#1
|
|||
|
|||
Brandstof pomp Relais
Hallo,
Welk brandstofpomp Relais hoort bij welke moter ? Ik heb een Golf gti motercode EV, daar zit in een Brandstofpomp Relais 321906059D. Deze was kapot dus ik had een nieuwe besteld bij Boelm autostyling. Deze er in gestoken en die word erg warm en de auto valt onregelmatig uit. Opgebeld en de 321906059H opgestuurd gekregen, alleen bij vol gas gaat hij inhouden en stotteren. Weet iemand hier iets over ? Is er iemand die het in Etka zou kunnen nakijken ? Alvast bedankt! Groetjes, Ramon |
#2
|
|||
|
|||
Hoi Ramon, mijn vrouw rijdt ook een GTI uit 1986 met EV motor, heb even gekeken en hier zit de 321 906 059 G in!, weet je zeker dat het relais de oorzaak is?, gr. Marcel.
|
#3
|
|||
|
|||
Quote:
Hey dat is weer anders, ja nou het relais is nogal geocideerd vanbinnen, dus dat zal het wel zijn denk ik. Maar nog even een vraag, met de 321.906.059D die er bij mij in zit. als ik de sleutel omdraai dan hoor in niet de pomp zoemmen, dat heeft hij nooit gedaan, doet die G het in de golf van je vrouw wel ? Gr, Ramon |
#4
|
|||
|
|||
Wat bedoel je nou zoemt de pomp wel of niet?, bij onze EV hoor ik hem niet als ik alleen het kontakt aanzet, maar jouw probleem kan meerdere oorzaken hebben! Hoe zijn je bougie kabels, rotor en verdeelkap??, heb laatst ook 1 kabel kapot gehad, org. Beru van buiten niks aan te zien en nog geen 2 jaar oud!, vonk sloeg weg naar de cilinder kop zodra ik gas gaf en daardoor dus ook inhouden en stotteren want op 3 cilinders lopen natuurlijk!, gr. Marcel.
|
#5
|
|||
|
|||
Quote:
Dat is allemaal in orde, elk jaar nieuwe verdelerkap, nieuwe bougies en nieuwe kabels om de 2 á 3 jaar. Wat ik bedoel met die zoem is dat er ook gti's zijn waarbij je bij het contact aanzetten een zoem hoort van de brandstofpomp dan bouwt hij even druk op voor het starten. Ik heb het relais G besteld in duitsland. Als die er in zit zou het goed moeten wezen, alleen vraag ik me wel af hoe het kan dat ik al jaren op een typpe D relais rijd, want die zat er al in toen ik hem kocht. Gr, Ramon |
#6
|
||||
|
||||
volgensmij zit de brandstofpomp van dit motortype net als o.a de DX geschakeld via de laadstroom.
Als deze begin te draaien (als je de sleutel dus in start positie zet) schakelt hij het relais en begint de pomp te lopen. en slaat dus ook weer af als de dynamo stil komt te staan. De PL motoren en de motoren o.a op digifant sturen de pomp aan dmv massa zodra je deze op contact zet en laat deze enkele sec. lopen. dit regelt de ecu en niet het relais. Het veranderen van relais zal er dus niet voor zorgen dat je pomp gaat draaien bij inschakelen van contact. |
#7
|
|||
|
|||
Quote:
Het verschilt wel degelijk welk relais je hebt, de relais met op het eind van het nummer D,H en F draaien allemaal even voor als je de sleutel op de acc stand zet, de G als het goed is niet. En je kan ook niet met elk relais zomaar gaan rijden, nieuw typpe D versmelt in een EV zekkeringenkast, typpe H is voor een 66kw, met deze er in hapert hij met vol gas in een EV. Dus daarom ook dit toppic om eens te kijken wel typpe brandstofpomp Relais nou bij welke moter hoort en bij welk bouwjaar en brandstof systeem. Gr, Ramon |
#8
|
||||
|
||||
ben bwnieuwd hoe het zit.
|
#9
|
|||
|
|||
Quote:
Ja anders ik wel, ik heb relais met G op het eind nu besteld dus ff afwachten of het dan opgelost is. Wat ik alleen wel vreemd vind is dat er een D relais in zat. |
#10
|
||||
|
||||
Vermoed dat de hoofdpomp of opvoerpomp(gaan over hetzelfde relais) versleten is en hogere spanning trekt,resulteert in hogere stroom,warmte in relais,je kan ook het relais verwijderen en een doorverbinding maken met 2 platte amp.stekkers en draad,weet je gelijk genoeg (brede stekkerpootjes op relais is voor spanning naar pomp)
|
#11
|
||||
|
||||
Quote:
idd,met een G aan het eind is de juiste,die gooit bij 6500 de stroom eraf.te ruilen voor een exemplaar met een F,die schuift de begrenzer naar 7500 maar is verder hetzelfde,andere nummers hebben een andere werking[vaste aansturing]en zullen dus zeer waarschijnlijk niet goed werken.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#12
|
||||
|
||||
Quote:
Nooit geweten dat deze relais bij een bepaald rpm de boel afsluit. |
#13
|
|||
|
|||
@ Johan klopt de pompen lopen even bij kontakt aan bij Digifant motoren, heb zelf een 89er met ABF motor en doet dat ook, @ Ramon toch twijfel ik bij de oorzaak van jouw probleem!, afwachten wat het G relais doet!, gr. Marcel.
|
#14
|
|||
|
|||
Quote:
echt een probleem is het niet, er zit gewoon een verkeerd relais in..... We wachten het even af en dan kom ik later met meer info hier. |
#15
|
||||
|
||||
Quote:
Precies. de ecu geeft massa aan het relais zodat deze schakelt en de stroom doorgeeft aan de pomp. Ik kan er alleen ff niet bij hoe er bij bovenstaande EV motor de pomp enkele sec. Draait na het inschakelen van het contact. Wat bediend het relais? en wat zorgt ervoor dat hij weer uitschakelt? |
#16
|
|||
|
|||
Quote:
Volgensmij zit dat in het relais zelf, deze laat hem 2 sec. lopen als je je contact aan zet. Maar dat hoort dus niet bij een EV begrijp ik. |
#17
|
|||
|
|||
321 906 059 G is op de post komt met de DHL uit duitsland
|
#18
|
|||
|
|||
Het nieuwe relais zit er in en tot nu toe geen problemen meer gehad!
Gr, Ramon |
#19
|
|||
|
|||
|
#20
|
|||
|
|||
Quote:
ik kwam er ook een paar jaar geleden achter dat de stroom bij het ene relais er eerder af gaat als bij een andere,als je er wat mee experimenteerd heb je soms een leuk resultaat ik heb nou een ander relais in mijn 1.8 golf 3 die trekt ook lekker door nou tot 6500... maar on topic,zie dat het probleem is opgelost,goeje dan |