#1
|
|||
|
|||
Golf 2 1.3 project welk blok?
Hallo allemaal,
Ik heb een golf 2 1.3l inj gekocht van een maatje van me. Ik heb al een keer een 20vt gehad om in een golf te bouwen maar ben hiermee gestopt van wegen de draadboom (blok is verkocht). Nu heb ik deze golf 2 gekocht om voor de fun op het circuit een hoop lol te hebben en natuurlijk proberen te winnen. Ik dacht eerst de keuze te hebben gemaakt voor een g60 motorblok maar zit nog steeds te twijfelen over wat voor motor ik erin ga hangen. Ik twijfel tussen VR6 2.8l, G60 8v, KR 1.8 16v. De vr6 omdat je het onderstel remmen subframe van een golf 3 kunt gebruiken. De g60 omdat deze ook in een golf 2 is gebruikt en een kr hetzelfde. Welke motor zou ik volgens jullie er het beste in kunnen hangen? Alvast bedankt. Met vriendelijke groet, Nick |
#2
|
||||
|
||||
Hangt denk ik ook van je eigen kennis af zoals je hierboven al aangeeft. Ook zit je met een budget.
Je motorkeuze is ook belangrijk. Als je veel te besteden hebt zou ik een 20vt of een 8v turbo bouwen. Veel pk s uit te halen en niet te zware motoren. Ook is je onderstel en bandenkeuze belangrijk. Misschien moet je voor jezelf op papier zetten wat jij belangrijk vindt en kun je daar vanuit verder werken. |
#3
|
||||
|
||||
Vr is mijns inziens te zwaar voor op t circuit.
|
#4
|
|||
|
|||
@Johan1982MK1, ik heb verstand van auto's en ben best handig, voor het motorblok wil ik ongeveer 800 euro uitgeven ik ben leerling monteur en heb dus niet zoveel geld over en ik hoef niet vooraan te rijden maar een beetje een wedstrijdje doen vindt ik niet vervelend.
@Dokter D, Hoe bedoel je te zwaar motorinhoud of cc's? |
#5
|
||||
|
||||
Voor dat geld zou je een abf of een kr blok kunnen aanschaffen. En die evt. Op carburateurs laten lopen.
En dan gaat t al hard met de centjes want er moet ook een uitlaat onder en een ander onderstel, + t hele spul moet ook goed tot stilstand kunnen komen |
#6
|
||||
|
||||
Quote:
is niet zozeer zwaarder,maar het gewicht hangt meer voor de hartlijn van de wielen,wat het rijgedrag verandert.kwestie van mee om leren gaan. @ts.begin eens met het budget te bepalen,en te zien wat haalbaar is qua kennis[dus wat je zelf kan,of niet]
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#7
|
||||
|
||||
Met een dieseltje kun je heel ver komen.
|
#8
|
|||
|
|||
Quote:
Een diesel is niet mogelijk ivm omkeuren van brandstof |
#9
|
|||
|
|||
Quote:
Ik denk dan toch dat ik voor een kr ga en dan het onderstel van een golf 2 gti, ik heb ook gehoord dat je het onderstel van een golf 3 gti over kan zetten maar volgens mij klopt dan de lengte van je aandrijfassen niet meer. Kun je een kr makkelijk overhangen ivm draadboom enz. waar moet ik op letten bij aanschaf van een kr? |
#10
|
||||
|
||||
Quote:
Waarom niet ? die paar tientjes zou mij niet weerhouden. Een diesel kan je behoorlijk wat fun mee hebben
__________________
'85 Golf mk2 1.9 TDI PD "mk2 outside / mk4 inside" vwclubparkstad https://www.facebook.com/vwclubparkstad |
#11
|
|||
|
|||
Quote:
Aan wat voor blok zat je dan te denken en dan moet ik waarschijnlijk ook mijn brandstof tank aan passen en wat is fun (hoeveel pk's en koppel)? |
#12
|
||||
|
||||
mmet een tdi uit een golf3 of de eerste golf4 niet. Die zuigen zelf aan.
Als je bij een benzine blijft zou ik qua budget voor een abf gaan en dan de complete auto. Kosten niet de wrreld en dan heb je direct alles. Subframe van de g3 overzetten en je eigen draagarmen weer gebruiken ivm spoorbreedte. Maar een kr kan ook evengoed. Nadeel vaak dat ze wel vaak al aarfig hun best hebben gedaan .en ze vaak los aangeboden worden maw dat je de motor niet kan horen en rijden. Injectiesysteem wordt vaak ook niey beter van dat staan. |
#13
|
||||
|
||||
Quote:
Een asz uit een mk4 als voorbeeld, standaard 130pk en 310nm koppel. Dat rijdt in een mk2 al heel leuk met alleen een (fatsoenlijke) chip zit je al snel richting de 160 pk en 400nm koppel. De pk's zal je denk ik geen wow van zeggen maar reken maar van het koppel wel
__________________
'85 Golf mk2 1.9 TDI PD "mk2 outside / mk4 inside" vwclubparkstad https://www.facebook.com/vwclubparkstad |
#14
|
|||
|
|||
Ik heb mijn keuze gemaakt en ga voor een benzine en de motor wordt een abf.
Ik wil dan ook gelijk een subframe draagarmen en stab en complete achteras van golf 3 erop zetten is dit makkelijk te doen? En is een abf blok makelijk in te bouwen in een golf 2, wat moet je allemaal ombouwen en overzetten? |
#15
|
||||
|
||||
Als j de abf op het subframe laat staan kun je het zo eronder schrieven.
De kabelboom gaat ook passen als je een late golf2 hebt. If de achteras gaat passen weet ik niet. Nooit gedaan. maar anders kun je de astappen gewoon gebruiken. Edit: volgensmij past de downpipe er zelfs ook nog zo onder.. |
#16
|
|||
|
|||
Quote:
okej dat zou mooi zijn, heeft er iemand nog een goed lopend blok te koop liefst hele auto? |