Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 06-06-2011, 12:07
thomasD's Avatar
thomasD thomasD is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 214
Default bedrading koudstart en meer DX

hallo,

ben nog steeds bezig met de ombouw van JB naar DX, maar wil nog niet echt goed lopen en ben maar eens aan het kijken gegaan met bedrading e.d.

-ben erachter gekomen dat mijn koudstartinjector geen spanning krijgt, zal deze altijd met starten spanning moeten krijgen of alleen als het echt koud is ?

-de extra luchtschuif krijgt ook geen spanning tijdens het starten, geldt hier hetzelfde voor ?

de 2 rood witte draden die ik over heb in mijn zekeringkast zijn waarschijnlijk van de warmloopregelaar en van de extra luchtschuif (verklaart al een hoop), maar ik weet niet waar deze stekker in de zekeringkast ingestoken moet worden.

verder heb ik mijn brandstofpomp aangesloten zodat hij met contact aangaat en aan blijft, ik begreep dat dit niet juist is ?
hij zou moeten gaan pompen zodra er onsteking is ?, of wel op contact en na een paar tellen stoppen.

hoe zit dit nou en hoe moet dit aangesloten worden in de zekeringkast, en met welk relais ? 67 ?

hopelijk dat iemand me weer kan helpen ?
Reply With Quote
  #2  
Old 06-06-2011, 12:54
Mk1driver's Avatar
Mk1driver Mk1driver is offline
Forum junkie
 
Join Date: May 2006
Posts: 1,723
Default

Quote:
Originally Posted by thomasD
hallo,

ben nog steeds bezig met de ombouw van JB naar DX, maar wil nog niet echt goed lopen en ben maar eens aan het kijken gegaan met bedrading e.d.

-ben erachter gekomen dat mijn koudstartinjector geen spanning krijgt, zal deze altijd met starten spanning moeten krijgen of alleen als het echt koud is ?

-de extra luchtschuif krijgt ook geen spanning tijdens het starten, geldt hier hetzelfde voor ?

de 2 rood witte draden die ik over heb in mijn zekeringkast zijn waarschijnlijk van de warmloopregelaar en van de extra luchtschuif (verklaart al een hoop), maar ik weet niet waar deze stekker in de zekeringkast ingestoken moet worden.

verder heb ik mijn brandstofpomp aangesloten zodat hij met contact aangaat en aan blijft, ik begreep dat dit niet juist is ?
hij zou moeten gaan pompen zodra er onsteking is ?, of wel op contact en na een paar tellen stoppen.

hoe zit dit nou en hoe moet dit aangesloten worden in de zekeringkast, en met welk relais ? 67 ?

hopelijk dat iemand me weer kan helpen ?


Als ik mijn DX gti (jan 84) op contact zet blijft de pomp ook lopen, ook al start ik hem niet.
Reply With Quote
  #3  
Old 06-06-2011, 13:38
golf1gti83's Avatar
golf1gti83 golf1gti83 is offline
VW Addict
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 626
Default

bij een type 2 gti zet je de auto op contact en hoor je een paar seconden de pomp draaien.
bij een type 1 niet, (ligt geloof ik aan het relais)
bij een botsing mag de pomp niet blijven draaien en dus benzine pompen
in verband met brand, dus motor uit, pomp uit.

mooi project zo te horen
maar niet eenvoudig, ik heb bij mijn gti gewoon alles aangesloten zoals het zat

en alles deed het daarna gewoon weer
Reply With Quote
  #4  
Old 06-06-2011, 15:16
thomasD's Avatar
thomasD thomasD is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 214
Default

en hoe zou ik dit aan moeten sluiten zodat ie stopt als je bijv. een botsing krijgt ???

heb t blok er ook gewoon ingelegd, bijbehorende motorkabelboom overgezet en alles in mn eigen zekeringkast aangesloten.
grote stekkers passen er zo in, alleen heb dus nog 2 stekkertje over met die 2 rood/witte kabels.

heb zelf wel kabels moeten trekken naar de pomp aangezien deze normaal in de kabelboom naar achter liggen.
heb hem gewoon met contact geschakeld en afgezekerd
Reply With Quote
  #5  
Old 07-06-2011, 20:05
thomasD's Avatar
thomasD thomasD is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 214
Default

niemand ??

