|
||||
|
||||
BBS RM velg, band loopt leeg
Ik heb een setje BBS RM-en onder m'n Golf 1 GTI liggen.
En al vanaf dat ik ze heb is er één band die heel langzaam leeg loopt. In een week van 2 naar 1 bar en nog langer wachten, en hij is leeg. Inmiddels heb ik al een nieuw setje banden erom laten draaien, omdat de oude kaal en droog waren geworden. Maar die ene band/velg blijft lekken. Het is duidelijk dat ie ergens via de velg lekt. De velgranden sluiten goed af en lekke niet ( al eens getest) Iemand een idee hoe dit te verhelpen.
Golf I GTI 1.9 16V 1982 (restauratie klaar) Golf VI GTD (Daily) 215pk 420nm (Vagtechniek) Exen: Golf V GTI DSG Golf IV GTI TDI JD etc... Last edited by roverd : 20-02-2013 at 23:33. |
|
||||
|
||||
Lekt waarschijnlijk tussen de ringen en hart van de velg.
Heb je ze laten opknappen? |
|
||||
|
||||
Nee, niet laten opknappen....
Wat kan ik eraan doen om het verhelpen Is het mogelijk om er aan de binnenrand tussen rand en hard het op één of andere manier af te kitten met een soort van kit?.... Quote:
|
||||
|
||||
Banden eraf,
Uitelkaar pakken, schoonmaken nieuwe pakking ertussen En weer inelkaarzetten |
|
|||
|
|||
Kijk gewoon eerst eens waar ze lekken, gewoon wat hoger op druk zetten en mooi in een goed sopje zetten.
|
||||
|
||||
kunnen ook bij de boutjes lekken.
|
|||
|
|||
de meeste banden hallen hebben ook een "zwembad" daar kan je een lekke band in doen en onderdompelen. zo kan je net als bij je fietsband plakken zien waar de belletjes vandaan komen. Natuurlijk kan je dat ook zelf thuis doen maar dan moet je vrouw niet thuis zijn en het in het bad proberen of het zwembadje van de kinderen.
|
|
||||
|
||||
Quote:
|
||||
|
||||
ventiel niet gewoon lek?
Bij mijn opgeknaptje bbsjes zaten nieuwe ventielen bij en lekte ook gewoon. Daarna die ventielen ook afgekit. Anders zelf plantenspuit met wat afwasmiddel met water vullen en je velg inspuiten heb je het zo gezien |
|
||||
|
||||
Quote:
dat klopt gewoon afwasmiddel
|
||||
|
||||
Idd die plantenspuit werkt het beste.
Band oppompen alles nat spuiten en wachten. Soms begint het pas na een uur te schuimen, maar dan heb je je lek wel gevonden. Op het werk ook een waterbak staan, maar dat werkt lang niet zo fijn als die simpele plantenspuit. |
|
||||
|
||||
Bedankt voor alle tips.
Heb inmiddels contact gelegd met "sixpack". Was al van plan om m'n velgen op te (laten) knappen. Dat ga ik dis laten doen. Quote: