#1
|
||||
|
||||
Golf 1 gti pirelli 2000e oettinger
Goedendag allemaal
Ik zal me eerst ff voorstellen. Ik ben dus Mo en ik kom uit Zwolle en ben 25 jaar jong en ben Turks van afkomst. En helemaal gek van vw. Het begon allemaal toen ik 13 was en me vader aankwam met een nieuwe 2dehandse auto. Het was een golf 1 gti pirelli 4 deurs. Toen was ik jong en zei ik nog tegen mijn vader wat is dit voor een lelijk vierkant lucifer doosje. Maar na een tijdje wen je eraan en na een tijdje wil je hem niet meer weghebben. De 4 deurs gti werd nooit gebruikt en ging dus een stalling in met meerdere auto's stuk of 20. Na een aantal weken tijdens ontbijt ging de huistelefoon ring ring. En wat blijkt nou de hele stalling was weggefikt en daar gaat je golf 1 pirelli 4 deurs wat ook nog schaars is. Nou wou ik persee weer een golf 1 gti na echt lang zoeken en veel verotte auto's tegen te zijn gekomen verder gaan zoeken. Toen een advertentie gevonden van een golf 1 gti 16v vlak voor de grens. We zijn erheen gereden met me vader. Me vader bekeek de auto maar ik ben altijd nieuwsgierig en begon de grote schuur te bewonderen en ik zag in een hoek een halve witte golf 1 dus ik riep me papa. Het beviel hem meer dan de 16v. En hebben we de witte pirelli maar gekocht. Er zaten heel veel facturen bij. Er zaten veel papieren van oettinger bij maarjah op zo'n leeftijd zegt oettinger mij dus niks was al blij met de golf 1. Na een tijdje ga je onderzoeken wat is oettinger nou. Na een kleine onderzoek kom je al snel te weten dat er een leuke speciale blok inzit. Het is dus een 2 liter motorblok van oettinger andere zuigers, andere krukas snelle schrick nokkenas met versterkte schrick nokkenasveren. Grote inlaat en uitlaat kleppen. Sachs race koppeling, 2 delige oettinger carterset, Bewerkte inlaat, Bewerkte kop enz enz enz enz Hier een bewijs dat hem om een echte oettinger gaat Er staan alle gegevens op welke bougie welke olie hoe hij afgesteld moet worden wat er allemaal aan gedaan is enz enz In de Ijsselhallen in zwolle had je elk jaar een auto beurs. Ik had toen heldere meuk gekocht zoals knipperlichten koplampen met kruis enz enz Hier zie je dus het heldere meuk erop maar dit is echt jaren geleden Daar is nu wel verandering in gekomen dus gewoon originele koplampen met witte originele knipperlichten Op een gegeven moment begon de bekende plekken te rotten wielkastranden reserve wielbak en de dorpels. Hij heeft daarna heel lang in een garage gestaan en niks meer aangedaan. Maar daar moest verandering in komen. Dus zijn we begonnen om het motorblok eruit te halen. De voorfront was verot. Dus die er maar uitgehaald alle puntlassen uitgeboord en netjes gemaakt. Heb bij Arie in leuvenheim een originele voorfront opgehaalt. Maar die was uitgezaagd via de chassibalken en stuk van het binnenspatbord maar dat moet allemaal weg zodat je het netjes pas kan maken. Heb geen foto's van het slopen maar wel toen het voorfront net klaar was en alle laspunten geslepen Owjah wat ik vergeten ben is toen ik net mijn rijbewijs had ben ik naar heerde gereden met een vriend en een setje opknap bbs rm gekocht waar ik de randen heb ontlakt nieuwe chromen boutjes en de randen van heb gepolijst De bbsjes staan er nu zo bij hoogglans zwart gepoedercoat met originele 2 inch randen en rvs vergulde boutjes roesten dus niet dus rondom 8j Achterwielranden waren ook verot dat kwam door de wielkastvebreder aangezien daar veel water tussen gaat zitten en het metaal dus weggaat rotten. Hup nieuwe erin Randen zijn ondertussen al strak gemaakt en gespoten met grondverf nog geen foto van Last edited by oettinger_18 : 06-03-2012 at 18:00. |
#2
|
||||
|
||||
Welkom!
Plannen klinken goed! Ik ga dit volgen!