wil eerst even weten waar die rood/witte kabels ergens aan moeten in de zekeringkast...
Reply With Quote
  #6  
Old 07-06-2011, 21:58
golf1gti83's Avatar
golf1gti83 golf1gti83 is offline
VW Addict
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 626
Default

Quote:
Originally Posted by thomasD
niemand ??

wil eerst even weten waar die rood/witte kabels ergens aan moeten in de zekeringkast...


nou eens even kijken, moet toch niet zo moeilijk zijn





nr 62 is het brandstof relais
Reply With Quote
  #7  
Old 07-06-2011, 21:58
Scirocco type 1's Avatar
Scirocco type 1 Scirocco type 1 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 102
Default

De brandstofpomp moet met een speciale relais geschakeld worden, zodat die stopt wanneer de motor niet meer loopt. Zie hiervoor het elektrisch schema in bijvoorbeeld een vraagbaak. Op het relais zit al een zekering. Dan heb je waarschijnlijk de 2 draden die je over hebt nodig en een voor naar de bobine.
Reply With Quote
  #8  
Old 08-06-2011, 14:53
thomasD's Avatar
thomasD thomasD is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 214
Default

kabels genoeg te zien, maar alleen niet die ik zoek volgens mij
waar is trouwens die relaisvoet voor die je aan de onderkant van de foto ziet gelijk onder de zekeringkast.

@scirocco: dus er moet onderandere een draad vanaf de bobine naar het brandstofrelais lopen ?
zal de schema's wel eens bekijken, als ik er uit kan komen
Reply With Quote
  #9  
Old 08-06-2011, 21:42
golf1gti83's Avatar
golf1gti83 golf1gti83 is offline
VW Addict
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 626
Default

[QUOTE=thomasD]kabels genoeg te zien, maar alleen niet die ik zoek volgens mij
waar is trouwens die relaisvoet voor die je aan de onderkant van de foto ziet gelijk onder de zekeringkast.

Ik dacht voor mistlampen (die heb ik namelijk niet, ook niet achter)
Reply With Quote
  #10  
Old 09-06-2011, 15:34
thomasD's Avatar
thomasD thomasD is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 214
Default

oke,

ben erachter gekomen dat mijn koudstartinjector geen spanning krijgt, zal deze altijd met starten spanning moeten krijgen of alleen als het echt koud is ?
de extra luchtschuif krijgt ook geen spanning tijdens het starten, geldt hier hetzelfde voor ?

de 2 rood witte draden die ik over heb in mijn zekeringkast zijn waarschijnlijk van de warmloopregelaar en van de extra luchtschuif (verklaart al een hoop), maar ik weet niet waar deze stekker in de zekeringkast ingestoken moet worden.

en wie weet welke draden ik nodig heb voor aansturing van het brandstofrelais , zodat deze uitgaat bij een botsing o.i.d.
Reply With Quote
  #11  
Old 15-06-2011, 20:13
thomasD's Avatar
thomasD thomasD is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 214
Default

Weer aan t uitzoeke geweest, stekker gevonden helemaal achter alle draden met 2x rood/zwart en 2x groen/wit.
dit zijn zeer waarschijnlijk de draden van de thermotijdschakelaar en de koudstartinjector.

maar hoe moeten deze nu aangesloten worden, hier en daar al iets gelezen om ze via n relais te schakelen (?)
wie kan me er iets over vertellen.....

EDIT: heb t al gevonden, bij een sloopgolf een relaisvoet met de juiste bedrading en relais kunnen vinden

Last edited by thomasD : 16-06-2011 at 15:46.
Reply With Quote
  #12  
Old 21-03-2013, 19:37
gooigolf's Avatar
gooigolf gooigolf is offline
Forum junkie
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 1,830
Default

Quote:
Originally Posted by thomasD
Weer aan t uitzoeke geweest, stekker gevonden helemaal achter alle draden met 2x rood/zwart en 2x groen/wit.
dit zijn zeer waarschijnlijk de draden van de thermotijdschakelaar en de koudstartinjector.

maar hoe moeten deze nu aangesloten worden, hier en daar al iets gelezen om ze via n relais te schakelen (?)
wie kan me er iets over vertellen.....

EDIT: heb t al gevonden, bij een sloopgolf een relaisvoet met de juiste bedrading en relais kunnen vinden

kun je vertelle hoe het zitt ,
ben met zelfde bezig kan zo geen oplossing vinde voor die draden ,
vrgr gooi
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 10:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum