Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 12-01-2013, 19:56
The Green The Green is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 224
Default nokkenas veranderen in mn 8v turbo

286.6 degrees
Timing 31/74 74/ 36
Valve clearance 0.010" on both inlet and exhaust
Lift 0.462"

Misschien heeft iemand hier een mening of een suggestie over:

Ik zoek vr mn 8 klepper turbo een beter geschikte nokkenas.

x flow kop met grotere kleppen, mechanisch
obx itb's als runners (wel met 1 gasklep)
compressie 8.5:1
kop stop met flowen op 7000 toeren, dus begrenst ergens 7300 ofzo

nokkenas die er nu op zit staat bovenaan het topic (ik kan opmn android blijkbaar alleen bovenaan plakken)

Aangezien de turbo een .48 is, denk ik dat het late spoelen te wijten is aan de nokkenas..

turbo:

CT 35562 BR
Comp inlet 3” outlet 2”
Comp Wheel 55mm inducer 76mm exducer
Turbine 62mm exducer
Turbine inlet T3 undivided inlet with V-band 3”

uitdraai:

Reply With Quote
  #2  
Old 27-01-2013, 20:09
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,859
Default

Allemaal wel leuke cijfers voor een 8V turbo blok

Weet niet of je met alleen een nokkenas hier nog veel aan kan gaan winnen...
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
  #3  
Old 28-01-2013, 07:09
The Green The Green is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 224
Default

gaat me meer dat de auto vroeger spoelt
Reply With Quote
  #4  
Old 28-01-2013, 08:45
J-9A-N's Avatar
J-9A-N J-9A-N is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 2,678
Default

Zit het probleem niet in de uitlaat, te kleine diameter/slechte dempers?
__________________
Oliecrisis....??
Gelukkig rijden onze auto's op accijns!
-------------------------------------------
Weber Society Drenthe ®
Reply With Quote
  #5  
Old 28-01-2013, 14:43
The Green The Green is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 224
Default

3 inch, freeflow demper en maar eentje!
Nok berekening heb ik uit handen moeten geven aan kent cams en er was toen nog geen info over de karakteristiek vd motor..
Reply With Quote
  #6  
Old 28-01-2013, 18:02
Fastboelm Fastboelm is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 85
Default

denk dat het meer te wijten is aan het formaat turbo
die's wel erg groot , en zal altijd laat opspoelen op een 1800 blok
omdat er gewoonweg niet genoeg uitlaatgas is bij lagere toerentallen
denk niet dat je veel zal verbeteren met een andere nokkenas
Reply With Quote
  #7  
Old 28-01-2013, 19:29
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,859
Default

Quote:
Originally Posted by Fastboelm
denk dat het meer te wijten is aan het formaat turbo
die's wel erg groot , en zal altijd laat opspoelen op een 1800 blok
omdat er gewoonweg niet genoeg uitlaatgas is bij lagere toerentallen
denk niet dat je veel zal verbeteren met een andere nokkenas


x2
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
  #8  
Old 29-01-2013, 11:55
The Green The Green is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 224
Default

drie dubbel ceramisch gelagerd en maar een .48
veel kleiner kan ik toch niet he
Reply With Quote
  #9  
Old 29-01-2013, 12:46
Fastboelm Fastboelm is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 85
Default

Quote:
Originally Posted by The Green
drie dubbel ceramisch gelagerd en maar een .48
veel kleiner kan ik toch niet he


is wel een .48
maar je hebt best grote schoepenwielen !

heb je een flowmap van de turbo ?
Reply With Quote
  #10  
Old 29-01-2013, 12:58
The Green The Green is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 224
Default

nope, niet te krijgen bij Comp turbo en ik heb nog niet gevraagd achter de logs van de standalone..
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 00:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum