#1
|
|||
|
|||
Magneetklep dumpvalve en EGR laten vervallen
Ik ben druk bezig met de ombouw van mijn Caddy 1 van 1.6D naar Mechanische tdi.
Nu zit ik met de 2 kleppen. en de magneetkleppen die daar bij horen. De egr kan er ik toch compleet afhalen? En de 2 gaten die ontstaan dicht maken met 2 plaatjes? Dan de klep die bij de EGR hoort, de 3 slangen gaan naar: 1 hangt los een gaat naar de EGR en de ander gaat naar de vacuumpomp. Kan ik die slang naar de vacuumpomp gewoon afdichten en de rest laten vervallen? De klep die bij de dumpvalve hoort: Rood, gaat naar inlaatkant vd turbo. blauwe gaat naar de dumpvalve en zwart gaat naar de inlaat voor de turbo. Wat doe ik met deze slangen? Ik heb ook een leakvalve gekocht om de turbodruk te kunnen regelen. Waar zet ik die tussen? Alvast bedankt voor de antwoorden! |
#2
|
|||
|
|||
Hmm. Niemand die mij dit kan vertellen?
|
#3
|
||||
|
||||
Egr kan dicht.
Slangen weg. Leak valve? wat voor turbo heb je? |
#4
|
|||
|
|||
Bleedvalve bedoel ik!
Ik heb de originele turbo die achter de AHU zit. |
#5
|
||||
|
||||
Die kun je als het goed is een beetje dicht schroeven,en anders gebruik je de bleedvalve.
die zet je tussen de druk slang van de waste gate. Werk dan wel met een drukmeter,teveel druk en je slangen springen er af met een dikke klap of je vernield meer dan je lief is |
#6
|
|||
|
|||
Okay. Dus de slang die vd magneetklep naar de slang naar het luchtfilter gaat kan ik afsluiten, dan gaat de slang die van de drukkant vd turbo komt naar de bleedvalve en dan naar de wastegate en dan moet t werken?
Drukmeter moet ik nog aanschaffen inderdaad. Doe die bleedvalve gewoon eerst dicht. Dan zit ik altijd safe (toch?) Bedankt voor de hulp |
#7
|
||||
|
||||
Bleedvalve open, anders wordt de druk niet afgeregeld. (volledige doorgang naar wastegate, niet afknijpen)
(neem aan dat het hier een wastegate turbo betreft, met overdruk-gestuurde actuator)
__________________
http://www.vwclubparkstad.nl |
#8
|
||||
|
||||
Zoals hierboven beschreven eerst open!
|
#9
|
|||
|
|||
Ik dacht dat de bleedvalve lucht laat weglekken zodat de acuator 'denkt' dat er minder turbodruk is? Dus dat als je hem dicht doet hij geen lucht laat weglekken en je dus het minste turbodruk hebt?
|
#10
|
||||
|
||||
Het is maar hoe je het bekijkt natuurlijk.
In ieder geval moet je eerst alles doorlaten naar de actuator. Daarna kan je eventueel iets gaan knijpen.
__________________
http://www.vwclubparkstad.nl |
#11
|
|||
|
|||
Oke, dan begrijpen we elkaar. Ga ik dat doen! Bedankt.
|
#12
|
||||
|
||||
Ja wou net zeggen, eerst open, en een stuk rijden, erna hem wat dicht draaien zodat de turbodruk toeneemt..Niet omgekeerd beginnen, anders geef je 1x goed gas en dat was het dan
|
#13
|
|||
|
|||
Quote:
Hehe, ja. Dat zou zonde zijn van alle uurtjes die er inmiddels in zitten. :P |