Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 04-03-2013, 16:53
golfman's Avatar
golfman golfman is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2011
Posts: 222
Default Verwarming vraag

bij mijn golf 2 gtd heb geen warm lucht heb net geconstateert dat mijn bypassventiel kapot is komt geen warm water in mijn verwarmingradiator
dus ben naar volkswagendealer geweest die mechaniekers zeggen dat ik gewoon mijn verwarmingdarmen kan verbinden zonder de bypassventiel zie onder afbeelding klopt dit heeft iemand dat gedaan op het forum ...GR






[IMG]
[/IMG]
Reply With Quote
  #2  
Old 04-03-2013, 20:50
golfman's Avatar
golfman golfman is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2011
Posts: 222
Default

kan niemand daar en antwoord aan geven op deze vraag..GR
Reply With Quote
  #3  
Old 04-03-2013, 22:24
ar1g3's Avatar
ar1g3 ar1g3 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,994
Default

Ik kan me vergissen, maar dient zo'n bypass ventiel niet om ervoor te zorgen dat de druk in je verwarming radiator altijd laag genoeg blijft terwijl de druk op het koelsysteem hoger is?
Ik zou het niet doen, heb het nog nooit geprobeerd maar zo'n ventiel zit daar met een reden. betekent dat de druk in de verwarmingsradiator niet hoger dan een bepaalde waarde mag zijn. Als je de darmpjes direct aansluit dan zal er overal dezelfde druk zijn, en als dat zou mogen dan zou VW dat ventiel daar niet hebben gestoken. Kan ook zijn dat ze het gebruiken om ervoor te zorgen dat een plotse drukstijging in het koelsysteem er niet voor zorgt dat je verwarmingsradiator springt, maar ik weet er het fijne niet van. Ik weet dus niet of het zou werken met risico op een nat interieur of dat je interieur sowieso nat zal worden.

Let wel, ik heb het nog nooit geprobeerd en weet niet welke druk er staat op de systemen enz, maar gezien de functie dat een bypassventiel heeft lijkt het me dat het oftewel daar nodig is, oftewel een zeer nuttige beschermingsfactor is.

Mijn logisch denken vertelt mij dat ik het persoonlijk niet zou doen
Maar misschien goed dat hier een paar mensen met meer praktijkervaring hierover eens reageren alvorens je luistert naar mij
__________________
'88 Golf 2 1.8 GTI 16v PL(project)
'01 Passat B5.5 1.9TDI PD
'95 Passat b4 1.9 TD (RIP)

"Cornering perfectly is like bringing a woman to climax.” - Jackie Stewart
Reply With Quote
  #4  
Old 04-03-2013, 22:47
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default

Die bypass is een modificatie van vw, kan ook zonder alleen in het ergste geval gaat je kachelradiateur lekken door een te hoge druk. Er zijn er genoeg die zonder die bypass rond rijden.
__________________
'11 Skoda Fabia TSI
'04 Suzuki SV650
Reply With Quote
  #5  
Old 05-03-2013, 01:27
golfman's Avatar
golfman golfman is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2011
Posts: 222
Default

nog bedankt voor de reactie zal morgen een zelf proberen ...GR
Reply With Quote
  #6  
Old 05-03-2013, 13:05
MacToob MacToob is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2013
Posts: 19
Default

Ik heb vandaag het klepje in dat metalen stukje gesloopt en mijn kachel doet het weer als nieuw!
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 02:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum