#1
|
||||
|
||||
1.4 tsi of 2.0 tfsi?
Ben om het moment aan het kijken voor een Scirocco 3. Hebben jullie ervaring met de 160 pk versie vd 1.4? Is het verstandig om deze te laten chippen? Of beter dan toch voor de 2.0 gaan?
Weet dat de 1.4 een tijd problemen heeft gehad met de kettingen. Zijn er nog andere zwakke punten? En van de 2 liter? Wil sowiezo een dsg. Groetjes Yann
__________________
Daily: Bmw f30 320d Fun: Porsche Boxster S |
#2
|
||||
|
||||
2.0 drinkt graag een slokje extra, een 1.4 TSI 160 PK rijdt echt prima en het verbruik is zeker vele male beter als een 2.0... Wij hebben zelf een 160 PK 1.4 TSI gehad in een golf 5 (nieuw gekocht en met een 100.000 KM verkocht). Wij hadden de 6 bak hand geschakeld maar wellicht dat het met DSG anders is (?).
__________________
Dodge RAM 1500 |
#3
|
||||
|
||||
Het extra verbruik is eigenlijk wel logisch. Wat reed je dan gemiddeld kwa verbruik?
__________________
Daily: Bmw f30 320d Fun: Porsche Boxster S |
#4
|
||||
|
||||
2 liter is wat dorstiger, maar dat loopt ook als de brandweer !!
__________________
also known as L(ittle) R(ed) R(ooster) |
#5
|
||||
|
||||
Mijn 2.0 tfsi drinkt bij stadsverkeer 1/10 en snelweg 1/12.5.
__________________
Audi A5 SB 2.0 tfsi quattro S-line Vw Lupo 1.4 |
#6
|
||||
|
||||
Quote:
Dat is goed te doen eigenlijk. Zijn er nog dingen waar ik op moet letten, motorisch gezien?
__________________
Daily: Bmw f30 320d Fun: Porsche Boxster S |
#7
|
||||
|
||||
2.0tsi dsg zou ik voor gaan. Sterke blokken en met een goede chip is het eigenlijk al een bommetje.
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor Golf 1 1.3 Carburateurs Golf Rallye Dailys: Phaeton W12 & T5GP California |
#8
|
||||
|
||||
Heb pas met een 122 pk gereden maar dat viel heel erg tegen.
Een collega heeft een Audi q3 met een 2.0 tfsi met s-tronic(dsg). En dat beviel erg goed. Hoorde wel dat ze een beetje olie verbruiken de 2 liters. Kan iemand dat beamen? Is het de zelfse motor als de mk5 gti?
__________________
Daily: Bmw f30 320d Fun: Porsche Boxster S |
#9
|
||||
|
||||
Is 'Audi' probleem 2.0 en 1.8 tsi, is andere motor dan de 'gti' motoren
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor Golf 1 1.3 Carburateurs Golf Rallye Dailys: Phaeton W12 & T5GP California |
#10
|
|||
|
|||
Bij normaal gebruik scoor ik met de 2.0 Tfsi ong 1:12,5.
(Golf 5 GTI) Ik kan niet direct een reden bedenken om de 1.4 te nemen. Wellicht is ie wat zuiniger maar lang niet zo fijn dan de 2.0 Tfsi. Ook qua duurzaamheod vraag ik me ook af wat de 1400 op den duur doet. Als je meer pk's en koppel wilt kun je de 2.0 niet laten staan. Maar misschien ben ik wat bevooroordeeld? |
#11
|
||||
|
||||
Quote:
Oke, thnx! Een reden zou zijn dat de prijs nogal uiteen loopt. Al zijn de 2.0 vaak voller kwa opties wat mij ook wel aan staat. Vanaf augustus gaat mijn collega halve weken werken en zal dan ook meer moeten gaan rijden. Ga binnenkort maar met verschillende proefrijden. Bedankt voor de info guys
__________________
Daily: Bmw f30 320d Fun: Porsche Boxster S |
#12
|
||||
|
||||
Bprijs even een PM sturen die heeft een 1.4 (bomvolle) scirocco 3. Vraag hem eens na zijn ervaringen. Hij heeft hem trouwens ook te koop staan.
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/...previousPage=lr
__________________
Cars. Golf 7 tdi. Seat mii Golf 2 GTI 84' (origineel ned) Last edited by Tiefleger : 07-01-2013 at 23:25. |
#13
|
||||
|
||||
Quote:
Zal em een pm sturen! Thnx
__________________
Daily: Bmw f30 320d Fun: Porsche Boxster S |
#14
|
||||
|
||||
ik heb met zo'n 1.4 gereden,weet niet wat het prijsverschil is maar ik was aangenaam verrast[en ben best wat gewend ]vind het een leuk motortje voor zo'n ding.
2 liters is wel leuk,maar wel veel hogedrukpomp problemen,drijfstanglagers,carterontluchting. al weet ik niet of de 1.4 in dat opzicht veel beter is.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#15
|
||||
|
||||
Zit toch 3/4 duizend verschil in. En ze zijn moeilijk te vinden.
Tis met andere woorden maar afwachten met beide motoren?
__________________
Daily: Bmw f30 320d Fun: Porsche Boxster S |
#16
|
||||
|
||||
Quote:
ik weet het niet,1.4 hoor ik zelf weinig over,en hebben wij volgens mij ook nog niet aan gewerkt.2.0 daarentegen
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#17
|
||||
|
||||
Quote:
De 1.4 was toch met de kettingen die op gingen rekken? Weleens wat op autoweek gelezen. Allemaal knap staaltje techniek maar zo'n torretje in een 'grote' auto klinkt nog ff vreemd
__________________
Daily: Bmw f30 320d Fun: Porsche Boxster S |
#18
|
||||
|
||||
Quote:
dat zou kunnen idd,maar ik vervang dan alsnog liever eens een ketting als dat alles is.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#19
|
||||
|
||||
Quote:
Dat is waar. Eerst maar met beide gaan rijden. Wil de beslissing ook niet te snel maken. Heeft me in het verleden een hoop geld gekost om met voornamelijk emotie te kopen
__________________
Daily: Bmw f30 320d Fun: Porsche Boxster S |
#20
|
||||
|
||||
als je met een 2.0 rijd wil je waarschijnlijk die 1.4 niet meer.....maja,ik zou economisch gezien wel voor een 1.4 gaan denk ik.daarmee sta je ook niet voor paal....
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |