#1
|
||||
|
||||
Verwarming vraag
bij mijn golf 2 gtd heb geen warm lucht heb net geconstateert dat mijn bypassventiel kapot is komt geen warm water in mijn verwarmingradiator
dus ben naar volkswagendealer geweest die mechaniekers zeggen dat ik gewoon mijn verwarmingdarmen kan verbinden zonder de bypassventiel zie onder afbeelding klopt dit heeft iemand dat gedaan op het forum ...GR [IMG] [/IMG] |
#2
|
||||
|
||||
kan niemand daar en antwoord aan geven op deze vraag..GR
|
#3
|
||||
|
||||
Ik kan me vergissen, maar dient zo'n bypass ventiel niet om ervoor te zorgen dat de druk in je verwarming radiator altijd laag genoeg blijft terwijl de druk op het koelsysteem hoger is?
Ik zou het niet doen, heb het nog nooit geprobeerd maar zo'n ventiel zit daar met een reden. betekent dat de druk in de verwarmingsradiator niet hoger dan een bepaalde waarde mag zijn. Als je de darmpjes direct aansluit dan zal er overal dezelfde druk zijn, en als dat zou mogen dan zou VW dat ventiel daar niet hebben gestoken. Kan ook zijn dat ze het gebruiken om ervoor te zorgen dat een plotse drukstijging in het koelsysteem er niet voor zorgt dat je verwarmingsradiator springt, maar ik weet er het fijne niet van. Ik weet dus niet of het zou werken met risico op een nat interieur of dat je interieur sowieso nat zal worden. Let wel, ik heb het nog nooit geprobeerd en weet niet welke druk er staat op de systemen enz, maar gezien de functie dat een bypassventiel heeft lijkt het me dat het oftewel daar nodig is, oftewel een zeer nuttige beschermingsfactor is. Mijn logisch denken vertelt mij dat ik het persoonlijk niet zou doen Maar misschien goed dat hier een paar mensen met meer praktijkervaring hierover eens reageren alvorens je luistert naar mij |
#4
|
|||
|
|||
Die bypass is een modificatie van vw, kan ook zonder alleen in het ergste geval gaat je kachelradiateur lekken door een te hoge druk. Er zijn er genoeg die zonder die bypass rond rijden.
__________________
'11 Skoda Fabia TSI '04 Suzuki SV650 |
#5
|
||||
|
||||
nog bedankt voor de reactie zal morgen een zelf proberen ...GR
|
#6
|
|||
|
|||
Ik heb vandaag het klepje in dat metalen stukje gesloopt en mijn kachel doet het weer als nieuw!
|