Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 23-02-2013, 20:16
Makrolon Makrolon is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 179
Default Magneetklep dumpvalve en EGR laten vervallen

Ik ben druk bezig met de ombouw van mijn Caddy 1 van 1.6D naar Mechanische tdi.

Nu zit ik met de 2 kleppen. en de magneetkleppen die daar bij horen.

De egr kan er ik toch compleet afhalen? En de 2 gaten die ontstaan dicht maken met 2 plaatjes?

Dan de klep die bij de EGR hoort, de 3 slangen gaan naar:

1 hangt los
een gaat naar de EGR
en de ander gaat naar de vacuumpomp. Kan ik die slang naar de vacuumpomp gewoon afdichten en de rest laten vervallen?

De klep die bij de dumpvalve hoort:

Rood, gaat naar inlaatkant vd turbo.
blauwe gaat naar de dumpvalve
en zwart gaat naar de inlaat voor de turbo.

Wat doe ik met deze slangen? Ik heb ook een leakvalve gekocht om de turbodruk te kunnen regelen. Waar zet ik die tussen?

Alvast bedankt voor de antwoorden!
Reply With Quote
  #2  
Old 25-02-2013, 11:01
Makrolon Makrolon is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 179
Default

Hmm. Niemand die mij dit kan vertellen?
Reply With Quote
  #3  
Old 25-02-2013, 11:36
Mtdi's Avatar
Mtdi Mtdi is offline
Volksforum draaideur donateur
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 1,346
Default

Egr kan dicht.
Slangen weg.
Leak valve?
wat voor turbo heb je?
Reply With Quote
  #4  
Old 25-02-2013, 11:46
Makrolon Makrolon is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 179
Default

Bleedvalve bedoel ik!

Ik heb de originele turbo die achter de AHU zit.
Reply With Quote
  #5  
Old 25-02-2013, 12:06
Mtdi's Avatar
Mtdi Mtdi is offline
Volksforum draaideur donateur
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 1,346
Default

Die kun je als het goed is een beetje dicht schroeven,en anders gebruik je de bleedvalve.
die zet je tussen de druk slang van de waste gate.
Werk dan wel met een drukmeter,teveel druk en je slangen springen er af met een dikke klap of je vernield meer dan je lief is
Reply With Quote
  #6  
Old 25-02-2013, 12:09
Makrolon Makrolon is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 179
Default

Okay. Dus de slang die vd magneetklep naar de slang naar het luchtfilter gaat kan ik afsluiten, dan gaat de slang die van de drukkant vd turbo komt naar de bleedvalve en dan naar de wastegate en dan moet t werken?

Drukmeter moet ik nog aanschaffen inderdaad. Doe die bleedvalve gewoon eerst dicht. Dan zit ik altijd safe (toch?)

Bedankt voor de hulp
Reply With Quote
  #7  
Old 25-02-2013, 13:37
Turbo-Variant's Avatar
Turbo-Variant Turbo-Variant is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,459
Send a message via MSN to Turbo-Variant
Default

Bleedvalve open, anders wordt de druk niet afgeregeld. (volledige doorgang naar wastegate, niet afknijpen)

(neem aan dat het hier een wastegate turbo betreft, met overdruk-gestuurde actuator)
__________________
http://www.vwclubparkstad.nl
Reply With Quote
  #8  
Old 25-02-2013, 15:19
Mtdi's Avatar
Mtdi Mtdi is offline
Volksforum draaideur donateur
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 1,346
Default

Zoals hierboven beschreven eerst open!
Reply With Quote
  #9  
Old 25-02-2013, 18:32
Makrolon Makrolon is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 179
Default

Ik dacht dat de bleedvalve lucht laat weglekken zodat de acuator 'denkt' dat er minder turbodruk is? Dus dat als je hem dicht doet hij geen lucht laat weglekken en je dus het minste turbodruk hebt?
Reply With Quote
  #10  
Old 25-02-2013, 19:06
Turbo-Variant's Avatar
Turbo-Variant Turbo-Variant is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,459
Send a message via MSN to Turbo-Variant
Default

Het is maar hoe je het bekijkt natuurlijk.

In ieder geval moet je eerst alles doorlaten naar de actuator. Daarna kan je eventueel iets gaan knijpen.
__________________
http://www.vwclubparkstad.nl
Reply With Quote
  #11  
Old 25-02-2013, 19:31
Makrolon Makrolon is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 179
Default

Oke, dan begrijpen we elkaar. Ga ik dat doen! Bedankt.
Reply With Quote
  #12  
Old 25-02-2013, 19:32
MK2-VRT's Avatar
MK2-VRT MK2-VRT is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2013
Posts: 758
Default

Ja wou net zeggen, eerst open, en een stuk rijden, erna hem wat dicht draaien zodat de turbodruk toeneemt..Niet omgekeerd beginnen, anders geef je 1x goed gas en dat was het dan
Reply With Quote
  #13  
Old 26-02-2013, 22:29
Makrolon Makrolon is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 179
Default

Quote:
Originally Posted by MK2-VRT
Ja wou net zeggen, eerst open, en een stuk rijden, erna hem wat dicht draaien zodat de turbodruk toeneemt..Niet omgekeerd beginnen, anders geef je 1x goed gas en dat was het dan

Hehe, ja. Dat zou zonde zijn van alle uurtjes die er inmiddels in zitten. :P
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 14:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum