Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 29-06-2005, 19:13
DaL0's Avatar
DaL0 DaL0 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 129
Send a message via MSN to DaL0
Default stotteren...

luitjes,

Zit met een probleempje.

Moest een week terug voor sollicitatie naar Moerdijk, Dus pak de auto is ongeveer 30km verderop. Dus ik start de auto, althans poging tot sloeg heel moeilijkaan en rookte erg. Leet hem even stationair draaien. Viel me op dat hij maar op zo'n +/- 600 toeren liep. Dus reed weg en hij stotterde heel erg en eveneens ook erg roken. Onderweg begon hij beetje intehouden....

Na de sollicitatie niks meer aan de hand kon zo weg rijden, en nergens geen last meer van. Thuis aangekomen, auto in de garage gezet. Na ongeveer 3 uur wilde ik nog even weg. Wilde de auto starten....sloeg maar niet aan, en echt heel veel rook :| Weer heel laag stationair draaien en erg stotteren.

Dacht zelf aan lekke koppakking. Dus dit even bekeken, mijn koelvloeistof zag er normaal uit en rook niet naar uitlaatgassen. Toch maar even naar de garage. De volgende dag word ik gebeld, ook zij konden niks vinden. Ze hadden er wat van die benzine/injectoren reinigings spul ingekapt en vertelde mij dat het al minder was. Ja het was idd minder, maar toch blijft het het is nou al 4 dagen zo en heb al meer als een hele tank leeg gereden.

Iemand dit ook al eens meegemaakt? of iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? Het gaat om een golf 2 gti uit 90 8v met het digifant injectie systeem.

MVG Danny
Reply With Quote
  #2  
Old 29-06-2005, 19:45
WilliamF's Avatar
WilliamF WilliamF is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 426
Default

Wat voor een kleur is de rook???
__________________
Power is nothing without the "d" betweens the W and the E...
Reply With Quote
  #3  
Old 29-06-2005, 20:09
DaL0's Avatar
DaL0 DaL0 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 129
Send a message via MSN to DaL0
Default

wit...
Reply With Quote
  #4  
Old 29-06-2005, 20:20
WilliamF's Avatar
WilliamF WilliamF is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 426
Default

Witte rook duid toch wel op koelvloeistof hoor, dat zou het slechte lopen en starten wel verklaren. Dit klinkt misschien stom hoor, maar je moet je auto starten, dan iemand anders vragen flink gas te geven. Dan ga je er zelf achter staan om te ruiken wat er uit de uitlaat komt, koelvloeistof geeft namelijk een soort van vreemde zoete geur. Dan weet je het meteen.

En loopt er ook geen koelvloeistof ergens langs het inlaatspruitstuk, dan kan het misschien vanaf daar naar binnen lekken.
__________________
Power is nothing without the "d" betweens the W and the E...
Reply With Quote
  #5  
Old 29-06-2005, 20:26
DaL0's Avatar
DaL0 DaL0 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 129
Send a message via MSN to DaL0
Default

WilliamF, tnx zal eens kijken. Plaats morgen de bevindingen.
Reply With Quote
  #6  
Old 29-06-2005, 20:29
WilliamF's Avatar
WilliamF WilliamF is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 426
Default

Quote:
En loopt er ook geen koelvloeistof ergens langs het inlaatspruitstuk, dan kan het misschien vanaf daar naar binnen lekken.


