#1
|
|||
|
|||
vast gevroren deur, deurkruk stuk
oke, ik begrijp dat het dom en lomp is, maar ik heb me deurkruk vandaag stuk getrokken, omdat me deur niet open ging. (ik vermoed gewoon dicht gevroren)
los van de deurrubbers insmeren, is er meer wat ik kan doen om dit in het vervolg te voorkomen? waar ik namelijk ook last van heb, is dat er veel ijs "opbouw" is in de deurgreep, het heveltje blijft dan hangen, en de deur sluit dan ook niet meer goed. intussen wel via de kofferbak de bijrijders deur open gekregen (bijrijdersdeur zit geen slotje in ) kwam al een oud topic tegen waar een bruikbare uitleg in stond over het vervangen, maar zoek nu dus nog tips voor de preventie.... |
#2
|
|||
|
|||
Ik had vanmorgen ook dat de hevel van de klink bleef hangen, en de deur niet meer goed sloot.
Ik denk dat ik het slot ga smeren met wd40 ofzo, misschien dat dat het vocht verdrijft en de zaak dan niet meer vast vriest?
__________________
Passat variant 1.8 20vt ABT 2001 familie kar Golf 3 1.6 1997 beunmobiel |
#3
|
|||
|
|||
Zelfs bij mijn DS3 kraakte het allemaal vanochtend. Regen en daarna vorst komt gelukkig niet zo vaak voor.
|
#4
|
|||
|
|||
mja, denk dat ik er voortaan maar gewoon water overheen kieper.. ik rij daarna meteen 60km snelweg, dus rij het dan hopelijk snel droog voor het opnieuw aan kan vriezen..
maar vind het echt een ontwerp fout... rij nu 10 jaar auto, en al minstens zoveel auto's gehad(allemaal niet vw), nog nooit een auto gehad waar de deurkruk zo vast gevroren zat... (of altijd veel geluk gehad ) maar idd, zo vaak komt dit als het goed is niet voor... moet maar een andere auto weg doen, dan kan de golf verder de oprit op, dan is hij 9 van de 10x gewoon vorst vrij.... |
#5
|
|||
|
|||
zijn ze van een golf 1 hetzelfde?
--edit- laat maar, al gevonden, nieuw repro, 25 euro voor een setje.. vervang de bijrijders kant ook maar, veel handiger als daar ook gewoon een slot in zit... Last edited by tijs : 11-01-2013 at 11:02. |
#6
|
||||
|
||||
inderdaad deurrubbers met vaseline insmeren en het mechaniek in het geheel invetten. kan dat in iedergeval niet vastzitten.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#7
|
|||
|
|||
Lekker dik met vaseline is ook heel fijn met lekkere kou. Vergis je niet in de plakkracht van dat spul. In ieder geval heel erg goed uitwrijven
__________________
|
#8
|
|||
|
|||
Tip voor als je deur(rubbers) nog eens vast gevroren zitten...
NIET trekken -> Maar DUWEN!. Hierdoor breek je het ijs wat er tussen zit! |
#9
|
||||
|
||||
heb hier zelf een flesje ontdooier wat ik in m'n slot spuit..
kreeg deze morgen de mk3 ook moeilijk open en eenmaal open niet meer dicht
__________________
Actieve topics: ------------------------- vdWal's Wagenpark Jetta Mk2 Coupe Verkocht: Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl Golf Mk3 Milestone Variantje Golf Mk2 Edition One 16vG60 Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline |
#10
|
||||
|
||||
nooit trekken aan je deur, maar een zetje met je heup geven, dan valt t ijs eruit en gaat je deur zo open, en mensen, smeer je rubbers nou nooit in met vaseline, das pure zooi, niet het spul zelf, maar vaseline is en blijft plakkerig, en daardoor word het vuil, dat wil je niet. gebruik daarom altijd pure talkpoeder, zonder menthol oid bij de drogist vandaan, vraag maar na bij bijvoorbeeld een dakraam inbouw bedrijf, die zullen dit ook zeggen.
|
#11
|
|||
|
|||
nadeel is weer wel dat daarna je halve auto onder de talkpoeder zit, maarja alles voor het goede doel
|
#12
|
||||
|
||||
|
#13
|
|||
|
|||
hmm, ik hoop maar gewoon dat het niet meer zo vriest...
een auto stofzuigen? ik was em niet eens |