
|||
|
|||
Quote:
Hee herm.... Daarom had ik het er ook over zoals in mijn vorige posts beschreven om dan een vr6 erbij te kopen voor motor... onderstel... en alle andere aanverwante zaken! Maar daarom vraag ik ook hier wat ik het beste kan doen!! Want ik ga echt geen half werk doen ofzo hoor!! Want bij mij moet er ook gewoon een gelaste kooi in komen. Die dus ook naar de voorste veerpoten gaat!! Gewoon goed dus. En het maakt niet uit of ik er 1 of 5 jaar over doe!! Hij moet goed zijn!! En daarom vroeg ik me dus af wat ik mischien het beste kon doen. Vanwege het compleet vanaf nul beginnen! Snapie?? Maar wat bedoelde jij dan over die bakhelft?? En wat heb jij dan te koop?? Groetjes jo. |
#18
|
|||
|
|||
Maar de auto's die vaak gebruikt worden voor ombouw met gelaste rolkooi ookal komt er een vr6 in of een gti ofzo zijn toch ook wel eens andere carroserie'en dan oorspronkelijk bedoeld was??
Ik wil echt wel een serieuse auto bouwen hoor! En daarom moet de auto ook echt helemaal kaal!! Om echt goed te kunnen beginnen. Maar daarom wil ik echt een goede basis hebben!! Maar een cl of gl of gti of vr6 zijn toch zonder alles erop en eraan allemaal hetzelfde?? Dus echt de kale carroserie?? Groetjes. |
#19
|
||||
|
||||
Ik heb t zelfde als wat jij hebt,
Daarom bouw ik een vr6 in mijn 1.8GT zodat ik geen airbags en die zooi heb! Als het goed is begin ik volgende week met de ombouw..
__________________
VW Volf '95 'for sale' |
#20
|
||||
|
||||
Je maakt het moeilijker dan her is.
Gewoon een vr6 kopen. Opnieuw opbouwen en weg laten wat je niet wil. Setje raam mechanieken met slingers kopen is goedkoper dan een hele cl. Al die orginele spullen hoeft toch niemand en kan je op elke hoek van de straat vinden. |