Daarmee bedoel ik dat het vanuit de kop door een kanaal door het inlaatspruitstuk heen loopt. Als de inlaatspruitstukpakking lek gaat dan zou de koelvloeistof misschien wel in de inlaat weg kunnen lekken... Maar nogmaals, ik weet niet zeker of dit bij jou motor ook zo zit hoor.
__________________
Power is nothing without the "d" betweens the W and the E...
Reply With Quote
  #7  
Old 19-08-2005, 11:48
DaL0's Avatar
DaL0 DaL0 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 129
Send a message via MSN to DaL0
Default

helaas is het stotteren nog steeds niet weg, de rook die hij er nu gooit is zwart, en alleen als hij stottert. Zou dit kunnen wijzen op injectoren die dicht zitten?

mvg Danny
Reply With Quote
  #8  
Old 19-08-2005, 11:52
arnus71's Avatar
arnus71 arnus71 is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,938
Default

Digifant is volledige electronishce besturing, dus mogelijk is het een computer storing. Klinkt een beetje alsof 'ie in zijn noodprogramma loopt. Misschien je Lambda sensor stuk?
Reply With Quote
  #9  
Old 19-08-2005, 11:56
DaL0's Avatar
DaL0 DaL0 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 129
Send a message via MSN to DaL0
Default

Maare als je lambda kapot is stotterd ie toch alleen als ie warm is. Is er soms een manier om te controleren of deze kapot is....

mvg Danny
Reply With Quote
  #10  
Old 19-08-2005, 12:02
arnus71's Avatar
arnus71 arnus71 is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,938
Default

Klinkt als een open deur, maar je lambda vervangen met een nieuwe of eentje waarvan je weet dat 'ie goed is....

Anders misschien de computer laten uitlezen bij dealer als dat mogelijk is (uitlezen dan..)

OF, de computer vervangen met ook eentje waarvan je weet dat 'ie goed is. Misschien van een kennis ofzo? Digifant 1 zat ook op type 1 cabrio's tussen '89 en '91 meen ik.

Bovenstaand is alleen in geval van een electronishce storing. Kan natuurlijk ook iets mechanische zijn...
Reply With Quote
  #11  
Old 19-08-2005, 12:12
DaL0's Avatar
DaL0 DaL0 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 129
Send a message via MSN to DaL0
Default

hmm nou iig heel erg bedankt alvast, ik ga maar eens wat proberen aan een lambda tekomen en zoiezo ff uitlaten lezen bij de APS.

grtz Danny
Reply With Quote
  #12  
Old 19-08-2005, 12:23
Dennis@polo86c.nl Dennis@polo86c.nl is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,494
Default

Zwarte rook: veelste rijk mengsel.

Daar moet een garage toch echt wel uit kunnen komen denk ik?
Lambda: stekker lostrekken, en dan eens gaan rijden. Is het al een stuk beter (iig het stotteren, want hji zal wat rijker blijven lopen), dan is het de sonde.

Heeft dit type motor ook de beruchte blauwe koelvloeistoftemp sensor? (Digifant, dus ik gok van wel. Trouwens @Arnus: Digifant =/= Digifant, computer van een GTI PF en een G40 zijn niet echt uitwisselbaar...)

Dan (mocht de lambda goed lijken) deze sensor eens vervangen, kost +- 10 euro en is wel eens de oorzaak van een probleem (computer krijgt verkeerde watertemperatuur, te koud: rijker mengsel)

Verder bougies, kabels, rotor, verdelerkap ok?
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann...
1975 Audi 50 GL
1976 Audi 50 GL
1988 Polo G40
Reply With Quote
  #13  
Old 19-08-2005, 12:31
DaL0's Avatar
DaL0 DaL0 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 129
Send a message via MSN to DaL0
Default

Dennis, hier heb ik wat aan, ga het meteen eens even testen!! TNX

grtz Danny
Reply With Quote
  #14  
Old 19-08-2005, 13:08
arnus71's Avatar
arnus71 arnus71 is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,938
Default

Quote:
Originally Posted by Dennis@polo86c.nl
Heeft dit type motor ook de beruchte blauwe koelvloeistoftemp sensor? (Digifant, dus ik gok van wel. Trouwens @Arnus: Digifant =/= Digifant, computer van een GTI PF en een G40 zijn niet echt uitwisselbaar...)


OK...ik dacht dat de 1800 blok in de golf 2 dezelfde electronica had als in de cabrio rond dezelfde tijd...weer wat geleerd...
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 20:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum