![]() |
|
|||
|
|||
![]() Hallo allemaal,
Na het vervanger van de verdelerkap loopt mn golfje al een stuk beter. Alleen bij een koude motor loopt hij een beetje moeilijk en bij gasloslaten valt het toerental te ver terug, en slaat de auto soms ook of. Bij een warme motor geen problemen. Te oude olie (6500km) of is het wat anders? Chris |
|
||||
|
||||
![]() Om watvoor motor gaat het?
|
|||
|
|||
![]() Oh, das natuurlijk wel handig ja. 1.3 NZ'je
|
|
|||
|
|||
![]() Kijk eens op deze site:
http://vw-nz.freehostingcloud.com/ Mijn Golf had ook iets dergelijks. Koud starten prima maar tijdens de opwarmfase (na ongeveer 1 tot 3 km) hield opeens de motor in, begon te bokken en stationair laag in het toerental. Na 5 km was het over. Na lang zoeken (ivm dat er steeds maar korte tijd was) en testen was het de bedrading van de lambdasonde (aarde- en lambdasignaaldraad), deze waren bij de stekker afgebroken. Meestal wordt aangeraden om eerst de temperatuursensor (de blauwe) na te kijken/meten of vervangen (zou eerst de sloop proberen, paar euro) Succes met zoeken. |
|
|||
|
|||
![]() Site heb ik meerdere malen geraadpleegd, maar wordt er met dit probleem niet echt wijzer van. Verder heeft de site me goed uit de brand geholpen een paar keer! Temperatuurssensor is al vervangen. Misschien lambda? Moeilijk moeilijk, helaas ben ik niet zo technisch..
|