#1
|
|||
|
|||
Hulp gevraagd
Hallo,
Ik heb een probleem donderdag hield mijn golf 1 1600 diesel er mee op. Ik reed 100 km/h en was in eens al mij vermogen kwijt en viel die helemaal uit. Ik naar de kant. Kijk of er iets raars is onder de motorkap maar zag niks en ik start hem weer, toe was het weer goed. Dus ik naar huis gereden. Maar vertrouwde het niet dus ik savonds testen en nu gebeurt het steeds. Stationair loopt die wel niet helemaal mooi maar rijden wil niet. Hij is steeds zijn vermogen kwijt. Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn? Gr Arne |
#2
|
|||
|
|||
Brandstofpomp defect?
|
#3
|
||||
|
||||
Rommel in de tank?
Die van mij had t ooit ook. Was een soort bacterie wat er in de tank zat. Onder de achterbank zit een deksel, als je die loshaalt kan je ff in de tank kijken. |
#4
|
||||
|
||||
tank meter even verwijderen.
onderin de tank daar zit een brandstof filter. kun je zo van boven er uit halen. met een oude fietsspaak deze gaat vaker dicht zitten. dan krijgt de motor teweimig brandstof.
__________________
www.classicmk1.nl |
#5
|
|||
|
|||
Dat kan wel een zo zijn, vanmiddag even kijken.
Volgens mij is de brandstofpomp wel goed. Want als die stationair loopt en als je dan een verstuiverleiding los draaid dan komt de brandstof genoeg uit en met genoeg druk. |
#6
|
||||
|
||||
in het ergste geval de andere pomp proberen
|
#7
|
|||
|
|||
Die andere wil niet.. Die heeft op een of andere manier te veel speling op de as dus die trekt het tandwiel krom.
Maar goed het heeft allemaal niet geholpen. Hij is wel iets beter gaan lopen maar nog niet klaar. Kan die ook wat met de vertuivers te maken hebben? Want hij is nu ook wat onregelmatiger gaan lopen en het halfe dorp staat nu blank van de rook , was niet iedereen zo blij mee haha. Ook als ik nu gas geeft stotterd hij wat. Edit: Kan ook niet want als ik de toevoerslang van het filter in een jerrykan leg dan doet die het gewoon goed... Filter in de tank kan ook niet want die zit er al niet meer op. Last edited by Tuinhek : 17-02-2013 at 17:21. |
#8
|
|||
|
|||
Klinkt als een verstopping ergens in de lijn. Je hebt het filter in de tank weggehaald? Kunt m ff met perslucht doorblazen. Dan moet je wel even de dop van de tank draaien, dat de perslucht kan ontsnappen.
Last edited by Coen72 : 17-02-2013 at 23:49. |
#9
|
|||
|
|||
Heb ik ook al geprobeerd.
|
#10
|
||||
|
||||
Als er leidingen verstopt hebben gezeten en je rijdt tijden zo door dan is er ook niet veel brandstof en dus smering in de pomp gekomen. Dan is het fijne er direct af. Misschien vwrklaart dat nu het slechte lopen?
|
#11
|
||||
|
||||
heb je er andere verstuivers geprobeerd zo ja heb je ook nieuwe brandplaatjes gebruikt zodat er geen verstuiver lekt
|
#12
|
|||
|
|||
brandstoffilter vervangen
ze hebben tegenwoordig biodiesel n de brandstof geeft een soort alg en dat gaat dicht zitten |
#13
|
||||
|
||||
Zoek eens naar valse lucht, ik heb het bij mijn mk2 diesel gehad...
Stationair bleef ie lopen maar zodra je gas gaf kapte ie ermee, achteraf kwam ik erachter dat bij een aansluiting de slang niet helemaal afdichte en dus valse lucht meekwam in het mengsel, stukje eraf nieuwe slangklem en het probleem was weg
__________________
MK1 G60.......EATS GAS AND HAULS ASS!! ---------------------------- VW golf mk1 16VG60 RS in the making AUDI A6 C6 Avant 3.0 TDI new daily WWW.KLEENFREAKS.NL |
#14
|
|||
|
|||
Heb ik ook al naar gezocht, maar kon het niet vinden. Hij staat nu bij de garage want ik wou eigenlijk naar de meeting van vwspeed.
Toch bedankt |
#15
|
||||
|
||||
Heb je al eens gekeken naar de delco? Even afhalen en met licht schuurpapier erover... Kan zijn dat het probleem dan is opgelost...
Edit: kennis had dit ook en daardoor was probleem opgelost
__________________
Vw Polo 9n3 bj 2009=>on ta technix i have that nasty bounce Vw buggy apal bj 1974 |