#1
|
||||
|
||||
Scirocco Mk2 Tunen
Hallo allemaal,
Nadat ik mijn Corrado G60 heb verkocht, heb ik een Scirocco MK2 met een 1.8 JH motor gekocht. Maar ik begin nu wel vermogen te missen, is er een goedkope manier om het vermogen van deze motor een beetje op te krikken? De vorige eigenaar heeft er al een gasklep van een Audi 5 Cilinder op gemonteerd, maar hij zei hierbij wel dat de inlaat nog aangepast moet worden. Wat kan ik hier precies aan doen? En hebben jullie nog meer tips voor deze motor, of zeggen jullie dat ik hier geen geld in moet steken, omdat de motor het niet waard is. Alvast bedankt! |
#2
|
|||
|
|||
verkopen die handel en terug een G60 kopen
__________________
Present: Vw Corrado 1.8 G60 92' LC3U(project) Vw Golf II 1.8 Gti 84' LA3A(weekend car) Moto dax 150cc daytona 2006(low rider) Past: Fiat Fiorino 1.7 97' wide body Chevrolet Lacetti 2006 1.4 16v(sold) Vw Polo 2f 1.1 93' LC6U(project) |
#3
|
||||
|
||||
Een echt goedkope manier om deze sneller te krijgen is er niet.
Om merkbare pk te winnen ga je toch al richting een nokkenas en een spaghettiespruitstuk. Ligt er een beetje aan watvje zelf wil investeren in de motor. Maar 160pk haal je er niet zomaar uit |
#4
|
||||
|
||||
160pk hoeft ook niet, want deze is een stuk lichter, maar gewoon wat vlotter zou fijn zijn.
|
#5
|
||||
|
||||
Misschien kan je ergens een gebruikt nokkenasje vinden en een gebruikt spruitstuk. Dan heb je ff wat meer pit. Het zijn best goede blokken en op die manier kan je er erg veel plezier van hebben.
|
#6
|
||||
|
||||
scirocco 2 is ook in 16v geleverd, mischien dat je een 16v motor met inlaat aan de bestuurderskant kan vinden.
zo zit dit origineel bij een scirocco 16v
__________________
I like boost , doesn't matter if it's supercharged or turbocharged. |
#7
|
||||
|
||||
Aan wat voor nokkenas zou ik dan moeten denken? Hoeveel graden?
|
#8
|
||||
|
||||
Niemand?
|
#9
|
|||
|
|||
met dat blokje ik denk 276 graden maar faks ff naar bolku die kan je dat zo zeggen,mischien heeft ie nog iets gebruikts liggen
http://www.bolku-tuning.nl/index.ph...d0mnvi4v3vt87m7 |
#10
|
||||
|
||||
Er een tdi in bouwen een pomp van Bert er op of de volledige electronica en chippen.
En je dan in een deuk lachen en je zelf afvragen waarom je het niet eerder hebt gedaan. |
#11
|
||||
|
||||
Ik heb twee scirocco's gehad (Webers en injectie) allebei 1.8. Injectie was trager, reed fijn en de Webers waren bruut (145 ipv 90 pk) maar het onrustige draaien en verbruik deed mij zo af en toe terugdenken aan de 90 po injectie. Heel veel snelheid in vermogen was er trouwens niet echt. In de scirocco's zit je zo laag dat je al snel hard lijkt te gaan. Mijn mening is dat als je echt sneller wilt met een scirocco dat je een corrado vr6 lid dergelijks koopt. Je investering in de scirocco om dit vermogen erin te krijgen haal je er niet uit.
|
#12
|
||||
|
||||
Ja, ik weet dat een Corrado veel harder gaat, heb een G60 namelijk gehad. Maar zou toch graag wat meer vermogen eruit halen, maar ik zie al dat ik er redelijk veel geld in moet steken, voor eigenlijk weinig vermogen. Dat is wel jammer dan, misschien in de toekomst een andere auto of toch een motorswap die redelijk makkelijk is uit te voeren.
|
#13
|
||||
|
||||
1 tip voor een jh motor: Spaghettispruitstuk + k&n inlegfilter + kat weg.k had nog niet eens een andere nokkenas maar kon het verschil goed merken. Succes!
|
#14
|
||||
|
||||
Kat weg is nog best een goed idee trouwens. Had ik nog niet aan gedacht, voor een spruitstuk was ik al een beetje aan het rondkijken. Welk merk zou je aanraden?
|
#15
|
||||
|
||||
Ik had er 1 besteld bij hottuning. Merk is raceland. Moest wel gaten opboren op het passend te krijgen. Die bouten die erbij zaten waren ook na een halfjaar kapot maarja het was wel een goedkoop spruitstuk.
|
#16
|
||||
|
||||
Ik heb nog een licht aangepaste inlaaat voor KR gasklep liggen die ik niet meer gebruik. die mag je zo met luchtweger, injectoren etc ophalen.
ik had het aangepast voor mijn scirocco maar ik heb nu webers. liever had ik injectie gehouden maar dat past niet in me huidige kop. Met een aangepaste in- en uitlaatlijn en een snelle nokkenas heb je evengoed een leuke motor hoor.
__________________
Oldy: VW Scirocco LS '74 Daily: Audi 80 2.8 Quattro Project: VW Scirocco GT(i) |