__________________
MK 1 gti 83 (project) |
#3
|
|||
|
|||
Hoi dit project ga ik ook zeker volgen.
je bent echt goed bezig. aangezien ik zelf ook bezig ben met een 2000e golf 1 heb je meer specs van je blok? hoeveel graden is je nokkenas? Hoeveel is je vliegwiel afgedraaid? hoe groot zijn je cilinders? Ik had gelezen dat het op basis van een 1.8 DX gebouwd is. en wat zit er nog meer op jou auto van oettinger? grtz Stefan2
__________________
My Golf is my image |
#4
|
||||
|
||||
krukas is 94.5
boring is 82.5 als ik het goed heb 276 graden schrick nokkenass Kijk morgen wel na de verdere specificaties Ik heb nog een oettinger stuur Last edited by oettinger_18 : 06-03-2012 at 20:35. |
#5
|
||||
|
||||
ook foto`s van je motor
__________________
www.classicmk1.nl |
#6
|
||||
|
||||
Motor is van buitenaf gewoon een dx motorblok. Ik mis alleen de oettinger kleppendeksel
|
#7
|
|||
|
|||
wel de 2 delige carterpan?
gaaf stuurtje die zijn echt zeldzaam.
__________________
My Golf is my image |
#8
|
||||
|
||||
Yeps 2 delige carterpan met de verlengde pomp heb ik ook. Heb ook nog een reserve onderste deel aangezien de carters heel laag liggen kan je ze snel kapot rijden.
Hier de foto van de extra carterpan. Ik had zelf nog een extra complete 2 delige carterpan liggen maar die heb ik verkocht en nu spijt van. Maarjah wel mooi prijs voor gekregen Heb jij nog foto's Stefan?? Altijd wel leuk |
#9
|
||||
|
||||
Unieke wagen Mooi maken en zuinig op zijn
__________________
Prius3 Superb Combi 1.6TDI Hartog optimized Z3 M-Coupe S54 Phoenix Gelb nr. 27/269 Boxster S 987 48dkm Ducati 916, 748SP, 999S Suzuki GSXR750 ‘87, ‘91, ‘91 |
#10
|
||||
|
||||
Mooi ding Mo !!! Hou ons op de hoogte.
__________________
also known as L(ittle) R(ed) R(ooster) |
#11
|
||||
|
||||
zuinig ben ik er zeker wel op hy komt straks gwn in me achtertuin :p
|
#12
|
|||
|
|||
ja ik heb foto's maar dat is alleen van losse onderdelen,
ind superleuk. iemand die ook met een 2000E/ bezig is. als de jouwe klaar is en de mijnne dan gaan we zeker meeten. ha ha jij uit het hoogste puntje van het land en ik uit het meest zuidwestelijke kant van het land.
__________________
My Golf is my image Last edited by Stefan2 : 08-03-2012 at 20:35. |
#13
|
||||
|
||||
Quote:
Ik wacht op de foto's kom maar op altijd wel leuk maar heb jij ook papieren ervan?? En nog extra onderdelen liggen of dat niet?? Verder bezig geweest met de rotte dorpels. Heb op marktplaats een linker en een rechter dorpel kunnen vinden en wat rot is eruit geslepen en pas gemaakt. Krikpunt is vervangen door een extra dikke plaat zodat hij weer jaaaaaaren meegaat |
#14
|
||||
|
||||
Hoe kan dat er geen oettinger op je kenteken staat. Er staat gewoon golf gti 82 kw
en 875 kg |
#15
|
||||
|
||||
Moet dat dan? Blok is in 1989 onderhanden genomen door oettinger
|
#16
|
|||
|
|||
Quote:
Hoe kom jij aan ze kenteken dan ?
__________________
VW Golf mk3 G60 ringtool VW Golf mk3 VR6 |
#17
|
||||
|
||||
Quote:
Volgen mij wel hoor, en ze zijn genummerd net zo als de pirelli golf 1 |
#18
|
||||
|
||||
Blok heeft een nummer als je een emming motor in een golf 1 hebt of van kronenburg staat dat tog ook niet op je kenteken?
En inderdaad hoe weet je mijn kenteken? Je hebt de laatste 4 ben je alle combinatie's langsgeweest ofsjow :P haha |
#19
|
||||
|
||||
Quote:
Je kan emming of van kronenburg niet vergelijk met oettinger Nummer bedoel ik het casco nummer mee. Laaste 5 kan je zien op de foto Veel sukzes met het restaureren van de golf |
#20
|
||||
|
||||
Thnx gaat goed komen heb jou pagina ook ff bekeken ziet er goed uit hoor dikke collectie
|