![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Graag zou ik ervaringen horen van jullie over het al dan niet plaatsen van een LPG installatie. Doordat de auto blijvend belastingvrij is is de verleiding erg groot om "aan het gas"
![]() Oh, om jullie voor te zijn; wij koken elektrisch ![]() |
#2
|
|||
|
|||
![]() Ik kook op gas!
Het geld wat je aan belasting bespaart, geef dat lekker uit aan benzine. Zonde, al die oldtimers op lpg. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Quote:
![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]() LPG krijgt toch een extra milieu heffing net als Diesels????
Of zit ik nu heel erg uit de richting?
__________________
![]() * '91 Jetta MK2 GLI USA * '91 Jetta MK2 GT 16V * '85 Jetta MK2 KAMEI X1 Coupe * '93 Passat 35i "ABT" dailydruif ![]() http://www.dubkreations.forumotion.net ![]() |
#5
|
|||
|
|||
![]() Quote:
heb ik ook wat van gelezen , maar of dit al is op auto's die al zonder WB rijden weet ik niet . |
#6
|
|||
|
|||
![]() alles vanaf 87 krijgt een brandstofheffing. daar zit hij met de 86'er nog net goed voor
|
#7
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Heb me er flink in verdiept; ze gaan het oldtimer-verhaal oprekken naar 30 jaar, elk jaar een jaar meer. Als je een auto van 87 hebt wordt hij pas bij 26 jaar belastingvrij, een auto van 88 pas bij 27 etc. ![]() Daarnaast gaan ze inderdaad brandstofheffing vragen voor auto's vanaf 1987, voor LPG en diesel. Volgens een kennis die er mee te maken heeft is dat ca. €350,- per jaar voor een Jetta. Voor diesel weet ik het niet. Die van ons is van 12-1986, een van de redenen dat we hem gekocht hebben dus! ![]() Het is dus financieel rete-interessant om er LPG in te schroeven. Met 1:9 a €0,80/l en €5,- verzekering per maand is alleen fietsen nog goedkoper....! |
#8
|
|||
|
|||
![]() hobby kost geld
![]() ![]() daar om betaal ik dat beetje wegenbelasting wel en tank waar hij voor gebouwd is , benzine . en liefste 98 ook nog ![]() |
#9
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Niet mogen, niet mogen.... Mijn meisje betaalt zelf haar peut en ze kan veel vaker op pad om te shoppen met vriendinnen als t minder kost. Is ook een van de selling-points geweest toen ik perse de Jetta wilde hebben ![]() Daarbij, t is niet de enige hobby ![]() |
#10
|
|||
|
|||
![]() Volgens mij is de vraag of het kan en niet het moraal van de belastingontduiker of mag een hobby geld kosten.
Kijk eens op www.vogelsautogas daar hebben ze veel ervaring met de wat oudere auto,s en verkopen ze ook doe het zelf pakketten. Ik heb in mijn bmw E21 toendertijd ook zelf gas ingelegd en dat stelt niet zoveel voor ( ongeregelde installaties mag je zelf laten keuren bij de rdw) Daarnaast ben ik erg blij dat er lpg bestaat ik rij naast de steilheck ook met een Cadillac Fleetwood en die loopt 1 op 4,5 op gas reken is om naar benzine ![]() ![]() |
#11
|
||||
|
||||
![]() gas....dat is voor op de camping of amerikaanse auto's.
niet aan beginnen,als je wat wil,.gooi er dan een diesel in.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#12
|
|||
|
|||
![]() Quote:
![]()
__________________
Golf Rallye club Friesland. |
#13
|
|||
|
|||
![]() Dank voor alle reacties!
Natuurlijk begrijp ik dat het gevoel bij LPG niet fantastisch is bij dergelijke auto's en daar heb ik respect voor (voel het zelf ook). Echter, de vraag is voornamelijk: kan het straffeloos (technisch)? Jullie zullen vast begrijpen dat ik bij een vrouw niet aan hoef te komen met een verhaal over "het gevoel" bij LPG. Met een vragende blik volgt dan de vraag waar het eigenlijk om gaat: "Kan hij er niet tegen dan?" ![]() Terechte vraag, welke ik nog altijd niet kan beantwoorden. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met ervaringen/advies zodat we een wel overwogen besluit kunnen nemen om het wel of niet te doen.... |
#14
|
||||
|
||||
![]() Gewoon lekker je eigen kop volgen en dat ding laten ombouwen op gas.
Ik zelf zit ook te denken aan LPG op de Golf...verstook samen met mijn vriendin elke maand zo`n 500eu aan benzine....dus daar valt dan flink op te besparen. En of ze er tegen kunnen? Er reden vroeger ook genoeg GTI`s op gas...8v of 16v, dus dat zal wel goed komen.
