|
|||
|
|||
Elektro probleempje..
Hallo
ik heb een raar probleem met mijn jetta 2 uit 1991 Als ik in mijn auto rijdt heb ik altijd de lampen aan, tot zover geen problemen,, alles werkt naar behoren.. Maar als ik mijn auto uitzet(sleutel in of uit het contact maakt geen verschil) met de lichtschakelaar nog aan dan blijven mijn koplampen gewoon branden op dimlicht, mijn ruitenwissers blijven aan(mits ingeschakeld) en de kachel blaast nog door.. Alles in het interieur werkt nog zeg maar.. Wel gaat de radio uit maar die heb ik zelf bedraad Vervolgens zet ik de schakelaar uit en gaat alles uit.. Maar zet ik (zonder de sleutel in het contact te doen) de lichtschakelaar weer aan, gaat alleen mijn achterverlichting branden en mijn tellerbak ( zoals het hoort).. Maar in de koplampen gaat het stadslicht niet branden.. Tevens doen mijn kachel, en ruitenwissers het ook niet.. Hoort ook zo lijkt mij.. Dus het lijkt mij alsof er ergens een pluskabel verkeerd ligt die via een relais wordt gestuurd.. Maar de kabelboom is zover ik kan zien 100% orgineel.l Iemand een verklaring? Mvg justin
|
|||
|
|||
Quote:
Contact blokje stuk achter je contact slot |
|
|||
|
|||
Zekeringkast
Wat jij opnoemt hebben alle vw's[wat ik weet tot golf3] Maar dan moet je het met licht aan [zonder contact]groot licht opzetten |
|
||||
|
||||
Quote:
Dit kun je uitlsuiten door stekker te verwijderen,maar deze klacht vermoed ik toch een andere veroorzaker,kontroleer ook het z.g" X relais" op de zekeringkast |
|
||||
|
||||
Ligt aan de lichtschakelaar, test het maar eens met een andere schakelaar, de ruitenwisser en aanjager zitten samen geschakeld.
|
|
|||
|
|||
Ok bedankt voor de reacties.. Had zelf ook al een vermoeden van de lichtschakelaar..
Maar zal ook het contactblokje eens loshalen.. Zal mijn bevindingen even laten weten.. Bedankt alvast! Mvg justin