![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Beste forummers,
sinds gister hoorde ik ineens een soort schavend geluid van links voor komen. Nou heb ik hem opgekrikt en gevoeld of er speling op het wiel zit. Er zit wel een heel klein beetje speling op. Hoort er helemaal geen speling op te zitten? En als ik met de hand aan het wiel draai of er tegen aan tik dan hoor ik een rammel betekent dit een kapotte wielager of iets anders misschien. De wielager is denk ik 1000 km geleden erin geperst.. alvast bedankt |
#2
|
||||
|
||||
![]() hoe zit het met de remblokken? geen vuil tussen klauw en schijf?
speling moet je voelen door wiel bovenaan en onderaan vast te nemen en dan heen en weer trekken. doe je dit links en rechts, dan voel je de speling van het stuurhuis
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93 http://www.fordcapri.be |
#3
|
|||
|
|||
![]() Heb er nog eens goed naar gekeken maar ik denk dat ik iets over het hoofd heb gezien wat ik nu wel zie. Het ijzeren stof kapje wat er aan zit is aan een kant los geroest en die raakt mijn remschijf het is nu opgelost heb de stofkap eraf gehaald. kan dit kwaad of kan ik het gewoon zo laten zonder die kap?
Last edited by Nels : 24-01-2013 at 16:31. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Ik zou er weer een stofkap opzetten. Voorkomt ophoping van smeer en vuiligheid.
|
#5
|
|||
|
|||
![]() toch wel? maar er komt zoiezo ook vuil op wat op de weg ligt.. probleem is een beetje dat die boutjes of schroefjes (kan geeneens meer zien wat het is) zo vastgeroest en gekoekt zitten. heb de kap er afgeknipt omdat ik ze niet los kreeg.
|
#7
|
|||
|
|||
![]() Oke. Ik was zelf al tot de conclusie dat ik het zo ging laten. Het blijkt dat aan de rechter voorkant bij mijn golfje ook nooit een kap heeft gezeten (sinds ik hem heb). Heb van een oude (die ik nog had liggen) geprobeerd de boutjes los te krijgen maar dat lukt mij niet zonder de kap kapot te maken. Dus rij wel gewoon rond zonder die kappen.
Bedankt voor jullie hulp iig. Groetjes, Nels |
#8
|
||||
|
||||
![]() Hete remdeeltjes (schijf/blokken) kunnen je stofhoezen om zeep helpen,dient tevens als hitteschild voor bijv.remslang .....ingenieurs hebben hier wel over nagedacht.
|
#9
|
|||
|
|||
![]() die zitten er niet voor niks....
je kunt ze wat bijbuigen dan is het opgelost,ma ja je hebt m al eraf |
#10
|
|||
|
|||
![]() Had het eerst proberen te buigen maar toen brak hij bij het middelste boutje ook af en toen heb ik hem maar helemaal eraf gehaald. De boutjes die erop zitten zijn zo roestig en aangekoekt als maar zijn kan, dus heb weinig opties dan ze eraf laten in mijn ogen. Achter zitten ze er wel nog op alleen voor niet. Heb er nog info over opgezocht en de helft zegt dat je ze er wel af kan laten en de andere helft zegt dat het beter is om ze erop te houden. Het blijkt dat ik aan een kant nooit zon kap heb gehad en heb er eerlijk gezegd nog nooit problemen mee gehad. Gebruik mijn golfje als daily en rij er gewoon normaal mee. Voorlopig laat ik het even zo, als iemand nog ideen heeft hoe ik er weer een kap op kan bevestigen dan hoor ik het graag. Uitboren heb ik al geprobeerd maar geen succes dus dat is voor mij iig geen optie.
|
#11
|
|||
|
|||
![]() die schroefjes zitten idd muurvast of zijn weggerot van de roest,je moet er idd veel tijd insteken om die verotte stukjes eruit te krijgen ma ja daar moet je maar zin in hebben,hehe,ze zitten er voor vuil en modder en steentjes te weerhouden dat ze tussen de blokken of rem komen,en als er wat tussen zit is het schoonmaken of ff achteruit rijden en dan remmen komt het steentje/rotzooi er ook meestal uit
|
#12
|
||||
|
||||
![]() ik heb er zo al bij verschillende autos weggelaten hoor, nooit problemen mee. zo warm zal jij je remmen wel niet gaan krijgen dat je remleidingen en stofhoezen er last van krijgen.
bij andere merken zitten de binnenste stofhoezen van de aandrijfassen gewoon naast de uitlaat
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93 http://www.fordcapri.be |
#13
|
|||
|
|||
![]() Dat las ik dus ook op andere forums dat hier in Nederland als je gewoon rijd je remmen echt niet zo mega heet worden dat je er last van krijgt. Als je er mee op het circuit zou rijden of in de bergen woonde zou het een ander verhaal zijn stond daar. Maar zo te horen blijft het een beetje 50/50 met de meningen over de stofkappen.
|