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#15
|
||||
|
||||
![]() Quote:
nee,hij zal het even goed doen,maar je motor is er simpelweg niet voor gebouwd.dus als je het goed wil doen,moet je de motor intern er op aan laten passen.[gaat in feite alleen om de cilinderkop]
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#16
|
||||
|
||||
![]() Wat moet er dan aangepast worden Gerben? Andere kleppen erin? Want mij is namelijk verteld dat ik niets hoefde aan te passen aan het blok (1.6 8V)
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#17
|
||||
|
||||
![]() Quote:
sowieso de klepzetels,of de kleppen van jouw blok geschikt zijn durf ik zo niet te zeggen.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#18
|
||||
|
||||
![]() als je auto op loodvrij kan rijden, dan kunnen je kleppen ook tegen LPG.
amerikaanse wagens zijn van rond de jaren 70 al voorzien met geharde klepzittingen, in europa is dit rond de jaren 80 gebeurd. als je een carb hebt, is LPG heel simpel in te bouwen, je moet er wel rekening houden dat LPG een ANDERE ontstekingscurve heeft dan benzine, en juist daarom zal je auto trager worden op LPG en ook meer verbruiken. daarentegen heeft LPG een oktaan van 116 of zoiets. dus kan je een hoogcompressieblok op LPG zetten en blijven gaan. als je nu de ontsteking gaat verbeteren zodat je meer naar de lpg curve gaat, dan zal je auto beter rijden op lpg en meer gaan stotteren op benzine. dus het hangt er vanaf waar je het meeste op wil rijden. starten op benzine is NIET nodig, is eigenlijk slechter voor de motor. het wordt alleen aangeraden om af en toe eens op benzine te rijden zodat carb, benzinepomp en leidingen niet droog komen te staan. door mensen aan te raden elke keer op benzine te starten, kunnen ze dit dus nooit vergeten (mijn dodge heeft geen benzinesysteem meer omdat net de pomp en de carb al overleden waren). bij LPG heb je ook GEEN chokeklep nodig aangezien dit nu een belemmering vormt voor de brandstoftoevoer (op benzine sluit deze enkel de lucht af zodat de motor meer benzine aanzuigt, op LPG sluit de chokeklep alles af). voor injectie wordt het een heel pak anders. daar moet je allereerst je injectoren al dichtkrijgen van het benzinesysteem en moet je dus op de één of andere manier LPG in de motor krijgen, zijnde met injectoren (LPI) of via een oud verdampersysteem in je luchttoevoer (LPG). ook de onsteking veranderen is bij injectie al moeilijker omdat deze over een computer zal beschikken en deze alles regelt (tenzij bij een oude mechanische injectie). je zal ook lambdazondes enzo moeten uitsluiten zodat de computer niet naar noodloop gaat. als je er een installatie wil inhangen, steek er dan direct een goeie in. bij een oude mechanische injectie moet je ook opletten met backfires. sommige autos gaan direct kapot als de mechanische injectie 1 backfire krijgt van de LPG installatie. ![]()
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93 http://www.fordcapri.be Last edited by fcapri : 17-08-2012 at 06:55. |
#19
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Ik heb exact dat verhaal inderdaad gehoord van een LPG-boer, maar wilde het ook heel graag horen van iemand die me niet een installatie probeert te verkopen ![]() De laatste die ik sprak leek het reëelst; hij vertelde dat bij VW/Audi blokken van die leeftijd zelfs de flash-lube (voor het extra smeren van kleppen) niet nodig is omdat ze kwalitatief al erg goed waren in die tijd. Quote:
Ik heb de K-Jetronic uitvoering. Dat is idd een mechanische injectie. Zou het mogelijk zijn om inderdaad de injectors te vervangen door LPI-injectors en het hele benzine gedeelte er uit te slopen? Of moet je dan perse een Lambda sonde en computer hebben? Is die computer later in te bouwen? Of zijn er LPG installaties met een computer? Het liefst koop ik een systeem wat goed, betrouwbaar en degelijk is, en dan gaat het hele benzine-systeem in de opslag... ![]() |
#20
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ik zou persoonlijk niet het hele benzine systeem in de opslag doen.... Het is extra werk (in en uit bouwen) en het is naar mijn idee niet echt safe (mocht er ooit een keer een plek zijn waar je geen LPG kan tanken?) Als je aan de ombouw begint bedenk dan wel dat de auto wellicht minder goed kan gaan lopen omdat die al vanaf 86 op benzine rijd, een collega van mij heeft het ook gedaan (alleen dan met een Manta) en die heeft er best veel tijd en energie in moeten stoppen om het ding fatsoenlijk op de weg te krijgen zonder stotteren enz... Any way, good luck ![]()
__________________
Dodge RAM 1500 ![]() |