#1
|
|||
|
|||
5 bak voor Polo Derby van '89
Weet iemand welke 5-bak er in een derby van '89 past? Er ligt een 1.3 MH in met nu nog een 4-bak. Maar aangezien ik op 175-50-13 rij maakt ie wel erg veel toeren, vooral op de snelweg. 120km/h bij 5300 toeren.
Aangezien ie al 263xxx gebold heeft lijkt het me niet meer gezond voor um. Nu is mn vraag, welke bak past en wat moet nog meer om? Stabilisator? Schakelmechanisme? Tunnel aanpassen? Planning is tevens om de motor een beetje te kietelen richting de 90 a 100 pk. |
#2
|
||||
|
||||
Van '89 passen je stabi en schakelmechanisme al, als het goed is. Kwestie dus van andere bak, en bovenste baksteun meepakken (is anders).
Tja, wat past, eigenlijk alle 5bakken voor de smallblocks, zolang ze stanggeschakeld zijn. Tot in de 6N's kun je daar wel voor shoppen. Denk dat je het liefst een 8P, ATV, of CEG-bak wil.
__________________
Quote:
|
#3
|
||||
|
||||
Ik rij met dezelfde bandenmaat en heb er een AHD 5 bak onder liggen (afkomstig uit een polo 86c diesel). oor de sprint zou dit leuk zijn, maar omdat dit een bak is met korte overbrengingen is de eindoverbrenging net zo kort als een 4-bak, dus dit resulteert niet in minder toeren bij bijv. 120 km/h. Beste is zoals geert zegt een 8P, afkomstig uit de G40 (meen ik) met een lange overbrenging in de 5e versnelling
|
#4
|
||||
|
||||
AHD afkomstig van een diesel? Zal een Seat Terra zijn geweest dan?
__________________
Quote:
|
#5
|
|||
|
|||
.
__________________
Caddyke...... Last edited by Sjon : 28-10-2015 at 19:15. |
#6
|
||||
|
||||
schakelmechanisme van een 1981 polo 1f werkt ook gewoon op een 5 bak
|